2025/06/23

 

PERNAI KUPIŠKĖNŲ ŠVIETIMO REZULTATAI SMUKTELĖJO ŽEMYN

Kupiškėnai ir subatėnai reitinge smuktelėjo žemyn. Lietuvos neformaliojo švietimo agentūros nuotrauka

Gegužės pradžioje žurnalas „Reitingai“ vėl paskelbė 2025 metų Lietuvos gimnazijų ir progimnazijų vertinimo duomenis. Jų pasiekimai vertinti pagal 2024 metų veiklos rezultatus. Pagal tai įvertintos ir šalies savivaldybės. Taip pat žurnalo akiratyje universitetų ir kolegijų reitingai, profesinių mokyklų aktualijos.

Kaip šiame kontekste atrodo Kupiškio rajono mokyklos, kokia vieta pagal mokinių mokymosi rezultatus ir kitus rodiklius teko reitinge Kupiškio rajono savivaldybei?

Banguolė ALEKNIENĖ-ANDRIJAUSKĖ

Vertinimo kriterijai ir geriausios mokyklos

Kaip ir ankstesniais metais, gimnazijos vertintos pagal brandos egzaminų rezultatus. Tik šį kartą šiek tiek pasikeitė gimnazijų vertinimo metodika. Kiekvieno egzamino svarba diferencijuota pagal stojimo tvarką ir abiturientų gausą juos laikant.

Daugiausia taškų (po 15) skirta lietuvių kalbos ir matematikos valstybiniams brandos egzaminams, kuriuos būtina išlaikyti norint įstoti į Lietuvos aukštąsias mokyklas.

Antras pagal svarbą buvo anglų kalbos egzaminas, kuriam suteiktas 10 taškų svoris, trečia populiari egzaminų grupė – istorija ir biologija gavo po 7,5 taškų svorį. Visiems kitiems egzaminams, kuriuos renkasi mažiau abiturientų, skirtas 5 taškų svoris.

Taip pat gimnazijų reitingus lėmė šimtukininkų skaičius ir abiturientų, išvykusių studijuoti į užsienio universitetus, skaičius.

Plačiau skaitykite gegužės 16 d. „Kupiškėnų mintyse“ arba prenumeruokite PDF

Dalintis
Vėliausi komentarai
  • Skaitau komentarus ir net baisu darosi kokie dabar žmonės.Autistai,nenormalūs,adaptuoti.Tiems vaikams ir taip jau sunkiau gyvenime.Ar jie kalti kad taip gyvenime yra? Aš pasakysiu tų visų vaikų širdelės yra nesupuvusios kaip daugelio jūsų savę vadinancius normaliais.

    • Ir man baisu. Kuo nusikalto sveiki vaikai, kad turi kartu mokytis vienoje klasėje su tais „pagerintais“? Kodėl turi nukentėti mokymosi rezultatai? Kodėl turi susišikti savo ateitį per tuos durnelius, iš kurių, vistiek nieko nebus? Ateitį kuria normalūs vaikai, o ne puspročiai.

    • Sandra, ar kas kaltina vaikus, kad jie yra tokie ir ne tokie? Tiesiog dauguma mano, jog sprendimas integruoti ir apjungti jų mokymąsi su vaikais be spec poreikių buvo klaida. Lėtina daugumos vystymąsi, mokymąsi ir tobulėjimą, atimant reikalingą dėmesį ir per daug koncentruojantis į spec poreikių vaikus.. Tyrimai tai patvirtina, bet niekam apie tai nėra patogu šnekėt.
      Švietimo sistema tiesiog tam nebuvo paruošta ir vis dar nėra.

  • Juokingai skamba, kai kažkas aiškina, kad krūviai per dideli. Šiuolaikiniai vaikai gali naudotis eile papildomų įrankių, atsakymų nereikia ieškot bibliotekose, testai ir kontroliniai irgi ne kas antrą savaitę vyksta, kas buvo žinoma 80-90 kartai.
    Viena iš problemų yra tėvuose. Jie nesugeba tinkamai išauklėti ir adaptuoti vaikų prie liberalaus švietimo. Vaikai nemato mokytojų ir tėvų kaip autoritetų, pradeda manipuliuoti sistema ir vietoj to, kad vaikai prisitaikytų prie sistemos, sistemą bandoma pritempti prie kiekvieno supertėvelio užgaidas, nes jų bambliui mat sunku perskaityti namuose kokį kūrynį ar pratimą.
    Kita problema, kurios neviešins joks politikas yra adaptų integravimas ir asimiliavimas su normaliais vaikais. Sakoma, kad lašelis šūdo sugadina medaus statinę. Tai taip yra ir švietimo sistemoje. Šis sprendimas tiesiogiai koreliuoja su vaikų pasiekimas ir resultatai.
    Tad patarimas tėvams, jei prieš mokyklą pastebėjot potenčialą savo atžaloj ir žinot, kad šalia esančioj mokykloj pilna adaptuotų, ieškokit kitų. Reitingų viršūnėse bus jums tinkamiausios mokyklos, nes jos atsirinkinėja gabius vaikus. Kuo greičiau tai padarysit, tuo mažiau iššvaistysit savo vaiko potencialo.

