Jau rašėme apie rajono Tarybos patvirtintą UAB “Kupiškio autobusų parkas†prašymą padidinti vietinio susisiekimo maršrutų darbo dienomis tarifą. Dabar už vieną nuvažiuotą kilometrą keleiviai moka 20 ct. Ar brangs kupiškėnams tolimesnės kelionės, ar jie važinės patogesniais autobusais, pasiteiravome šios bendrovės direktoriaus Petro Remeikio. Prognozuoja brangimą Pasak autobusų parko direktoriaus Petro Remeikio, rudenį turėtų kilti ir tolimojo susisiekimo maršrutų tarifai. Vykstantieji į Vilnių, Kauną už vieną kelionės kilometrą dabar moka 12 ct. Maksimalų tolimojo susisiekimo maršrutų tarifą tvirtina Kainų ir energetikos kontrolės komisija. Šiuo metu leistinas maksimalus šių maršrutų tarifas yra 14 ct. Taigi Kupiškio autobusų parkas su rajono Tarybos palaiminimu vieno kilometro kainą dar gali kelti 2 centais.
DÄ—l konkurencijos vykstantieji į Panevėžį už kilometrÄ… moka taip pat po 12 ct. Å is tarifas nebus keiÄiamas, kadangi konkuruoti su kitais autobusų parkais Å¡iame marÅ¡rute sunku. “MÅ«sų ir technika prastesnÄ—. Komforto trÅ«kumÄ… stengiamÄ—s kompensuoti palankia kainaâ€, - sakÄ— P. Remeikis.
Rieda deÅ¡imtmeÄiai ir vyresni UAB “KupiÅ¡kio autobusų parkas†eksploatuoja 16 autobusų ir 2 mikroautobusus - nuo rusiÅ¡kų transporto priemonių iki “Volvo†ir pan. EkonomiÅ¡kumo sumetimais įsigyjant detales, remontuojant transportÄ…, geriausia turÄ—ti 1-2 modifikacijų, markių autobusus. “Juk nÄ—ra nieko amžino, tik remontasâ€, - juokavo P. Remeikis. Transporto bazÄ™ reikia atnaujinti, pakeisti. TaÄiau normalesnis autobusas kainuoja apie 250-300 tÅ«kst. litų, be SavivaldybÄ—s pagalbos, to padaryti parkas nÄ—ra pajÄ—gus. Paskutinį kartÄ… Å¡is kolektyvas apie 1999 m. įsigijo 4 “Iveco†ir 2 rusiÅ¡kus autobusus. Problemos neiÅ¡sprendžia labdaros bÅ«du gaunamas vienas kitas autobusas iÅ¡ Norvegijos ar pan. “Esame gavÄ™ 1974 metų “Volvoâ€. Eksploatuojame. TaÄiau sugedus galinio tilto reduktoriui, reikalingÄ… detalÄ™ suradome tik Latvijoje. Ji atsiÄ—jo 700 latųâ€, - nepavydÄ—tinÄ… situacijÄ… pasakojo P. Remeikis. Norint rekonstruoti autobusų parkÄ… ir įsigyti 5 naujesnes transporto priemones, reikia apie milijono litų.
Autobusų parko vadovas apgailestavo, jog transporto priemoniėms įsigyti negalima pasitelkti Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų. Jas galima pritraukti tik autobusų stotelėms remontuoti ir panašiems darbams atlikti. Tokiu atveju projektą reikėtų rengti visos apskrities, o ne rajono mastu.
PrasidÄ—jus vasaros, o tuo paÄiu ir atostogų sezonui nemažai žmonių pabyra į pajÅ«rį. TaÄiau siųsti autobusÄ…, pvz., Palangos link, yra nuostolinga, nes norinÄiųjų juo vykti neatsiranda. Atostogautojams kelionÄ— nuosavu automobiliu kur kas pigesnÄ—. Nuostolingi reisai ir į Biržus, UtenÄ…. Ir iÅ¡ kaimo į rajono centrÄ… vykstantieji linkÄ™ kooperuotis su kaimynais.
Didžiausios pajamos gaunamos iš moksleivių, kurie iš kaimų keliauja į miesto mokyklas,vežiojimo. Ta tendencija, ko gero, išliks ir ateityje.
Užsakymų yra Baigiantis mokslo metams, ypaÄ gegužės mÄ—nesį, juntamas didesnis autobusų nuomos poreikis –į ekskursijas patraukia moksleiviai. Jaunimas dažniausiai keliauja į Vilnių, KernavÄ™, Trakus. Vis populiaresnÄ—s tampa iÅ¡vykos į AnykÅ¡Äius. ÄŒia vilioja baseino pramogos, duonos kepimas. P. Remeikis stebisi, jog mokytojos suranda privatininkų, kurie veža galbÅ«t pigiau, taÄiau be visų reikalingų dokumentų, negarantuoja atsakomybÄ—s nelaimÄ—s atveju. PaÅ¡nekovas pabrėžė, jog ne visada pigumas iÅ¡eina į naudÄ….
Vis dar lieka opus ir neiÅ¡sprendžiamas keleivių, ypaÄ moksleivių, kultÅ«ros klausimas. “ŽmonÄ—s bijo jiems kÄ… ir pasakyti. Yra tokių atvejų, jog akivaizdžiai kaltÄ… vaikÄ… užstoja tÄ—vai. Pasitaiko, kad supjaustomos autobusų sÄ—dynÄ—s. Ant oda aptrauktų suolų miesto autobusų stotyje neseniai suskaiÄiavau 25 skylesâ€, - sakÄ— P. Remeikis.
Dar šiemet ruošiamasi remontuoti autobusų stoties salės vidų, atnaujinti stogo dangą.
Redakcija už komentarų turinį neatsako ir pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi, reklamuoja ar pažeidžia įstatymus.
Gali praeiti šiek tiek laiko, kol komentaras bus matomas.