2024/05/01

 

PASPIRTUKININKŲ LAUKIA NAUJOVĖS: ŠALMAI, LIEMENĖS, APRIBOJIMAI DĖL GALIOS IR AMŽIAUS

ELTOS nuotrauka

Siūloma aiškiai apibrėžti elektrinių paspirtukų sąvoką ir nustatyti aiškius reikalavimus judėjimui šiomis transporto priemonėmis šalies keliais. Tai numatantį Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimo projektą įregistravo Seimo vicepirmininkas socialdemokratas Julius Sabatauskas drauge su grupe parlamentarų.

Įstatymo projektu siūloma nustatyti, kad elektriniu paspirtuku laikoma „dviratė transporto priemonė, varoma elektra“. Siūloma galios riba – 500 vatų, o greičio – 20 kilometrų per valandą.

Elektriniais paspirtukais siūloma leisti važiuoti ne jaunesniems nei 16 metų asmenims, o jei išklausomas specialusis kursas – 14 metų.

Siūloma įtvirtinti reikalavimą, kad galima judėti tik su tvarkingas šviesas ir stabdį turinčiu elektriniu paspirtuku, o jo vairuotojai privalo dėvėti jų saugumą didinančias priemones. Siūloma įpareigoti elektrinių paspirtukų vairuotojus tamsiu paros metu dėvėti šalmą ir liemenę.

Be to, siūloma numatyti, kad paspirtuku leidžiama važiuoti tik vienam asmeniui ir tik keliais bei specialiai pritaikytais takais. Siūloma drausti paspirtuku kirsti perėjas.

„Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, 2021 m. užregistruoti net 202 eismo įvykiai, susiję su paspirtukais. Jų metu nukentėjo 209 žmonės. Bet toli gražu ne visais atvejais yra kreipiamasi į policiją“, – sako parlamentaras.

Paspirtukininkų, praeivių ir kitų eismo dalyvių patiriamos traumos – ypač sunkios. Respublikinės Vilniaus universiteto ligoninės Greitosios pagalbos priimamojo duomenimis, vien per pastaruosius metus į šią įstaigą dėl to kreipėsi 575 asmenys, iš kurių 243 patyrė daugybinius sužalojimus, 56 asmenys buvo hospitalizuoti.

202 galvos ir kaklo sužalojimai, iš kurių 7 – gyvybei pavojingos smegenų traumos, 59 krūtinės ląstos, pilvo ir dubens sužalojimai, tarp kurių buvo tokių traumų, dėl kurių asmenys buvo iš dalies paralyžiuoti – tokia Greitosios pagalbos priimamojo statistika. Gydyti 396 galūnių sužalojimai.

Daugelyje Europos Sąjungos šalių ribojama elektrinių paspirtukų galia ir greitis, draudžiama judėti šaligatviais ir pėsčiųjų takais.

Tarptautiniai tyrimai rodo, kad didžioji dalis paspirtukininkų patiriamų sužalojimų yra galvos traumos. Daugiau nei 80 proc. galvos traumas patyrusių paspirtukininkų nedėvėjo šalmo. Daugiausia sužalojimų įvyksta vakaro metu.

ELTA inf.

Dalintis
Komentarų nėra

Sorry, the comment form is closed at this time.

Rekomenduojami video