2024 m. lapkričio 22 d., penktadienis |
Reklama | Prenumerata | Naujienos | Archyvas
|
Naujienos Kroštas brungiausias Informacija Įkainiai |
BARBARAI €“ PABÄ—GÄ—LIAI AR MES?
Vytautas BRUVERIS DienraÅ¡Äio „Lietuvos rytas“ apžvalgininkas Vargu ar mano paÅ¡nekovas tokiÄ… globalinÄ™ teorijÄ… suformulavo todÄ—l, kad skaitÄ—, pavyzdžiui, Samuelio P. Huntingtono „Cvilizacijų susidÅ«rimą“ ir apskritai yra Å¡alininkas tų teorijų, kurios teigia, jog istorijos eigÄ… lemia didžiosiomis religijomis paremtų civilizacijų karas. Akivaizdu, kad mintis apie globalinį civilizacijų karÄ… plaÄiųjų tautos masių atstovui savaime gimÄ—, kaip pagrindinis tų procesų – ideologinių ginÄų ir politinių Å¡okių bei žaidimų – kurie sukasi aplink pabÄ—gÄ—lių temÄ…, vertinimas. Ä®domu, kad Äia apraÅ¡ytas pokalbis vyko dar gerokai iki Å¡iÄ… temÄ… naujomis ir dar tirÅ¡tesnÄ—mis spalvomis nuspalvinusių Paryžiaus žudynių. Tad vien pabÄ—gÄ—lių srautai, staiga įšokÄ™ į žiniasklaidos antraÅ¡tes ir jas visiÅ¡kai užvaldÄ™, tokiam žmogui yra aiÅ¡kus tokio karo pradžios ženklas ir to karo smagratį paleisianti priežastis. Ne tokia apokaliptinÄ—, taÄiau ne kÄ… mažiau fatalistinÄ— Å¡io požiÅ«rio atmaina – apie Å¡liaužiantį, slaptÄ… ir partizaninį civilizacijų karÄ… teigiant, kad islamas ir treÄiasis pasaulinis karas apskritai pamažu demografiÅ¡kai okupuoja nusilpusius bei aklus Vakarus ir EuropÄ…, po to jÄ… suvalgys ir kultÅ«rine, politine bei karine prasme. Pastarajam požiÅ«riui Lietuvoje atstovauja ir ne tik plaÄiųjų tautos masių atstovai, o ir tie, kurie gali bÅ«ti priskirti prie politinio, kultÅ«rinio ir žiniasklaidos elito. Svarbiausias Å¡io jų požiÅ«rio akcentas – bÅ«tent itin radikali Vakarų Europos kritika dÄ—l „iÅ¡težimo“, kurio sinonimu bei priežastimi laikoma ne tik „politinio korektiÅ¡kumo“, tolerancijos ir multikultÅ«ralizmo ideologija, bet ir liberalioji pasaulietinÄ— demokratija apskritai. Tad kokiais laipteliais ir už kokių turÄ—klų laikydamas dažnas statistinis lietuvis – ne tik iÅ¡ žemesnių visuomenÄ—s sluoksnių – atkopia prie teiginio apie neiÅ¡vengiamai artÄ—jantį ar net jau ir vykstantį musulmonų ir krikÅ¡Äionių „katalikų“ karÄ…? Remdamasis faktu, kad dauguma pabÄ—gÄ—lių – musulmonai, dažnas lietuvis kartu yra įsitikinÄ™s, kad islamas – tokia religija, kurios esminÄ— nuostata – visų kitų konfesijų, pirmiausia – krikÅ¡Äionių, visuotinis išžudymas. Å is įsitikinimas tÅ«lo žmogaus galvoje tÅ«no tarsi savaime, nors tas žmogus deÅ¡imÄia atvejų iÅ¡ deÅ¡imties neturi nÄ— menkiausio supratimo apie islamÄ… ir jo dogmas. TaÄiau vis įvykstantys, vis dažnesni ir vis žiauresni islamiÅ¡kojo terorizmo iÅ¡puoliai Europos valstybÄ—se tampa pagrindiniu ir neginÄijamu įrodymu apie žudikiÅ¡kÄ… ir barbariÅ¡kÄ… viso islamo prigimtį. Neveikia argumentai apie tai, kad kraÅ¡tutinÄ— barbarybÄ— ir terorizmas – konkreÄių žmonių ir grupių, kurios likusio islamo pasaulio atžvilgiu sudaro nelygstamÄ… jo mažumÄ…, praktika, pasaulėžiÅ«ra ir ideologija. Ä® tuos argumentus atsakoma baksnojant pirÅ¡tu į archajiÅ¡kus ir iÅ¡ties barbariÅ¡kus dažnos musulmoniÅ¡kos bendruomenÄ—s vidaus socialinius santykius, uždarumÄ…, nenorÄ… integruotis, agresyvų antivakarietiÅ¡kumÄ… ir antieuropietiÅ¡kumÄ…. Tokiems baksnotojams į galvÄ… neateina mintis, kad pagrindinÄ— musulmoniÅ¡kojo