PrieÅ¡ pusantrų metų į KupiÅ¡kį mokyti groti saksofonu iÅ¡ Kauno atvažiavÄ™s Aivaras Kaupas buvo pilnas entuziazmo. Jis svajojo mažame ir jaukiame miestelyje sukurti kažkÄ… didaus. SudÄ—tingos gyvenimo sÄ…lygos ir jaunimo požiÅ«ris į aktyviÄ… veiklÄ… pakeitÄ— kaunieÄio nuomonÄ™. Å iandien jis dar ieÅ¡ko bÅ«dų vaikus sudominti muzika, bet ir galvoja kelti sparnus iÅ¡ KupiÅ¡kio.
Mažas miestelis sužavėjo
Dvidešimt septynerių A. Kaupas jau baigia antrus mokslo metus Kupiškio meno mokykloje, kur jaunuosius muzikantus moko groti saksofonu. Šiam vaikinui - tai pirmoji darbovietė. Baigęs Juozo Naujalio muzikos gimnaziją Kaune, Aivaras įstojo į Lietuvos muzikos ir teatro akademiją. Čia įgijo pedagogo ir saksofonisto magistro studijų diplomus. „Baigęs mokslus iš karto gavau kvietimą dirbti Kupiškyje. Čia man pasiūlė didelį krūvį - mokyti groti pianinu ir saksofonu, todėl mielai sutikau ir pilnas entuziazmo atvykau į Kupiškį“, - pasakojo pašnekovas.
Ä®sidarbinÄ™s KupiÅ¡kyje vaikinas nuomojo butÄ… ir džiaugÄ—si apsistojÄ™s mažame miestelyje. ÄŒia, anot jo, labai patogu ir gera gyventi. „Dar mokydamasis Kaune girdÄ—davau, kaip iÅ¡ Biržų, Pasvalio ir kitų mažų miestų atvažiavÄ™ studentai peikÄ— provincijÄ… ir bet kokiu bÅ«du norÄ—jo likti didmiestyje. TaÄiau atvažiavÄ™s į KupiÅ¡kį nustebau, kaip Äia gera gyventi - viskas vietoje, net automobilio nereikia. RetkarÄiais pÄ—sÄias eidavau prie KupiÅ¡kio marių. Taip pat galiu pagirti labai skanų kupiÅ¡kÄ—niÅ¡kÄ… alų - tokio niekur nesu ragavÄ™s“, - juokÄ—si A. Kaupas.
Å iais metais vaikinui Äia gyventi jau žymiai sunkiau. Sumažėjus pamokų skaiÄiui, jam teko persikraustyti į mažą kambarÄ—lį KupiÅ¡kio kultÅ«ros centro pastate. ÄŒia porÄ… naktų pernakvojÄ™s Aivaras grįžta į KaunÄ…. „DidelÄ™ dalį atlyginimo tenka pravažinÄ—ti, todÄ—l jau abejoju, ar kitais metais liksiu dirbti KupiÅ¡kyje“, - apie savo ateities planus mÄ…sto paÅ¡nekovas.
Kitoks požiūris
JaunatviÅ¡kÄ… kaunieÄio polÄ—kį Å¡iek tiek prigesino ir pats darbas KupiÅ¡kio meno mokykloje. Jį nustebino griežta ir norÄ… muzikuoti varžanti mokymo metodika. Be to, ir groti norinÄių mokinių Aivarui trÅ«ksta: „Daugelis vaikų ateina po pamokų pavargÄ™ - dažnÄ… jų groti verÄia tÄ—vai. O tokių, kurie patys trokÅ¡tų muzikuoti, nÄ—ra daug, todÄ—l tenka ieÅ¡koti bÅ«dų, kaip jiems įsiÅ«lyti muzikos pamokas.“
Vaikinas bando kalbėtis su vaikais, pažinti jų kasdienybę, išsiaiškinti problemas, išsikalbėti ir tik tuomet atvesti prie instrumento. Ir muzikos kūrinius mokytojas savo ugdytiniams stengiasi parinkti individualiai. „Žiūriu į patį mokinį, kas jam tinka ir patinka. Jei matau, kad vaikas susižavi mano kūriniu, žinau, ką duosiu ir toliau“, - apie savo darbo metodus aiškino A. Kaupas. Vaikinui nesuprantama, kodėl dabartinės muzikos mokymo programos reikalauja išmokyti tiek daug kūrinių. Taip, jo nuomone, vaikai ir praranda norą groti.
