2024/05/20

 

Autobusas – socialinė paslauga ar verslas?

Kupiškio autobusų parkas nuolat laviruoja ant bankroto ribos.
Autorės nuotrauka

Visas pasaulis skatina žmones naudotis viešuoju transportu, kuris padėtų tausoti gamtą, stabdytų klimato atšilimą, mažintų spūstis keliuose, taupytų gyventojų laiką ir kuro išteklius.

Pažvelgus į Kupiškio autobusų stotį susidaro įspūdis, kad žmonės pamiršo autobusus. Rodos, kad tokia paslauga šiandien yra tik kaip socialinė pagalba mokiniams ir pensininkams pavėžinti. Ar iš tiesų šioje srityje nebėra vietos verslui?

Lydi nuostolis

UAB Kupiškio autobusų parkas apie savo veiklą, pajamas ir išlaidas įmonės steigėjai, Kupiškio rajono savivaldybei, atsiskaityti privalo kas mėnesį. Kartą per metus bendrovė savininkų iniciatyva yra audituojama ir veiklos ataskaitą pateikia Kupiškio rajono tarybai.
Deja, džiugių žinių autobusų parkas paprastai niekada nepaskelbdavo – metus jis visada palydėdavo nuostolingai ir rajono valdžia tai priimdavo kaip neišvengiamybę.
Ar iš tiesų bendrovė negali pritraukti daugiau pajamų nei jų reikia išsilaikyti?

Paskutiniais duomenimis, 2016 metų pirmąjį ketvirtį Kupiškio autobusų parko pajamos buvo 81 854 Eur, o sąnaudos 85 011 eurų. Rezultatas – 3 157 eurų nuostolis. Per metus tokiais tempais į skolas galima įlįsti keturgubai.
2015 m. įmonės pajamos buvo 361,6 tūkst. eurų, sąnaudos – 380,4 tūkst. eurų.

Saujelė mokiųjų

Didžiausias pajamas autobusų stočiai natūraliai duoda keleiviai – jie, 2016 metų 1-ojo ketvirčio duomenimis, sudarė 95,9 proc. visų bendrovės gautų pajamų.
Tik 23 proc. iš šios dalies sudarė mokūs keleiviai. Per visus praėjusius metus tokie įmonės klientai sukrovė 91,1 tūkst. eurų uždarbį. Daugiausia uždirbta iš Kupiškio–Panevėžio–Kupiškio maršruto – 55,4 tūkst. eurų. Iš dviejų tolimojo susisiekimo maršrutų (į Vilnių ir Kauną) uždirbta 24,6 tūkst. eurų. Tik 11,1 tūkst. eurų davė vežimas vietinio susisiekimo maršrutais. Nors tokių maršrutų įmonė turi vienuolika.

Išgirstame replikų, kad autobusas į rajono kaimus retai važiuoja ir kad nepatogus jų vykimo grafikas. Visus metus, išskyrus vasaros mėnesius, Kupiškio autobusai į visas kryptis važiavo po du kartus per dieną. Vasarą toks grafikas siaurėja iki vieno karto per savaitę ir didelio mokių keleivių skirtumo įmonė nejaučia.
Tad galima spręsti, kad ne viešojo transporto organizavimas čia kaltas. Bilietų kainas Kupiškio autobusų parkas taip pat seniai keitė.

Plačiau skaitykite „Kupiškėnų mintyse“

——-
Autorius: Ingrida NAGROCKIENĖ

Dalintis
Komentarų nėra

Sorry, the comment form is closed at this time.

Rekomenduojami video