Apsilankiusi pas daugeliui kupiÅ¡kÄ—nų pažįstamÄ… DanguolÄ™ SmiÄienÄ™, sužinojau, kodÄ—l ankstesnÄ—mis žiemomis vienas jų namo langas neretai Å¡viesdavo ir naktimis. Pasirodo, tada ji ruoÅ¡Ä— spaudai iki Å¡iol Lietuvoje neturÄ—tÄ… mokymo knygÄ… "Maisto prekÄ—s" bei klausimų, užduoÄių ir testų priedÄ… jai.
Sunkumų neišsigąsta
Beje, apie tą pristatymą: daug kam pažįstama.
D. SmiÄienÄ— užaugo VainiÅ«niÅ¡kyje. Baigusi Vilniaus kooperacijos technikumÄ… sugrįžo dirbti į gimtojo rajono kooperatyvÄ… prekių žinove. O Maskvos kooperacijos instituto Vilniaus filiale įgijusi aukÅ¡ÄiausiÄ… prekių žinovÄ—s kvalifikacijÄ…, tame paÄiame kelių Å¡imtų žmonių kolektyve užėmÄ— įvairias atsakingas pareigas. TaÄiau Å¡ios organizacijos griÅ«tis ir jai pagrÅ«mojo nedarbu. "Bet ir tokioje situacijoje nepuoliau į neviltį", - atviravo paÅ¡nekovÄ—. Ä®kÅ«rÄ— ji savo verslo įmonÄ™, taÄiau vÄ—liau jÄ… sudomino visai nauja veiklos sritis - pedagoginis darbas.
Kupiškio technologijos ir verslo mokykla skelbė ruošianti pardavėjus ir prekių žinovus. Tokiems specialistams ugdyti reikėjo profesijos mokytojo.
Prisiminusi savo naujojo darbo pradžiÄ… 2001 metų rudenį, dabar jau profesijos mokytoja metodininkÄ— D. SmiÄienÄ— prisipažino, jog pasibaigus užsiÄ—mimams iÅ¡Ä—jusi iÅ¡ pastato ne iÅ¡ karto susiorientuodavo, į kuriÄ… pusÄ™ namo eiti. Po Å¡eÅ¡ių valandų įtempto darbo su trisdeÅ¡imties moksleivių grupe nuovargis bÅ«davÄ™s didžiulis.
Ji pasakojo, jog labai stigdavo laiko ir pamokoms pasiruošti, nes pagal programą būtiną išdėstyti medžiagą tekdavo susirankioti iš daugybės leidinių, be to, didesnę pamokos dalį reikėdavo skirti diktavimui, nes iš kur būsimieji specialistai daugiau galėtų mokytis, jei ne iš savo užrašų.
Ieškojo išeities
Net galėtume daryti prielaidą, jog taip maisto prekių žinių ir Kupiškio, ir kitose tokių darbuotojų ruošimo mokyklose galėjo būti semiamasi iki šiol. Jei profesijos mokymo naujokė kupiškėnė nebūtų nusprendusi palengvinti sau ir mokiniams kasdieninių užsiėmimų. Juolab kad ir nuvykusi į Pedagogų profesijos raidos centro kursus iš kitų kolegų girdėdavusi nusiskundimus dėl tokio seniai atgyvenusio mokymo.
Bene treÄiaisiais darbo metais D. SmiÄienÄ— Å vietimo ir metodikos centrui pateikÄ— paÄios sumanytÄ… teorinių žinių ir metodinio mokymo konspektÄ…. Centre tokiu KupiÅ¡kio technologijos ir verslo mokyklos profesijos mokytojos sumanymu buvo pasidžiaugta, taÄiau konkretaus atsakymo teko ilgokai palaukti. Pagaliau gavo žiniÄ…, jog jos projektui iÅ¡analizuoti ir įvertinti paskirti trys recenzentai. Kas jie buvo, D. SmiÄienÄ— nežino iki Å¡iol. "Matyt, reikalingas toks slaptumas", - dalijosi mintimis paÅ¡nekovÄ—. Pagaliau jai svarbiausia buvo patikinimas, jog jos sumanyti leidiniai yra reikalingi, gavo nurodymų, kas juose tobulintina. Netrukus paaiÅ¡kÄ—jo, kad medžiagos pateikimo leidyklai "Baltos lankos" terminai labai glausti.
Padėjo ir namiškiai
D. SmiÄienÄ— 2006 metus apibÅ«dina kaip paÄius jai sunkiausius, nes kartais atrodydavo, jog geriausia bÅ«tų savo kÅ«rybinio sumanymo atsisakyti. Tada kibdavo jai į talkÄ… dukterys AuksÄ— ir Sigita, o vyras Kazimieras imdavosi Å¡eimininkavimo, nors DanguolÄ— apie tai jam ir neužsimindavo.
Bet užtat jau praėjusių mokslo metų pradžioje jos parengtą knygą "Maisto prekės" ir mokomąją priemonę "Maisto prekės: klausimai, užduotys ir testai" galėjo įsigyti tokius dalykus studijuojantys universitetų, kolegijų, profesijos mokyklų auklėtiniai, dėstytojai. Pati leidykla platinusi šiuos leidinius autorę jau informavo, kad 2000 egzempliorių tiražu išleista knyga ir 1000 egzempliorių tiražu mokomoji priemonė sėkmingai parduotos ir planuojama šių knygų išleisti papildomai. Be to, knyga "Maisto prekės" galbūt net bus pripažinta vadovėliu.
Nustebo, kad mokytoja - knygos autorÄ—
D. SmiÄienÄ— pasakojo, jog pirmiausia susitikimÄ… su ja, "Maisto prekÄ—s" leidinių autore, surengÄ— Panevėžio prekybos, paslaugų ir verslo mokyklos metodinÄ— komisija. Buvo malonu iÅ¡girsti palankius kolegų atsiliepimus. TaÄiau jai didžiausiÄ… įspÅ«dį padarÄ— savosios mokyklos jaunimo nusistebÄ—jimas, kai pirmÄ… kartÄ… paÄ—mÄ— į rankas Å¡ias knygas. Jie pagyrÄ—, jog leidiniai gražiai apipavidalinti, tekstas irgi iliustruotas daugybe prekių pieÅ¡inių. Tik vÄ—liau jų žvilgsniai sustojo ties autorÄ—s pavarde ir kone choru visi nusistebÄ—jo: "Ar iÅ¡ tikrųjų tai jÅ«sų paraÅ¡yta knyga?" Ji net pajutusi, kad jos autorystÄ— nuteikÄ— moksleivius labiau domÄ—tis Å¡iuo dalyku.
Redakcija už komentarų turinį neatsako ir pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi, reklamuoja ar pažeidžia įstatymus.
Gali praeiti šiek tiek laiko, kol komentaras bus matomas.