Nesulaukdama iš vienos įmonės jai teisėtai priklausančių pinigėlių, kupiškėnė Birutė B. kreipėsi į redakciją. Moteris papasakojo, kad įmonė, kuri skelbėsi turinti 11 m. veiklos patirtį, greitai, pigiai ir kokybiškai gaminanti nestandartinius baldus, jau metai ją maitina pažadais apie pinigų likučio grąžinimą.
Ostapo Benderio dvasia
Kupiškėnė praėjusių metų vasarį toje įmonėje užsisakė spintą stumdomosiomis durimis ir virtuvinį komplektą už 5 500 Lt. Avansu gamintojams įmokėjo 1 650 Lt. Gegužę baldus jos šeima savo jėgomis atsivežė, sumontavo, nusipirkusi trūkstamų detalių. Paslaugos teikėjai, suprasdami, jog neįvykdė visų sutartyje su užsakovu numatytų sąlygų (nemokamai atvežti ir sumontuoti baldus bei kt.), moteriai pasakė rinkti papildomų pirkinių, kurių prireikė baldams iki galo sumontuoti, čekiukus ir pažadėjo visas išlaidas padengti. Tų išlaidų susidarė 1 025 Lt.
Nesulaukdama nuo gegužės pinigų likučio grąžinimo, Birutė B. labiau pasidomėjo ir baldus jai gaminusia įmone. Paaiškėjo, kad per tuos 11 m. tai Utenoje, tai Vilniuje veikusi įmonė, ne kartą keitė pavadinimus – buvo UAB „Lindena“, UAB „Tonema“ ir su ne vienu kupiškėnu yra turėjusi nesklandumų dėl nestandartinių baldų gamybos terminų, pinigų grąžinimo, neįvykdžius užsakymo ir pan.
„Labai mokantys žmones įtikinti ir save pateikti veikėjai toje firmelėje dirba. Atvažiuoja vos ne linkolnu ponai ilgais paltais, pasišvaisto, liežuvėlius pagalanda, kaip didysis kombinatorius Ostapas Benderis, žiūrėk, ir yra dar vienas užsakovas“, – ironazivo pašnekovė.
Kalta krizė
Paskambinome į tą įmonę ir iš jos vadybininkės Ginos Jupatovos išgirdome tokį atsakymą: „Kadangi Lietuvoje sunki ekonominė situacija, tai stringa gamyba, neturime darbo ir pajamų. Kai tik atsiras pinigų, grąžinsime“. Vadybininkė pridūrė, kad Birutei B. buvo išaiškinta reali situacija, rodos, moteris turėjusi suprasti. O štai bėga į redakciją ir skundžiasi.
Kaip atgauti skolą?
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Panevėžio apskrities skyriaus vedėja Loreta Čerauskienė, paprašyta pakomentuoti šią situaciją, sakė, kad panašių atvejų ne tik apskrityje, bet ir visoje Lietuvoje yra ne vienas. Patekusiam į tokią padėtį vartotojui galima patarti kreiptis į jų tarnybą dėl neteisminio ginčo. Tai gana gera priemonė spręsti iškilusiam ginčui, nepaisant to, kad Vartotojų teisių apsaugos tarnybos nutarimas tėra rekomendacinio pobūdžio ir nėra privalomas paslaugų tiekėjui.
Jei vartotojas turi dokumentus (sutartį ir pan.), įrodančius, kad paslaugos teikėjas jam yra skolingas, galima kreiptis dėl skolos išieškojimo tiesiai į antstolį. Jei tokių dokumentų neturima, tai geriausia teisybės ieškoti teisme.
L. Čerauskienė ir plačiau pakomentavo, su kokie pavojai vartotojų laukia šiuo kriziniu laikotarpiu renkantis paslaugos teikėją.
Plačiau skaitykite „Kupiškėnų mintyse“
——-
Autorius: Banguolė ALEKNIENĖ