Kupiškėnų mintys

2024 m. lapkričio 25 d., pirmadienis

Reklama   |   Prenumerata   |   Naujienos   |   Archyvas

 

 Ieškoti

Kroštas brungiausias
Informacija
Įkainiai
 

Vėrinys

SMULKAUS VERSLO PLÄ—TRA: KADA TIKSLINGA APIE TAI GALVOTI?

2015−11−26

Komentarai0    Paruošti spausdinimui      Nusiųsk šio straipsnio nuorodą draugui

Ne vienas savo verslą pradėjęs žmogus turi ambicijų užkariauti pasaulį ir tapti stambiausia bei vartotojų labiausiai vertinama konkrečios srities įmone. Tačiau vieniems šie planai žlunga dėl skubėjimo plėstis, kitiems priešingai – dėl delsimo. Tad kada tikslingiausia planuoti smulkaus verslo plėtrą?

„Verslo plėtojimas be klaidų praktiškai neįmanomas“

VšĮ „Versli Lietuva“ specialistė Rokiškio rajone Ina Smalinskienė (nuotr.) konsultuoja jaunuosius verslininkus klausimais, susijusiais su verslo steigimu ir plėtra.

Pasak pašnekovės, mūsų rajone dažniau steigiami smulkesni verslai, o stambiųjų – reta, tad verslo plėtros mažai: „Vos vienas kitas ryžtasi kurti didesnį verslą ir ieško programų ar paramų verslo plėtrai. Smulkiajame versle dažniausiai dirba patys steigėjai ir net nesamdo darbuotojų. Jie užsiima viena veikla, pavyzdžiui, automobilių remontu ar statybos darbais. Dirba išsipirkę verslo liudijimą ir dažniausiai apie plėtrą negalvoja. Norintiesiems imtis verslo siūlau neskubėti steigti įmonių, o padirbėti turint verslo liudijimą: mat nepavykus, įmones likviduoti daug sunkiau nei tiesiog nebepirkti verslo liudijimo.“

Anot specialistės, kiekvieno verslo plėtojimas skiriasi, tačiau bet kokiu atveju prieš plėsdamasis verslininkas turi išanalizuoti rinką. „Galvojant apie veiklos išplėtimą, reikia nuodugniai ištirti rinką, išsiaiškinti, ar numatyta paslauga reikalinga, koks bus jos pateikimas klientui. Nereikia pulti aklai. Tai – pagrindinis dalykas. Kartais tik atrodo, jog plėstis nėra sunku, bet kai pradeda, būna visko. Reikia gerai apmąstyti rinkodarą. Svarbiausia pagalvoti, ar tokiame mažame mieste kaip Rokiškis paslauga bus paklausi. Be to, kiekvienai plėtrai reikia turėti dalį savų lėšų. Net siekiant paramos plėstis per įvairius Europos Sąjungos finansuojamus projektus, šimtaprocentinio apmokėjimo tikėtis negalima, dažniausiai reikia 40–50 proc. savo indėlio. Sėkmė priklauso nuo savininko ir jo darbuotojų, o verslo plėtojimas be klaidų praktiškai neįmanomas“, – teigė I. Smalinskienė.

Laikas plÄ—stis ateina savaime

Parduotuvės „Jorina“ savininkė Jolita Daunienė drabužiais prekiauja ne tik parduotuvėje, bet ir turguje. Pavasarį verslininkė atidarė dar vieną prekyvietę, kurioje prekiauja avalyne, rankinėmis.

„Panašią parduotuvę buvom atidarę ir anksčiau, tik ne tokioje patogioje vietoje. Todėl atsiradus galimybei perkėliau ją į palankesnę vietą. Ilgai apie tai negalvojau, tiesiog judėjau toliau. Neklysta tik tie, kurie nedirba. Ar sėkmingas šis sprendimas, dar sunku pasakyti, nes antrajai parduotuvei dar nėra nė metų. Plečiantis didelių sunkumų nepatyriau, nes tai ne nauja įmonė, o ta pati parduotuvė. Gal būtų buvę sunkiau, jei būtų pirmoji, kai nežinai nei kur kreiptis, nei nuo ko pradėti. O dabar viskas aišku. Sunkumų daugiau kyla dėl pačios prekybos, nes mano prekės – sezoninės, o mūsų krašte labai nenuspėjami orai“, – dėstė verslininkė.

