2025/12/05

 

KĄ SAKO KET APIE ŽIEMINES PADANGAS? NAUJAUSI PAKEITIMAI 2025 M.

Viskas keičiasi. Net ir tai, kas metų metus atrodė kaip nekintama taisyklė. Jeigu iki šiol buvote įpratę, kad žieminės padangos – tai tiesiog būtinybė nuo lapkričio vidurio, verta susipažinti su tuo, kas pasikeitė. 2025 metai įnešė keletą korekcijų į kelių eismo taisykles, o svarbiausia – į vairuotojų atsakomybę.

Nors pati žieminių padangų idėja išliko ta pati – saugumas, sukibimas, kontrolė – naujos formuluotės, datos ir išimtys gali sugluminti. Būtent todėl verta į viską pažvelgti iš žmogaus pusės. Ne iš įstatymo, o iš realių situacijų, kur viena padanga gali reikšti labai daug.

Kada jau būtina važiuoti su žieminėmis?

Iki šiol Lietuvoje buvo įtvirtinta, kad nuo lapkričio 10 dienos visi lengvieji automobiliai privalo turėti žiemines padangas. Naujieji taisyklių pakeitimai 2025 metais paliko šią datą galioti, tačiau atsirado aiškesnės išlygos.

Jeigu oro sąlygos to nepagrindžia, tai yra, jei nėra nei sniego, nei ledo, nei net grėsmės jiems susiformuoti – pareigūnai neturi teisės bausti už tai, kad dar važiuojama su vasarinėmis. Vis dėlto tai nereiškia, kad tokia praktika saugi. Nes oras pas mus keičiasi ne dienomis, o valandomis.

Vairuotojai, kurie spalio pabaigoje dar važinėja su vasarinėmis, kartais tiesiog nebesuspėja. Kai ryte pradeda kristi šlapdriba, o automobilis neturi sukibimo net kieme, apie KET niekas nebegalvoja – tada svarbiausia išvis sustoti.

Ką sako policija ir ko tikėtis tikrinimų metu?

2025 m. taisyklės numato, kad pareigūnai tikrins ne tik padangų tipą, bet ir jų būklę. Tai reiškia, kad vien to, kad padangos turi snaigės ženklą, jau nepakanka.

Bus tikrinamas protektoriaus gylis, kuris žiemai turi būti ne mažesnis nei 3 mm, tačiau pareigūnai rekomenduoja bent 4–5 mm, kad iš tiesų būtų saugu važiuoti šlapiu ar apsnigtu keliu.

Bus vertinama, ar padanga vienodai nusidėvėjusi, ar nėra įtrūkimų, burbulų, pažeidimų. Kitaip tariant – tik formaliai atitikti reikalavimų neužtenka. Reikia, kad padangos iš tiesų būtų tinkamos žiemai.

Jeigu kyla klausimų, ar jūsų pasirinktas modelis tinka Lietuvos sąlygoms, verta pažiūrėti ne tik į KET tekstą, bet ir pasitikrinti žieminių padangų specifikacijas, kur aiškiai nurodytos visos svarbios charakteristikos, pavyzdžiui https://www.gpadangos.lt/padangos/ziemines-padangos.

Ar universalios padangos dabar legalios?

Vienas dažniausių klausimų, kylantis vairuotojams – ar leidžiama važinėti universaliomis padangomis žiemą? 2025 m. KET pateikia atsakymą: taip, jeigu jos turi M+S ir kalnų su snaige žymėjimą.

Tačiau net jei jos legaliai leidžiamos, praktika rodo ką kita. Tie, kas realiai važinėja ne vien mieste, o ir kaimo keliais, regioniniais ruožais ar žvyrkeliu – greitai supranta, kad universalios padangos žiemą „tempia“ ne visur.

Ne veltui tokios padangos dažniausiai pasirenkamos tiems, kurie nuvažiuoja tik kelis kilometrus per dieną. O jei automobilis naudojamas aktyviai – naujos, specialiai žiemai skirtos padangos iš https://www.gpadangos.lt/ yra žymiai logiškesnis pasirinkimas.

Ką verta įsiminti artėjant žiemai

Kad būtų lengviau orientuotis, surinkome esminius KET pakeitimus ir faktus:

žieminės padangos rekomenduojamos jau nuo spalio vidurio, o privalomos – nuo lapkričio 10 d.

vasarinės padangos leidžiamos tik esant sausai ir šiltai kelio dangai, net jei formaliai žiema dar neprasidėjo

tikrinama ne tik padangų rūšis, bet ir jų fizinė būklė

universalių padangų žymėjimas turi atitikti M+S ir kalnų su snaige simbolį, kitaip jos netinkamos

baudos už netinkamas padangas gali siekti iki 90 €, o nelaimės atveju – dar daugiau rūpesčių

Jeigu nesate tikri, ar jūsų padangos atitinka visus reikalavimus arba jeigu nežinote kaip išsirinkti padangas, būtinai pasikonsultuokite su specialistais.

„Setupad“ inf. ir nuotrauka

Užs. Nr.821

Dalintis
Komentarų nėra

PALIKTI KOMENTARĄ

Rekomenduojami video