Vieniems taksi — prabanga, kitiems — vienintelė susisiekimo priemonė. Kupiškyje važinėja tik penki automobiliai, pažymėti taksi ženklais. Jie veža keleivius ten, kur šie paprašo. Tačiau tiek mažame mieste važiuojančiųjų – per dieną už kelis litus. Sparčiai šoktelėjus kuro kainai, keletu centų pakilo ir taksi paslaugų tarifai. Kupiškyje šias transporto paslaugas teikiančias įmones didelėmis konkurentėmis pavadinti negalima, žymesnio skirtumo renkantis vieną ar kitą firmą nei dėl paslaugų kokybės, nei dėl kainos nėra. Savivaldybės nustatyta žemiausia tarifo riba – 1 Lt už nuvažiuotą kilometrą dienos metu. Pasak daugiau kaip dešimties metų taksisto patirtį turinčio Mindaugo Magylos, šiuo metu vežama po 1,20 Lt už kilometrą. Pvz., kelionė nuo autobusų stoties iki miesto centro kainuoja 2,5 Lt.
Didžiausias tarifas naktį – 2 Lt. Tačiau norinčiųjų važiuoti tokiu paros metu neatsiranda. Ankstesniais metais, pasak taksisto, naktimis tekdavo vežti tokius klientus, kokių “nei pats norėtų, nei kitam linkėtų„.
Klientų gausa taksi paslaugų teikėjai pasidžiaugti negali. Kaip sakė M. Magyla, kartais per dieną jo automobiliu keliauja tik 2-5 žmonės, o kartais ir visą dešimtį tenka pavežėti. Taigi neturint kito pajamų šaltinio, iš taksisto uždarbio duonos nevalgysi, juolab kad piniginę tenka atverti ir automobilio remontui. M. Magyla pamena laikus, kai mieste buvo 20-30 taksistų ir visiems darbo užtekdavo. “Dabar žmonės taksi paslaugomis naudojasi tik prispyrus būtinam reikalui, nesant ar išvažiavus paskutiniam autobusui„, - sakė Mindaugas. Jei anksčiau taksi vairuotojas pavargdavo nuo intensyvaus darbo grafiko, tai dabar kur kas labiau išvargina klientų laukimas.
Su šypsena tegalima prisiminti ir tas dienas, kai po atlyginimų išmokėjimo prie taksi automobilių išsirikiuodavo solidi eilutė klientų – parvažiuoti namo taksi buvo prestižo reikalas.
Dabar taksi dažniausiai suka ratus vietoje, mieste – pavežėja žmones į polikliniką, turgų. Oro sąlygos klientų srautui įtakos neturi. Net pliaupiant lietui žmonės neskuba lipti į geltonų šachmatėlių juosta paženklintą automobilį. Taksi paslaugas neretai renkasi sunkiai vaikštantys žmonės. Gal kiek didesnis sujudimas jaučiamas gavus pensijas, pašalpas, tačiau, kaip bebūtų keista, pvz., per šventes taksistams, belaukiant keleivių, nelieka nieko kito, kaip tik nuobodžiaujant skaityti spaudą.
Taksi paslaugomis dabar retas kuris naudojasi - žmonės turi savo transportą, kooperuojasi su kaimynais, pažįstamais. “Gal, jei pragyvenimo lygis kitas būtų, ir klientų daugiau atsirastų. Dabar daugelis galvoja, kad tik duonai pinigų užtektų. Reikalavimai taksistams taip pat nuolat kyla (reikia laikyti kursus, žadama įtvirtinti reikalavimą dažyti automobilius geltonai ir pan.), o keleivių nedaugėja„, - sakė M. Magyla, kuriam klausimas apie arbatpinigius sukėlė tik juoką – apie tai mūsų mieste nėra nė kalbos. Keleiviai derasi dėl vežimo kainos, kartais pasitaiko ir tokių, kurie nesibodi išplūsti taksi vairuotoją. Pašnekovas šio verslo ateities perspektyvas mato ne itin šviesiomis spalvomis, todėl jo mintys sukasi ir apie kitos veiklos alternatyvą.
Net tie, kurie vos kelis kartus gyvenime yra važiavę su taksi, gali papasakoti neįprastų nuotykių: kaip buvo nuvežti nežinia kur, kaip buvo verčiami sumokėti nerealias sumas – galima tik pasidžiaugti, jog besinaudojantys vietos taksi paslaugomis vargu ar yra tai patyrę. Nors retkarčiais pasigirsta nusiskundimų paslaugų kokybe, priekaištų, jog prireikus taksi, neaišku kokiu būdu jį išsikviesti. Tai padaryti galima pasiskambinus į Kupiškio autobusų stoties dispečerinę arba su taksistu susisiekus mobiliuoju telefonu, skelbiamu ant jo automobilio. Norintiesiems taksi numerį visada turėti po ranka, belieka jį įsivesti į savo mobiliuosius telefonus.
Redakcija už komentarų turinį neatsako ir pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi, reklamuoja ar pažeidžia įstatymus.
Gali praeiti šiek tiek laiko, kol komentaras bus matomas.