Gegužės mėnesį Lietuvos Respublikos Seimas nutarė, jog iki šių metų gruodžio 31 d. valstybės įmonė (VĮ) Lietuvos paštas turi būti pertvarkyta į akcinę bendrovę "Lietuvos paštą", kurios visas akcijas vis tiek valdys valstybė. Kaip šie pokyčiai atsilieps Kupiškio paštui, pasidomėjome jo viršininko Alvydo Razgevičiaus. Ar VĮ Lietuvos paštas reorganizacija į akcinę bendrovę įneš permainų įmonės struktūroje? Gali būti, kad reformos daugiausia palies centrinį Vilniaus bei apskričių paštus. Nuo kitų metų sausio 1-osios jau būsime akcinė bendrovė. O iki liepos pradžios pajusime permainų vėjus.
Pas mus pašto sistemos reorganizacija prasidėjo prieš 2-3 metus. Vykdant įmonės centralizaciją, sumažėjo ekonomistų, buhalterijos darbuotojų. Mažiau liko laiškininkų kaimų paštuose: iš 11 darbuotojų - vos keturi (trys iš jų motorizuoti). Šią vasarą pereita prie vienetinio darbo atlyginimo, kuomet mokamas minimalus užmokestis ir dar tiek, kiek laiškininkas užsidirba iš prenumeratos ar platindamas komercines prekes, priimdamas mokesčius ir kt. Taigi uždarbis priklauso nuo žmogaus sumanumo, aktyvumo, iniciatyvos.
Tiesa, įteisinus akcinę bnedrovę, įmonei bus paprasčiau išnuomoti patalpas, prašymai į Panevėžį, Vilnių, Susisiekimo ministeriją nebekeliaus ištisą mėnesį. Viskas bus sprendžiama Panevėžyje.
Panaikinus valstybinę įmonę, bus nutrauktos valstybės dotacijos. Ar pajusite pinigų stygių? Konkrečiai Kupiškio paštas negauna dotacijų. Susisiekimo ministerija lėšas skiria apskritai Lietuvos paštui.
Planuojama pereiti prie optimalaus paštų skaičiaus. Ar rajone bus naikinamos šios įstaigos? Reformų eigoje viskas sumažinta iki minimumo. Šiuo metu yra 17 paštų. Šeši iš jų – tokie kaip Migonių, Laičių, Subačiaus miestelio ir kt. – dirba nuostolingai, tačiau jų neuždarėm. Deja, reikia pripažinti, jog po atsiskyrimo nuo “Lietuvos Telekomo„ kiekvienų metų pabaigoje skaičiuojame nuostolius.
Ar mažame miestelyje jaučiama privačių operatorių sudaroma konkurencija? Kupiškyje nėra privačių pašto paslaugų firmų. Gal tik vienas kitas operatorius iš Panevėžio užsuka. Tačiau jų paslaugų kokybė atsilieka nuo mūsiškės. Tiesa, konkurencijos galimybės nėra vienodos. Privačios firmos gali kelti kainą, o valstybės įmonės įkainius reguliuoja Kainų komitetas. Mūsų darbuotojų konkurentai – spaudos agentūrų platintojai. Tačiau mūsų įmonė garantuoja gerą paslaugų kokybę, spauda patikimai pristatoma pagal kliento pageidavimą. Juolab kad paslaugų kainos šiuo metu išlieka nepakitusios.
Kokius projektus numatoma vykdyti valstybės įmonei tapus akcine bendrove? Kada naujovės pasieks Kupiškio paštą? Centriniuose paštuose bus diegiamos kompiuterizuotos kasos arba vadinamosios universalios pašto darbo vietos. Ne paslaptis, kad mūsų turima kompiuterinė įranga gerokai pasenusi. Taip pat kalbama apie brūkšninio kodo įvedimą, kuris užtikrins gersenę paslaugų kokybę. Ateityje kiekvienas klientas, žinodamas savo registruoto laiško numerį, internete galės pasižiūrėti, kuriame punkte jo laiškas yra konkrečiu metu. Tačiau ši moderni sistema mažuose miesteliuose bus įdiegta dar negreit. Kaip ir kasos aparatai, kur klientai galėtų atsiskaityti ne tik grynaisiais pinigais, bet ir kreditine kortele. Kol kas didžioji dalis šių metų investicijų bus skiriama informacinėms technologijoms tobulinti centriniuose Lietuvos pašto skyriuose.
Vis gausėjant informacinių technologijų vartotojų gretoms, ar Lietuvos paštas nesiskundžia klientų stygiumi? Mes teikiame įvairiausias paslaugas: pervežame siuntinius, laiškus, platiname komercines prekes, priimame mokesčius už butą, žemę, išmokame pensijas, siunčiame elektronines perlaidas. Sumažėjusį prenumeratorių skaičių dabar pavyko atstatyti. Deja, esame tiesiogiai priklausomi nuo žmonių pajamų. Pastaruoju metu korespondencija sumažėjo. Nors didžiąją dalį laiškų siunčia stambieji verslo klientai (gauname sąskaitas, ataskaitas), fiziniai asmenys rašo mažiau. Gaila, kad šiandieninis jaunimas mieliau renkasi paskubomis išsiųstas SMS žinutes vietoj ilgų, romantiškų laiškų.
Kaip manote, ar gyvuos Lietuvos paštas? Ar jis reikalingas Kupiškio žmonėms? Ar pagerės mūsų įmonės veiklos rodikliai po reformų, sunku prognozuoti. Ženklios permainos mūsų darbuotojams atnešė ir džiaugsmo, ir ašarų. O apie pašto reikalingumą geriausia teirautis žmonių: tiek kasdien praveriančių centrinio pašto duris, tiek atokiame vienkiemyje laukiančių motorizuoto laiškininko.
Redakcija už komentarų turinį neatsako ir pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi, reklamuoja ar pažeidžia įstatymus.
Gali praeiti šiek tiek laiko, kol komentaras bus matomas.