Lietuvoje nuo spalio vidurio veikia humanitarinės pagalbos telefonas 111, kurį administruoja Lietuvos Raudonasis Kryžius.
Kada galima skambinti šiuo telefonu? Ar sulaukta skambučių iš Kupiškio miesto ir rajono?
Apie tai ir apie Lietuvos Raudonojo Kryžiaus veiklą rajone, savanoriavimą šioje organizacijoje pasiteiravome šios organizacijos Panevėžio apskrities savanorių koordinatorės Irvydos Tamošiūnienės.
Banguolė ALEKNIENĖ-ANDRIJAUSKĖ
Lietuvos Raudonasis Kryžius spalio 17 d. atidarė skambučių liniją 111. Pasak I. Tamošiūnienės, nuo šiol nutikus nelaimei, dėl kurios prireikia humanitarinės pagalbos daiktais, maistu ar drabužiais, konsultacijos, psichologinės pagalbos, Lietuvos gyventojai kviečiami skambinti trumpuoju humanitarinės pagalbos numeriu 111 ir Raudonojo Kryžiaus darbuotojai, ir savanoriai suteiks humanitarinę pagalbą. Teikiama humanitarinė pagalba yra vienkartinė ir kiekvienas pagalbos prašymas vertinamas individualiai.
„Iš Kupiškio sulaukta trijų skambučių. Dviem atvejais žmonės prašė pagalbos maistu, nes sunkiai verčiasi. Dar buvo vienas prašymas žmogiškos pagalbos padėti sutvarkyti krosnį. Raudonasis Kryžius turi šiek tiek lėšų, kurios skirtos tokiems sudėtingesniems gyvenimo atvejams spręsti. Taigi mūsų savanoriai minėtiems gyventojams pristatė maisto krepšelius.
Sudėtingesnis klausimas buvo dėl krosnies. Šiuo atveju savanoriai tarpininkavo sprendžiant tą problemą. Susisiekė su Kupiškio priešgaisrine gelbėjimo tarnyba, kuri įvertino tos krosnies būklę. Nustatyta, kad ją eksploatuoti nesaugu dėl didelio gaisro pavojaus, kad ją reikia tvarkyti iš esmės.
Žinoma, savanoriai negali naujos krosnies pamūryti, bet jų misija tarpininkauti, skatinti žmogų patį ieškoti išeičių iš tos situacijos, nebūti abejingam“, – sakė I. Tamošiūnienė.
Ji pabrėžė, kad pildant gyventojų prašymus Raudonojo Kryžiaus organizacijos savanorių vaidmuo labai svarbus. Kupiškyje taip pat yra savanorių komanda, nors ir negausi.
Plačiau skaitykite lapkričio 7 d. „Kupiškėnų mintyse“ arba prenumeruokite PDF