Vis dažniau pasigirsta kalbų apie vaistinėse vykstančius nesusipratimus: tai pakuotė nepilna, tai kaina ne taip nurodyta, tai medikamentų galiojimo data pasibaigusi. Praėjus kuriam laukiui, neteisybę patyrusiam pirkėjui sunku išsiaiškinti, dėl kieno neapdairumo įvyko klaida.
Kupiškio gyventoja Viera Pukenienė ėjo į Euro vaistinę tikėdamasi atgauti sveikatą, o ją paliko geliančia širdimi. Sumokėjo už visą, rado pusę Gydytojo išrašytų kompensuojamų vaistų „Norvasc“ moteris norėjo įsigyti visą pakuotę – 30 tablečių. Aptarnavusi vaistininkė Aušra Miciūnienė jai padavė dėžutę ir paėmė pensininkės pinigėlius. Grįžusi namo, Viera nutarė paskaityti vaistų vartojimo instrukciją, tačiau sutriko viduje radusi tik 15 tablečių. Nedelsdama kupiškietė iš Vytauto g. nuskubėjo į čia pat esančią vaistinę. Tačiau ten surasti teisybę buvo beviltiška. Vaistininkė dievagojosi pardavusi pilną pakuotę, neigė apsirikusi ir patarė pirkėjai įsigyti, jos nuomone, trūkstamas 15 tablečių. Nuliūdusi moteris sumokėjo dar 16 litų 30 ct.
„Kupiškėnų mintims“ V. Pukenienė sakė nenorinti kaltinti ją apgavusios pardavėjos – visiems pasitaiko suklysti. Tačiau moteriai buvo iki ašarų skaudu už patirtą neteisybę. „Nejaugi pensininkas virpančiomis rankomis turi tikrinti ar pakelyje netrūksta vaistų? – klausė kupiškietė. – Negi jau nebeįmanoma pasitikėti vaistininkais, į kuriuos taip dažnai kreipiamės pagalbos?“
Trys svarūs argumentai Minėta vaistininkė A. Miciūnienė geranoriškai paaiškino esamą tvarką. „Visų pirma, vedama kompiuterizuota kiekinė vaistų apskaita, - kalbėjo specialistė, - pažvelgę į sąskaitas, matome, kokių vaistų trūksta ar yra perdaug“. A. Miciūnienė pripažino, kad, sugrįžus pirkėjai V. Pukenienei, ji tuoj pat patikrino apskaitos duomenis.
Be to, atsineštas moters pakelis buvo pažymėtas pieštuku. Vaistininkė tvirtino, kad pakuotės perbraukiamos tik rašikliu, o vaistinėje pieštukas visai nenaudojamas. Tuomet “nukentėjusioji„ pripažino, kad brūkštelėti kryžiuką galėjo jos vyras, tuomet vartęs laikraščius.
Dar vienas farmacininkės argumentas – pagal įstatymą „Norvasc“ vaistų lapeliai niekada nėra karpomi, juose būna po 10 tablečių. Kaip gi tuomet galėjo likti penkiolika? Pasak šeštus metus dirbančios A. Miciūnienės, gamintojas tikrai negalėjo šitaip pateikti medikamento. Dėl darbuotojų sąžiningumo pašnekovei abejonių irgi nekilo. Ji sakė esanti 99 proc. tikra, kad šiuo atveju nėra vaistinės kaltės.
Tai ne pirmas kartas, kai į Euro vaistinę kreipiasi nepatenkinti pirkėjai. Panašių incidentų, anot vaistininkės, padaugėjo visoje Lietuvoje. Kai nebūdavo kompiuterizuotos medikamentų apskaitos, A. Miciūnienė pamena, jog tekdavo atiduoti vaistus. Dabar V. Pukenienė nusipirko 10 papildomų, valstybės nekompensuojamų tablečių.
Niekada nemokėjo antrąsyk Kitoje kelio pusėje „Camelia“ vaistinėje dirbanti farmokotechnikė Gražina Bliekienė paaiškino, kad vaistų pakuotes dirbantys specialistai atskiria pagal žymėjimą. Išėmus dalį vaistų, pažymima kryželiu, nurodoma likusių vaistų kaina.
Jei kyla neaiškumų, pirkėjas turi kuo greičiau (būtinai tą pačią dieną) sugrįžti į vaistinę. Pačiai vaistininkei yra tekę pripažinti savo neapdairumą ir, atsiprašius kliento, čia pat jam sugrąžinti pinigus arba papildyti vaistų pakuotę. Pirkėjui niekada neteko sumokėti antrąsyk. Kompensuojamų vaistų apskaita yra griežtai kontroliuojama, tad galima atidžiai peržiūrėti sąskaitas. Tačiau, anot G. Bliekienės, konfliktinių situacijų jos darbovietėje pasitaiko retai. Farmacijos specialistė sutiko, kad patikrinti pakuotės turinį – vaistininko pareiga.
Pareigingai vaistininkei pagyrimo žodžių negailėjo ir V. Pukenienė: prieš porą mėnesių jai buvo nutikusi analogiška situacija. B. Bliekienė, anot pensininkės, mandagiai atsiprašė ir atidavė trūkstamus vaistus.
Redakcija už komentarų turinį neatsako ir pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi, reklamuoja ar pažeidžia įstatymus.
Gali praeiti šiek tiek laiko, kol komentaras bus matomas.