Jei Panevėžio, Rokiškio ir Kupiškio savivaldybės nesutiks dotuoti didelius nuostolius patiriančios AB „Lietuvos geležinkeliai“, įmonė nutarė nuo kitų metų sausio 2 d. panaikinti Panevėžio apskritį kertantį keleivinių traukinių maršrutą. Tokiu raštu bendrovė kreipėsi į vietos savivaldos įstaigas. Reiso Šiauliai-Rokiškis traukinys sustoja ir Skapiškio, Kupiškio, Radžiūnų bei Subačiaus stotyse. Tad su nemenkomis problemomis susidurs šią susisiekimo priemonę pamėgę ir mūsų krašto keleiviai.
Stotis be keleivių? Kupiškio geležinkelio stoties viršininkė Lina Kiaulėnienė sakė, jog stotis priklauso Krovinių vežimo valdybai, todėl ji negali komentuoti pastarųjų, su keleivių pervežimu susijusių įvykių. Po reformos stotyje jau nebeparduodami traukinio bilietai. Stoties darbuotojai sutinka atvykstančius keleivius, nušluoja apsnigtus takus ir atlieka kitus stoties tvarkymo darbus. Panaikinus keleivinių traukinių maršrutą Šiauliai-Rokiškis, didelių pokyčių Kupiškio stoties darbe nebūtų. Tačiau viršininkė teigė niekaip negalinti sutikti su šiuo AB „Lietuvos geležinkeliai“ sprendimu. „Traukiniai būtinai turi važiuoti“, - įsitikinusi L. Kiaulėnienė.
Šiuo metu pro stotį du kartus per parą (šeštadieniais - keturis) pradunda dviejų-trijų vagonų traukinys, iš kurio savaitgaliais pasipila gausus būrys studijuojančių kupiškėnų, kasryt į darbą važiuoja ir vakarais namo sugrįžta dirbantys žmonės. Penktadienį važiuojantieji nuo Šiaulių iki Radviliškio ne visada gauna kur atsisėsti. Net trys geležinkelio stoties darbuotojos iš Panevėžio traukiniu atvyksta į naktinę pamainą.
Šis visuomeninis transportas yra ne tik pigesnis, bet ir mielas daugeliui žmonių. Koks sprendimas bus priimtas ir ar kitais metais kursuos keleiviniai traukiniai per Kupiškio rajoną, stoties viršininkė nesiryžo prognozuoti.
Patogu, pigu, reikalinga Apie galimą minėto maršruto panaikinimą žino dar ne visi Kupiškio keleiviai. Tuo tarpu panevėžiečiai, siekdami išsaugoti jiems būtiną susisiekimo priemonę, jau renka parašus. Apie tai papasakojo Panevėžyje dirbantys kupiškėnai. Vyrai pripažino, jog vykti į darbą traukiniu yra ne tik pigiau, bet ir patogiau. „Visu šimtu procentų esame už keleivinio traukinio išsaugojimą“, - sakė pašnekovai.
Rokiškietė Akvilė Dūdienė su anūkėle Zitute tą vakarą iš viešnagės pas dukrą vyko namo, tačiau pirmą sykį išgirdo apie tai, kad nuo sausio 2 d. traukinys gali nebekursuoti. Pensininkė džiaugėsi, kad ši susisiekimo priemonė yra nebrangi, važiuoja tiesiai į Rokiškį, nestoviniuoja stotelėse. Vakare grįžti autobusu jai būtų kone tris kartus brangiau.
Moters žiniomis, traukiniu važinėja daug profesinių mokyklų auklėtinių, į Skapiškį grįžta muzikos mokyklos moksleiviai. Vaikams važiuoti traukiniu yra šventė, atrakcija. Pašnekovė apgailestavo, kad šis traukinys nebepasiekia Daugpilio. Jis net buvo vadinamas „baronkiniu“, nes žmonės vykdavo į šį miestą pirkti riestainių.
Bendrovės nuostolių nepadengs Keleiviai turi vilties, kad keleivinio traukinio dundesys nenutils. Tačiau Savivaldybės administracijos direktorius Žilvinas Aukštikalnis aiškiai išdėstė šios įstaigos poziciją. Pašnekovas „Mintims“ patvirtino, jog praėjusią savaitę Savivaldybė gavo AB „Lietuvos geležinkeliai“ raštą, kuriuo įmonė prašo pinigų. Konkreti suma nenurodoma, tačiau pernai vykusiose derybose, paskaičiavus, kiek kilometrų geležinkelio eina per Kupiškio rajoną, buvo paprašyta 800 tūkst. litų. Tikėtina, kad, pabrangus energetiniams ištekliams, šiemet ši suma jau siektų milijoną.
„Už tokius pinigus mes galime Kupiškio autobusų parkui nupirkti du naujus autobusus ir nuvežti keleivius ten, kur jiems reikės, - sakė Ž. Aukštikalnis. – Apie 600 tūkst. litų mums atsieina autobusų keleivių lengvatoms padengti. Taigi visiškai nerealu, kad gerokai didesnę sumą skirtume du kartus per dieną kursuojančiam traukiniui išlaikyti“. Administratoriaus žiniomis, pernai traukiniu į Panevėžį iš Kupiškio vykdavo vos 12 žmonių per savaitę.
Šią problemą, anot pašnekovo, galima būtų spręsti drauge su Panevėžio ir Rokiškio savivaldybėmis (pastaroji galėtų būti suinteresuota ir dėl nemažo skaičiaus rokiškėnų, keleiviniu traukiniu atvykstančių į Kupiškio technologijos ir verslo mokyklą). Akivaizdu, kad iš didesnių savivaldybių pareikalauta daugiau lėšų milijoniniams bendrovės nuostoliams padengti.
Ž. Aukštikalnis pateikė kitų Europos šalių pavyzdį: greitųjų keleivinių traukinių verslą organizuoja privačios bendrovės, o smulkius regionų maršrutus dotuoja vietos savivaldos įstaigos. Deja, mūsų Savivaldybės biudžetas nėra pajėgus tenkinti AB „Lietuvos geležinkeliai“ reikalavimus. Todėl nuo kitų metų sausio 2 d. keleivinių traukinių maršrutai per Kupiškio rajoną bus nutrukti.
Redakcija už komentarų turinį neatsako ir pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi, reklamuoja ar pažeidžia įstatymus.
Gali praeiti šiek tiek laiko, kol komentaras bus matomas.