Prieš kelias savaites rašėme apie UAB “Kupiškio autobusų parkas„ kamuojamas problemas. Bendrovės darbuotojai stebėjosi, kad šeimininkas – 100 procentų akcijų turinti Savivaldybė – nesirūpina įmonės problemomis, niekas net neateina jų išklausyti.
Šiandien kalbamės su vienintelio autoparko šeimininko atstovu, Savivaldybės administracijos direktoriumi Žilvinu Aukštikalniu. Pasak autoparko darbuotojų, šeimininkas – Kupiškio savivaldybė – nesirūpina savo bendrovės reikalais… Savivaldybė tikrai puikiai žino, kokia padėtis yra autobusų parke ir imasi visų įmanomų priemonių, kad ta padėtis gerėtų.
Visų pirma, mūsų netenkina finansinė parko situacija. Kiekvienais metais mes patiriame didžiulius nuostolius.
Galite sukonkretinti? Maždaug du šimtus tūkstančių litų. Nepaisant to, jog mes skiriame maždaug tokio pat dydžio dotaciją. Reikia pasakyti, kad nuolat mažėja keleivių srautai – žmonės vis daugiau važinėja nuosavu transportu. Mažėja keleivių, mažėja ir gaunamų pajamų. Todėl sudėtinga nusipirkti naujų transporto priemonių. Pasirinktas sprendimas – pirkti techniškai tvarkingus panaudotus autobusus. Atsižvelgdami į tai, kad mažėja keleivių srautai, planuojame pirkti ir mikroautobusų.
Autobusų parko darbuotojai mano, kad tai, ką vadinate dotacija, tėra atlyginimas už paslaugas… Jiems mokama kompensacija už lengvatas turinčių keleivių vežimą. Ši kompensacija sudaro apie 500 000 litų. Be to, skiriama dotacija. Tokiu būdu kasmet jie gauna apie 700 000 litų.
Kaip ten bebūtų, keleivių vežimas yra verslas. Savivaldybė yra šio verslo, kuris kiekvienais metais atneša apie du šimtus tūkstančių litų nuostolį, savininkė. Bet koks verslininkas tokį biznį seniai būtų uždaręs… Savivaldybė pralobti iš autobusų parko neketina. Reikia nepamiršti ir socialinio šios problemos aspekto – juk vežami yra ir seneliai, ir invalidai, ir žmonės, turintys mažesnes pajamas, ir t.t. Mes nors kol kas norim, kad nedidėtų tas nuostolis. Tą procesą kontroliuoti yra pakankami sudėtinga.
Kaip įsivaizduojate autoparko ateitį? Įmonės administracija yra įpareigota paruošti priemonių, kaip ruošiasi sumažinti patiriamą nuostolį, paketą. Jis turėtų būti paruoštas birželio pirmąją savaitę. Tada per valdybos posėdį mes ir svartysime šios bendrovės ateitį. Variantų, kaip pagerinti darbą, yra.
Pavyzdžiui… Na, sakykime, galėtume tartis su mokyklomis, kad autoparko autobusais rvežtume daugiau moksleivių. Mums meškos paslaugą padarė Švietimo ir mokslo ministerija. Lyg ir norėdami gero, jie pripirko mokykloms tų geltonųjų autobusiukų, kuriuos taip pat tenka išlaikyti Savivaldybei. Dabar situacija tokia, kad tais pačiais keliais važinėja mūsų pustuščiai autobusai ir geltonieji mokykliniai. Tai tik vienas iš variantų. Ieškosime ir kitų.
Redakcija už komentarų turinį neatsako ir pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi, reklamuoja ar pažeidžia įstatymus.
Gali praeiti šiek tiek laiko, kol komentaras bus matomas.