arabų pasaulio ir jo salų Europoje atsilikimo priežastis – tas milžiniÅ¡kas Å¡io pasaulio ekonominis ir socialinis atotrÅ«kis nuo Vakarų pasaulio, kurį dar labiau didina, gilina ir aÅ¡trina chaosas bei karai, siauÄiantys neiÅ¡vengiamai žlugusių arabiÅ¡kųjų diktatÅ«rų griuvÄ—siuose. BÅ«tent Å¡is atotrÅ«kis yra pagrindinis bet kokio antivakarietiÅ¡ko radikalizmo, įgaunanÄio net ir paÄias barbariÅ¡kiausias formas, Å¡altinis, o toks terorizmas, kokį regime dabar – apskritai tik praÄ—jusio amžiaus antrosios pusÄ—s „iÅ¡radimas“. Lygiai taip pat, kaip „krikÅ¡ÄioniÅ¡kasis“ terorizmas Airijoje ar Ispanijoje, „hinduistinis“, pavyzdžiui, Å ri Lankoje arba radikalus kairysis ir marksistinis kone visuose pasaulio kampeliuose. Visus musulmonus ir islamÄ… apskritai nepataisomu, genetiniu blogiu bei pagrindiniu ir kone vieninteliu terorizmo Å¡altiniu laikantys žmonÄ—s tokiu blogiu laiko ir VISUS tuos, kurie dabar plÅ«sta į EuropÄ… nesustabdomu srautu. Karingai nusiteikÄ™ pilieÄiai netiki ir tuo faktu, kad bent dalis Å¡io srauto – tikri karo pabÄ—gÄ—liai, kuriuos galima atskirti nuo apsimetÄ—lių, teroristų ar paprastų ekonominių migrantų bei piktybiÅ¡kų paÅ¡alpų medžiotojų-ekonominių parazitų. „Visus iÅ¡spirti atgal už geležinÄ—s uždangos, ir viskas“, – taip galima reziumuoti tÄ… vienintelį receptÄ… bei civilizacijų karo ginklÄ…, kurį siÅ«lo karo apologetai. Bet svarbiausias dalykas – tikroji karingo nusistatymo prieÅ¡ pabÄ—gÄ—lius ir jį remianÄio karingojo antiislamizmo iÅ¡ vienos pusÄ—s bei karingojo antieuropietiÅ¡kumo iÅ¡ kitos pusÄ—s priežastis slypi kur kas giliau. Tos teorijos – tik figos lapelis, dengiantis paprasÄiausiÄ… ir banaliÄ… ksenofobijÄ… ir rasizmÄ…. Taigi, svarbiausia ir lemiama, kad arabai – „juodi“, be to, pabÄ—gÄ—lių srautuose apstu ir visiÅ¡kai juodų veidų. Ksenofobija ir rasizmas su ryÅ¡kiu antisemitizmo prieskoniu Lietuvos visuomenÄ—je suklestÄ—jo ir net buvo iÅ¡ virÅ¡aus specialiai palaikomi dar sovietiniais metais. Tai – neatskiriami kiekvienos primityvios, barbariÅ¡kos ir jokių saitų, iÅ¡skyrus paprasÄiausius „prieÅ¡o“ stereotipus, nesaistomos visuomenÄ—s skiriamieji bruožai. Tokia buvo sovietinÄ— visuomenÄ—, tokia, kaip matome, didele dalimi yra ir jau ketvirÄio Å¡imtmeÄio sulaukusi nepriklausoma Lietuva. Didelei – o gal net ir didžiausiajai – jos daliai visuose socialiniuose sluoksniuose ir amžiaus grupÄ—se primityvi ksenofobija ir rasizmas yra kone instinktyvi ir visiÅ¡kai natÅ«rali pasaulėžiÅ«ros forma. Ir bÅ«tent tai, o ne pabÄ—gÄ—liai, kurių Äia net nÄ—ra ir greiÄiausiai nebus, yra pagrindinÄ— ir didžiausia mÅ«sų visuomenÄ—s problema ir jos pavojus.
Redakcija už komentarų turinį neatsako ir pasilieka teisę pašalinti tuos
Gali praeiti šiek tiek laiko, kol komentaras bus matomas. |
Skalsu kalbos Savaitės klausimas |
Vardadieniai CilÄ—, Cecilioja, Cecilijus, Cecilius, Cilas, CilÄ—, DargintÄ—, Laimutis, Steikintas, Suvaidas, SuvaidÄ—, Suvainas, SuvainÄ—. |
|
Jūs esate 9 079 935 šios svetainės lankytojas |
Šiame puslapyje pateiktą medžiagą kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Kupiškėnų mintys“ sutikimą.
|
|
UAB „Kupiškėnų mintys“, Gedimino g. 34, 40130 Kupiškis Tel.: (8 459) 3 54 74, tel./fax.: (8 459) 5 48 89. Elektroninis paštas: [email protected] |