Anot J. Daunienės, kitam patarti dėl verslo plėtros gana sunku, nes kiekvienas sprendžia individualiai pagal situaciją: „Labai sunku patarinėti, nes laikas, kada pradedi svarstyti – plėstis ar ne – ateina savaime. Bent jau man taip buvo. Tiesiog dirbdamas matai, ar verta kažką daryti, galvoti į priekį, ar geriau stovėti vietoje. Verslas toks dalykas, kai negali būti konsultantų, nes kiekvienas sprendžia pats: vienam gal sekasi ir jis nebijo, imasi, veikia, o kitas gal daugiau svarsto, dvejoja ir... pavėluoja.“

Plečiasi po pusmečio veiklos

Pamažu plečiasi ir miesto centre pavasarį atidaryta mėsa bei mėsos gaminiais prekiaujanti parduotuvė „Ilnada“.

Individualiosios įmonės vadovė Alvyda Kuolienė (nuotr.) sakė kartu su kolegėmis nusprendusios įsirengti mėsos rūkyklą: „Tai bus įprasta nedidelė rūkykla, kokios anksčiau būdavo kaimuose. Dideliam rūkymo cechui įrengti neturime lėšų, o ir poreikio nėra. Dirbdamos parduotuvėje pastebėjome, kad rūkytų gaminių paklausa tarp rokiškėnų didesnė, todėl nusprendėme, kad būtų pravartu turėti rūkyklą, žinoma, legalią.

Kada geriausia plėstis? Tai priklauso nuo daugelio dalykų. Tikriausiai reikia išlaukti palankaus laiko. Kai atidarėme parduotuvę, mes irgi nežinojome, kaip mums seksis, kiek turėsime pirkėjų.“

Anot A. Kuolienės, rūkyklos įrengimo darbai jau pradėti, tačiau plėtrai nesinaudojama jokia parama. „Viską darome savomis lėšomis: visi pinigėliai sukaupti iš uždarbio. Kodėl nesikreipėme paramos? Abejoju, ar dėl tokios mažos rūkyklos įrengimo galima pretenduoti į kokią paramą ir ją gauti. O dėl klaidų... Iki šiol sunkumų nebuvo, neteko dėl nieko gailėtis“, – teigė pašnekovė.

„Gimtojo...“ paklausta apie antros parduotuvės atidarymą mieste, verslininkė atsakė: „Kol kas apie tai negalvojame. Rokiškis nėra toks didelis, kad jaustume poreikį atidaryti dar vieną parduotuvę kitoje miesto vietoje.“

Europiniams projektams tik laiką gaišo


Rokiškyje įsikūrusi įmonė „Snetlauža“ veiklą pradėjo nuo darbo įrankių nuomos, o dabar klientams jau siūlo automobilių serviso ir švarinimo paslaugas.

Įmonės direktorius Richardas Laužadis (nuotr.) pasakojo, kad plėsti teikiamų paslaugų spektrą sugalvojo bėgant laikui: „Pirmiausia pradėjome teikti įrankių nuomos paslaugas. Nors ir ši paslauga atsirado... ne nuo įrankių pirkimo, o nuo patikimo ir darbštaus žmogaus suradimo. Plėsti veiklos sritis skatino ne tai, kad Rokiškyje kažko trūko, o tai, kad tame pastate, kuriame įsikūrėme, buvo laisvos vietos. Įtakos servisui atsirasti turėjo ir tai, kad sutikome žmogų, kuris puikiai atlieka automobilių remonto darbus. Laikui bėgant pagalvojome, kad, be minėtų paslaugų, rokiškėnams galėtume pasiūlyti ir automobilių valymo. Dirbdamas matai, kur dar gali išsiplėsti, tad servise ėmėme tvarkyti purkštukus bei teikti elektriko paslaugas. Augo ir valymo darbų poreikis – žmonės teiraudavosi, ar neišvalytume jų kilimų, todėl pradėjome važinėti į namus. Viskas vyko palaipsniui, savaime. Kai kūrėme įmonę, konkrečių vizijų, ką ir po ko darysime, tikrai neturėjome. Nesidomėjau, kiek mieste konkurentų, neanalizavau rinkos ir poreikio, nes, bet kokiu atveju, jei turi gerą darbuotoją, darbų visada atsiras.“

Verslininkas tikino, jog visus plėtros planus įgyvendina savomis lėšomis. „Jokios valstybinės institucijos to daryti nepadeda. Net, pasakyčiau, kenkia, organizuodamos įvairius patikrinimus ir kraudamos ant pečių mokesčius. Kokias klaidas padarėme plėsdamiesi? Didžiausia ta, kad mėginome prašyti pagalbos rašydami įvairius projektus Europos Sąjungos paramai gauti. Tikėjomės pagalbos, tačiau nieko nepasiekėme, tik sugaišome laiką. Mano patarimas pradedantiesiems būtų toks: plėsti verslą patiems, iš savų, uždirbtų lėšų. Neieškoti jokios pagalbos, nes užkraus procentus, mokesčius ir „suvalgys“ tą mažą įmonę... O jei turi galvą ant pečių, pats planuoji ir savarankiškai viską darai, klaidų nelabai ir padarysi. Protingai dirbant tikrai pavyksta susitaupyti plėtrai, juk vyksta darbas, gauni pajamas. Svarbiausia – nebijoti daug dirbti“, – dėstė R. Laužadis ir patikino dėl verslo plėtros konsultacijų ar patarimų niekur nesikreipęs.