„Bet kokiu atveju muzika vaikui - labai naudinga. Nors jam Å¡io dalyko ateityje ir neprireiktų, jo asmenybei tai padeda tobulÄ—ti“, - teigÄ— paÅ¡nekovas. KaunieÄio taikomi metodai bei požiÅ«ris į muzikos mokymÄ…, pasak paties paÅ¡nekovo, kolegoms ne itin patinka.
Muzikos nepaliks
Muzikos jaunuolis atsisakyti nežada. Ateities planuoti vaikinas taip pat nemÄ—gsta, nors mokykloje, anot jo, įsidarbinti nÄ—ra lengva - Äia vietos užimtos didelius darbo stažus turinÄių pedagogų. A. Kaupas Å¡ypsosi, kad blogiausiu atveju lieka grojimas vestuvÄ—se ir laidotuvÄ—se. Jis ir dabar yra laisvai samdomas muzikantas: moka groti ne tik saksofonu, bet ir pianinu, gitara, akordeonu. PaÄiam Aivarui patinka įvairi muzika, bet labiausiai jam prie Å¡irdies - sunkusis rokas.
Mokydamasis mokykloje jis grojo dviejose grupėse ir tikina buvęs itin maištingas paauglys. „Pianinu groti pradėjau nuo penkerių, vėliau sudomino saksofonas. Bet jau aštuntoje klasėje grojau roko grupėje. Tas amžius mano tėvams turėjo būti labai sunkus“, - pasakojo A. Kaupas. Penkiolikmetis paauglys nusprendė, kad jam mokslų nereikia - esą viską galima pasiekti kitaip. „Įsivaizduokite: iš keturiolikos privalomų mokomųjų dalykų gimnazijoje pusė buvo įvertinti neigiamai. Ir per daug dėl to nesijaudinau, žinojau tik, kad noriu groti. Apskritai, mano nuomone, dabartinėje mokykloje dalykų diferencijavimas jau turėtų būti nuo aštuntos klasės“, - prisimena kaunietis.
Aistra automobiliams
Vaikinas džiaugiasi, kad tokį jo norą bent iš dalies suprato mokytojai ir neišmetė iš mokyklos. Dabar, pasak pašnekovo, jo buvusioje mokykloje jaunimas nebenori nei mokslų, nei muzikos. Beje, būdamas vienuoliktokas A. Kaupas paspartino savo mokslus ir nusprendė laimės paieškoti užsienyje. Tuomet, kai Lietuvos sienos dar nebuvo tokios atviros kaip dabar, jis sugebėjo emigruoti į Didžiąją Britaniją. Ten dirbo paprastu darbininku ir šiandien tą laikotarpį prisimena su šypsena.
„AÅ¡ visuomet buvau ir, manau, dar bÅ«siu lengvabÅ«dis - per daug negalvoju apie savo ateitį ir darau, kas man patinka“, - apie savo bÅ«dÄ… atvirai pasakojo A. Kaupas. Be muzikos, kaunietis labai mÄ—gsta automobilių sportÄ…. Kaune jis nemažą dalį savo laisvalaikio skiria lenktyninių automobilių konstravimui ir pats mielai dalyvauja mÄ—gÄ—jiÅ¡kose varžybose. „Žmogui - labai svarbu turÄ—ti pomÄ—gį. Man tai - automobiliai. Paskutiniu metu labai domiuosi Å¡riftu“, - kalbÄ—jo paÅ¡nekovas. Paklaustas apie Å¡eimÄ… Aivaras teigÄ— turįs draugÄ™, bet rimÄiau kol kas negalvojÄ™s - dar nÄ—ra stabiliai įsitvirtinÄ™s finansiÅ¡kai.
Redakcija už komentarų turinį neatsako ir pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi, reklamuoja ar pažeidžia įstatymus.
Gali praeiti šiek tiek laiko, kol komentaras bus matomas.