2024/11/22

 

KAD TRAUKINIO MARŠRUTAS LIKTŲ – SIŪLOMA SUSIMESTI

Mariaus Skrupskio nuotrauka iš redakcijos archyvo

Kaimyninio Rokiškio rajono meras Ramūnas Godeliauskas į savo feisbuko paskyrą įdėjo žinutę, kad Savivaldybė gavo siūlymą prisidėti prie traukinių maršruto Šiauliai–Rokiškis–Šiauliai išlaikymo.
Toks pat raštas pasiekė ir Kupiškio rajono savivaldybę. Ką rengiamasi daryti?

„Trumpai apie mums aktualų geležinkelio maršrutą Šiauliai–Rokiškis–Šiauliai.

Jurga BANIONIENĖ
Regionų politika keičia kursą 180 laipsnių?

Vakar Rokiškio, kaip ir Kupiškio, Panevėžio rajono, Šiaulių rajono ir Radviliškio rajono savivaldybės gavo UAB „LTG LINK“, kuri yra valstybės valdomos AB „Lietuvos geležinkeliai“ grupės dalis, siūlymą susimesti, kad maršrutas liktų. Lietuvos Respublikos Vyriausybė yra patvirtinusi kriterijus, pagal kuriuos dalis maršrutų bus kompensuojami iš valstybės biudžeto. Tačiau Šiaurės rytų Lietuvos regionai vėl palikti kapstytis patys.

Rokiškio rajono savivaldybei tai kainuotų 8 000 eurų per metus. Šį rytą aptarę situaciją su vadovais nusprendėme, kad neturime kito kelio, tik sutikti. Nes mums ne tas pats, bus šis maršrutas ar ne.
Jei keletą pastarųjų metų bent buvo bandoma kurti Regionų gaivinimo strategijas, „Baltąją knygą“, kuri taip ir nugulė kažkur stalčiuose, tai dabar regionų politika, mano nuomone, suka 180 laipsnių atgal. Ir tai būtų kalba ne tik apie geležinkelį, bet ir apie kelių būklę, kuri atrodo ypatingai skurdžiai, palyginti su Vidurio Lietuva. Lieka retorinis klausimas Susisiekimo ministerijai – jei Savivaldybė mokės iš Savivaldybės biudžeto, kurio pinigai yra viso rajono žmonių, tai gal „Lietuvos geležinkeliai“ mūsų rajono žmones veš nemokamai?..“ – rašė R. Godeliauskas.

Minėtame rašte rašoma, kad pagal nustatytas Radviliškio, Šiaulių, Panevėžio, Kupiškio ir Rokiškio rajono savivaldybių teritorijų ribas, tai yra pagal kiekvienai savivaldybei tenkantį traukinio kilometrų skaičių, bendrovės patirtų nuostolių kompensavimo dalis (skaičiuojant 2023–2032 m. laikotarpio metinį vidurkį) būtinų patiriamų bendrovės išlaidų padengimui maršrutui Šiauliai–Rokiškis–Šiauliai maršrute, kuris būtų vykdomas nuo 2026 m. ir 506 kartų per metus, Kupiškio rajono savivaldybei (sustojimų skaičius – 4) yra 17 tūkst. per metus, planuojamas keleivių pervežimas 2022 m. šiame maršrute iš/į Kupiškį – apie 2 tūkst. keleivių per metus. Radviliškio rajono savivaldybei tektų prisidėti 19 tūkst. eurų, Panevėžio – 16 tūkst., Šiaulių – 4 tūkst. eurų.

Plačiau skaitykite rugpjūčio 30 d. „Kupiškėnų mintyse“ arba prenumeruokite PDF (4 Eur/mėn.)

Dalintis
Komentarų nėra

Sorry, the comment form is closed at this time.

Rekomenduojami video