Lietuvos Respublikos VyriausybÄ— 2008 m. paskelbÄ— skaitymo metais: patvirtinta “Skaitymo skatinimo programaâ€, paskelbtos jos bendrosios nuostatos, skatinanÄios įvairaus amžiaus ir įvairių socialinių grupių gyventojų skaitymÄ…. “KupiÅ¡kÄ—nų minÄių†redakcija taip pat neabejinga skaitymo problemoms – bendradarbiaudama su KupiÅ¡kio rajono savivaldybÄ—s vieÅ¡Ä…ja biblioteka, domÄ—sis kupiÅ¡kÄ—nų skaitymu, kalbins skaitytojus, kurie turi savo asmenines bibliotekas, visÄ… savo gyvenimÄ… sieja su knyga, domÄ—sis, kaip skaito įvairaus amžiaus kupiÅ¡kÄ—nai. TodÄ—l praÅ¡ome skaitytojų pareikÅ¡ti savo nuomonÄ™, pasidalyti įspÅ«džiais apie perskaitytas knygas, pristatyti savo turimas asmeninÄ—s bibliotekas, pasamprotauti apie skaitymo problemas, apie skaitymÄ… plaÄiÄ…ja prasme.
“Lietuvoje 2005 m. atliktas sociologinis tyrimas “Skaitymo mastas, kryptingumas ir poreikiai†parodÄ—, kad nuolat daugiau ar mažiau knygas skaito du treÄdaliai, o dažniau – mažiau negu treÄdalis gyventojų. Dažniausiai skaito turintieji aukÅ¡tÄ…jį iÅ¡silavinimÄ… didžiųjų miestų gyventojai. DienraÅ¡Äių ir vietinÄ—s spaudos visiÅ¡kai neskaito penktadalis gyventojų, o su skaitanÄiaisiais kartÄ… per mÄ—nesį – beveik treÄdalis. PilietiÅ¡kumo ir raÅ¡tingumo požiÅ«riu – tai prastas rodiklis.
Viena svarbiausių kliÅ«Äių – bibliotekų teikiamų paslaugų kokybÄ—, skurdÅ«s fondai, skaitanÄiųjų mažėja dÄ—l skurdo, leidinių bulvariÅ¡kumo. BÅ«tina Å¡viesti Å¡eimÄ…, aiÅ¡kinti tÄ—vams, kaip jie gali prisidÄ—ti prie vaikų kalbos ir skaitymo įgÅ«džių formavimo. TrÅ«ksta institucijų ir įvairių dalykų pedagogų bendradarbiavimo, skatinanÄio skaityti. Ikimokyklinio ugdymo įstaigose trÅ«ksta naujausios vaikų literatÅ«ros ir periodikos, retas bendradarbiavimas su bibliotekomis, pedagogai per mažai domisi kiekvieno mokinio specialiais skaitymo poreikiaisâ€, tokie liÅ«dni tyrimo duomenys.
Gal visos Å¡ios iÅ¡vardytos problemos ir neskatina skaitymo, taÄiau tai priklauso nuo kiekvieno žmogaus, jo poreikių ir požiÅ«rio. Niekada skaitymas nebus malonus, jeigu bus verÄiama skaityti. Kaip galima sudominti žmogų skaitymu, jeigu nuo pat vaikystÄ—s jo gyvenime neatsirado vietos knygai? Tuomet jokie vertimai skaityti mokykloje, jokie grasinimai nepadÄ—s.
Viskas prasideda dar ankstyvoje vaikystėje duodant mažam vaikeliui į rankas knygutę, tegu ir ne skaitymui, tik taip sudominti. Svarbu, kad šeimoje būtų knygų, tai paskatins domėtis jomis ir užaugus.
VaikystÄ—je daug skaiÄiau, už tai dÄ—kinga mamai, kuri mus, vaikus, nuolat aprÅ«pindavo įvairiomis knygelÄ—mis. Niekas neliepÄ— mokytis skaityti, bet norÄ—jau kuo greiÄiau savarankiÅ¡kai paimti knygÄ… į rankas – viliojo jos pasaulis, nežinomybÄ—. Dažnai diena pasirodydavo per trumpa, kad perskaityÄiau tiek, kiek noriu, tuomet, atsimenu, sugalvojau gudrybÄ™ – skaityti lovoje, po antklode pasiÅ¡vieÄiant žibintuvÄ—liu, nes mama jau gesindavo kambaryje Å¡viesÄ… ir linkÄ—davo labos nakties. Nepamenu, kiek laiko truko naktiniai skaitymai, gal ne taip ir ilgai, bet noras skaityti iÅ¡liko iki Å¡iol.
Visuomet, nuÄ—jusi į sveÄius, atkreipdavau dÄ—mesį į tai, kiek knygų namuose yra – dairydavausi sekcijų, lentynų ar kitų knygų buveinių. Jeigu nematydavau knygų, prisimenu mane apimdavusiÄ… neviltį. NegalÄ—davau tuo patikÄ—ti, kaip galima gyventi be geriausių draugų. Taip aÅ¡ jas vadinau. Visuomet mane žavÄ—jo daug knygų skaitantys žmonÄ—s, tik nesuprasdavau, kaip galima skaityti po kelias knygas iÅ¡ karto – skaitomos knygos ant darbo stalo, atverstos, paženklintos skirtukais ant spintelÄ—s, stovinÄios prie lovos. Teko sutikti ir tokių įdomuolių, kurie skaito valgydami arba kelias valandas su knyga praleidžia vonioje.
Viskas priklauso tik nuo mÅ«sų paÄių, o priežasÄių, kodÄ—l negalime ar nepavyksta skaityti, visada surasime.
Redakcija už komentarų turinį neatsako ir pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi, reklamuoja ar pažeidžia įstatymus.
Gali praeiti šiek tiek laiko, kol komentaras bus matomas.