Laikas – pinigai


Ne vienerius metus sėkmingai veikiančios ir plėtrą vykdančios UAB „Daivida“ generalinis direktorius Vidmantas Kanopa (nuotr.) turi ką patarti jauniems verslininkams: pirmiausia viską gerai pasverti, tačiau neuždelsti.

„Mūsų įmonė taip pat vykdo plėtrą, tad galiu pasakyti, jog tai visada reikalauja didesnių sąnaudų. Galvojant apie plėtimąsi, pirmiausia verslininkas turi būti tam pasiruošęs ekonomiškai. Reikia viską labai gerai apgalvoti, pasiskaičiuoti. Jei planuojama plėtrai išskirti, sakykim, 5 tūkst., būtinai reikalingi 2 ar 3 tūkst. nenumatytiems dalykams. O jų tikrai atsiras, nors ir kaip gerai būtum viską apgalvojęs. Taigi geriau nerizikuoti ir sukaupti sumą ne tik numatytiems darbams. Yra nemažai atvejų, kai verslininkai „pridegė“ būtent pradėję plėtrą, nes tai pareikalavo didesnių investicijų, o gauti jų greitai nebuvo galimybės.

Palankus laikas plėstis? Pats verslininkas tai turi jausti. Žinoma, labai ilgai laukti nereikia, nes belaukdamas gali pavėluoti: atsiras konkurentai, o gal ir tavo prekė ar paslauga nebebus tokia nauja bei reikalinga rinkai. Kalbant apie verslo ar įmonės plėtrą labai tinka posakis: laikas – pinigai“, – jauniesiems verslininkams patarė generalinis direktorius V. Kanopa.

"Gimtasis Rokiškis"


Skaityti komentarus (0)

 

Redakcija už komentarų turinį neatsako ir pasilieka teisę pašalinti tuos
skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi, reklamuoja ar pažeidžia įstatymus.
 

 

Vardas:  (nebūtinas)
El. paštas:  (nebūtinas)
Komentarai:

Šį lauką palikite neužpildytą:

 

 Gali praeiti šiek tiek laiko, kol komentaras bus matomas.

 

Savaitės klausimas

Ar pritariate, kad tėvai būtų skatinami eiti tėvystės atostogų?

 
 
 
 

 

Vardadieniai

GermilÄ—, Jaumantas JaumantÄ—, Katarina, KatrÄ—, Katryna, KotrÄ—, Kotryna, Santautas, SantautÄ—, Sanvyda, Sanvydas, SanvydÄ—, TrynÄ—.

Naujienos: Visos naujienos  |  Aktualijos  |  Gamta ir mes  |  Sveikata  |  Vėrinys  |  Nuomonės  |  KupiÅ¡kio kraÅ¡to kaimų istorijos  |  Rezervuota jaunimui  |  PAMIRÅ TI NEGALIMA PRISIMINTI
KroÅ¡tas brungiausias: KupiÅ¡kėnų kertala
Informacija: Skelbimai  |  Atsiliepimai  |  Redakcija
Ä®kainiai: Prenumerata  |  Reklama
Archyvas: Amatų gijos  |  AukÅ¡taičių kraÅ¡tas  |  Bendruomenė  |  Kamara  |  Iš ESmės  |  PožiÅ«ris  |  Sugrįžimai  |  Ulyčia  |  Amžių sandÅ«roje  |  „Pasikalbosykim“  |  Laiko raÅ¡tas  |  Gyvenimo ratas  |  Savi tarp kupiÅ¡kėnų  |  Å ėlsmas  |  Talalojus  |  Pasikalbosykim  |  MÅ«sų Å¾monas  |  Likimai  |  Horizontai  |  Propagandos anatomija  |  Pabėgėliai  |  PilietiÅ¡kumas  |  Kas mus saugo?

Jūs esate

9 086 608

šios svetainės lankytojas


Šiame puslapyje pateiktą medžiagą kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Kupiškėnų mintys“ sutikimą.

 

UAB „Kupiškėnų mintys“, Gedimino g. 34, 40130 Kupiškis

Tel.: (8 459) 3 54 74, tel./fax.: (8 459) 5 48 89.

Elektroninis paštas: [email protected]