    • Pagarba. Labai teisingas komentaras!

    • Šlykštu net skaityti

      • Visai malonus komentaras. Kai aš mokiausi, tai visus tuos ypatingus vaikus pasiųsdavo į Pandėlio „universitetą“ O dabar, kiekviena mamytė yra įsitikinusi, kad jos mikštos galvos vaikelis, gali mokytis kartu su normaliais vaikais. Nors ir priskirtos „tarnaitės“ tiems integruotiems, bet vistiek jie žlugdo mokymo procesą. Sunku ne tik mokytojams, bet ir mokiniams. Kai paskaitai mamyčių komentarus klasės FB grupėje, tada supranti, kad vaikai- tėvų veidrodis.

    • Kokia nepagarba rašyti adaptu integravimas.

      • Ar ne autisto mamytė būsite? O kaip gražiau, šitus defektinius vadinti?

        • Tikrai kad jums reikia pas galvos daktarą

    • Čia net ne švietimo darbuotojas rašo, kokio lygio tada turėtų būti švietimo darbuotojas jei vadintų vaikus adaptuotais .

    • Kaip suprasti „normalūs“?o kas yra nenormalūs mokiniai.

      • Normalūs dabar tik ponų vaikai

    • Tikras „švietimo darbuotojas“ – pagal adaptuotą programą dirbančius vaikus lygina su lašeliu šūdo.

  • Švietimo sistemoje BARDAKAS TOTALUS! Moralinė ir Psichologinė apkrova vaikams labai didelė, kuri prasideda jau nuo pradinių klasių! Standartalizuoti testai pradinėse klasėse! Vadovėliai, pratybos – klausimas kas ir kokiame stovyje juos rašo ir sudaro? Kai kurios užduotys tikrai ne pradinėms klasėms yra skirtos! Tekstai, dar suaugusiems reikia smegenėles pasukti, kad suprasti mintį. Loginio mąstymo užduotys ne nuo to galo suformuluotos. Perskaitai ir dar pagalvoji ką perskaitei, kad vaikui paaiškint. Vaikams mokykloje apkrova, ir dar namuose su namų darbais apkrova! O namų darbus vaikams, kas padeda atlikti? Žinoma jog tevai. Tevai nuo ryto dirba ir dar po darbo su vaikais dirba. Vaikai mokykloje mokosi ir dar namie po pamokų mokosi. O vyresnėse klasėse aplamai patylėsiu, užduotis ne vaikams, bet dirbtiniui intelektui spręsti skirtos!!! Jai tokiu tempu švietimo sistemoje ir toliau judėsime, nieko nekeisime ir tėveliai visi tylėsime, tai duok Dieve kad vaikai pabaigę vidurinę išliktų stabilios moralinės būsenos! Nesiginčysiu, taip yra ir vaikų vunderkindų, bet tokių vienetai.

    • 100% tiesa,o švietimo darbuotojas tegul eina pats pasimokyti su mokytoja Lina.Be dirbtinio intelekto ir atsakymų užduočių nieko nepadarytų patys…

  • Tai toks krūvis vaikams tai nereikia stebėtis kad viskas blogėja.Mokytojai savo medžiagą išdėsto vaikams bet jie nespėja nieko taip greitai įsisavinti, todėl tėvai po darbo turi iki nakties dar sėdėti su vaikais prie pamokų.

  • Nenuostabu.Tai tik pradžia,nes rajono mokytojai užimti tūms,ne mokykla,ne mokiniais.Miestuose mokyklose dar dirba Kupiškyje varto popierius.

    • KĄ REIŠKIA JŪSŲ ŽODIS tūms . JŪSŲ ŽINIAI MOKYTOJAI DIRBA VISUR, BET IR PATS MOKINYS TURI NORĖTI , NETINGĖTI MOKYTIS ,

PALIKTI KOMENTARĄ

Rekomenduojami video