2024 m. lapkričio 25 d., pirmadienis |
Reklama | Prenumerata | Naujienos | Archyvas
|
Naujienos Kroštas brungiausias Informacija Įkainiai |
VARTOTOJAMS APIE JŲ TEISES IR PRIEDERMES
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos vyr. specialistė Viktorija Dobrynskienė Kupiškio trečiojo amžiaus universiteto nariams skaitė paskaitą apie vartotojų teises. Autorės nuotrauka Kas rūpinasi rinka? Paskaitos pradžioje V. Dobrynskienė priminė, kokios institucijos atlieka rinkos priežiūrą Lietuvoje. Tai Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT), Valstybinė ne maisto produktų inspekcija, Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba, Valstybinė vaistų kontrolės tarnyba, Radiacinės saugos centras, visuomenės sveikatos priežiūros centrai ir kt. Pasak lektorės, VVTAT akiratyje yra individualus interesas, kai kyla asmens ginčas su pardavėju dėl prekės, ir viešasis interesas, kai įmonės akivaizdžiai piktnaudžiauja visos Lietuvos mastu. Pavyzdžiui, pateikia klaidinančią reklamą, vykdo neadekvačią kainų politiką ir kt. VVTAT įgyvendina vartotojų apsaugos priežiūros sistemą. Pirmiausia visi kilę ginčai šioje institucijoje yra nagrinėjami neteismine tvarka. Jei jų nepavyksta tokiu būdu išspręsti, kreipiamasi į teismą. V. Dobrynskienės pateiktais duomenimis, iš Panevėžio apskrities VVTAT tesulaukia 3–4 proc. skundų dėl vartotojų teisių pažeidimo. Taigi čia gyventojai gana pasyvūs. Dažniausiai skundžiamasi dėl nekokybiškų drabužių, batų, mobiliųjų telefonų, televizorių, šaldytuvų, viryklių ir kitų buities prietaisų. Kada reikėtų kreiptis? Taigi kokia prekė laikoma nekokybiška? Kas gali tai įvertinti? Pasak lektorės, pirmiausia nekokybiška laikoma ta prekė, kuri neatitinka sutarties sąlygų. Prekės savybės atitinka sutartį, kai daiktas atitinka pardavėjo aprašymą ir turi tokias savybes kaip ir pavyzdinis modelis, kai tinkamas naudoti tam, kam tokie daiktai paprastai naudojami, kai daiktas atitinka kokybinius rodiklius, kurie paprastai būdingi tokiems daiktams. „Jei pirkome prekę, vadinasi, gavę čekį, sudarėme pirkimo ir pardavimo sutartį. Sugedusios prekės kokybę, kai kyla ginčas su pardavėju, turi įvertinti VVTAT inspektorius. Įsigijęs nekokybišką prekę vartotojas turi teisę reikalauti iš pardavėjo nemokamai ją pataisyti, pakeisti netinkamos kokybės daiktą į geros kokybės.“ Plačiau skaitykite "Kupiškėnų mintyse"
Redakcija už komentarų turinį neatsako ir pasilieka teisę pašalinti tuos
Gali praeiti šiek tiek laiko, kol komentaras bus matomas. |
Skalsu kalbos Savaitės klausimas |
Vardadieniai GermilÄ—, Jaumantas JaumantÄ—, Katarina, KatrÄ—, Katryna, KotrÄ—, Kotryna, Santautas, SantautÄ—, Sanvyda, Sanvydas, SanvydÄ—, TrynÄ—. |
|
Jūs esate 9 087 002 šios svetainės lankytojas |
Šiame puslapyje pateiktą medžiagą kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Kupiškėnų mintys“ sutikimą.
|
|
UAB „Kupiškėnų mintys“, Gedimino g. 34, 40130 Kupiškis Tel.: (8 459) 3 54 74, tel./fax.: (8 459) 5 48 89. Elektroninis paštas: [email protected] |