2024 m. lapkričio 30 d., šeštadienis |
Reklama | Prenumerata | Naujienos | Archyvas
|
Naujienos Kroštas brungiausias Informacija Įkainiai |
ASMENINIAI REIKALAI - DARBO METU ARBA INTERNETU
Dirbantiesiems, norintiems susitvarkyti asmeninius reikalus, tenka apsispręsti: vėluoti į darbą ar dabrdavio prašyti laisvadienio. Valio Staburo nuotrauka Neseniai pasigirdo pasiūlymų, kuriuos svarsto komisija, sudaryta iš Socialinės apsaugos ir darbo bei Susisiekimo ministerijų atstovų, dėl valstybės tarnyboje dirbančių tarnautojų darbo laiko paankstinimo. Komisijoje svarstomas klausimas dėl leidimo valstybės tarnautojams darbą pradėti ne kaip dabar įprasta 8 val., bet 7 ar 9 val. ir baigti 16 arba 18 val. Manoma, kad tuomet bus sudarytos geresnės galimybės dirbantiems žmonėms patekti pas reikalingus valstybės įstaigų darbuotojus. Nėra poreikio Pasidomėjus, ar mūsų rajono Savivaldybėje gyventojai turi galimybę reikalus tvarkyti ne įprastomis darbo valandomis, o prieš 8 val. arba po 17 val., administracijos direktorius Žilvinas Aukštikalnis sakė, kad paankstintas darbo laikas niekada nebuvo. Buvo keli bandymai gyventojų prašymus ir pareiškimus priimti po 17 val., tačiau per pusmetį neatsirado nė vieno žmogaus, kuris pasinaudojo šia galimybe. Vieno langelio principo, kuomet užsukęs į Savivaldybę gyventojas visą reikiamą informaciją gali gauti iš vieno specialisto, pas mus irgi nėra. „Mes šiuo dalyku labai domėjomės, tačiau kitų savivaldybių patirtis rodo, kad mažoms savivaldybėms jis yra per brangus ir nereikalingas„, - sakė administracijos direktorius. “Įgyvendinant tokį principą reikia gero specialisto, kuris būtų kompetentingas, turėtų aukštą kvalifikaciją. O tam reikia ir atitinkamo atlygio.“ Nors daugiausiai žmonės reikalų turi Globos ir rūpybos skyriuje, pasak Ž. Aukštikalnio, dėl to keblumų klientams nekyla, nes šiame skyriuje yra sudaromas išankstinis grafikas ir kiekvienas interesantas tiksliai žino, kada jį priims specialistas. Savivaldybėje dirba 70 valstybės tarnautojų ir 60 pagal darbo sutartis. Visiems jiems yra nustatomas vienodas darbo laikas, todėl jeigu įvyktų kokie pakeitimai dėl valstybės tarnautojų darbo laiko, gali kilti nemažai keblumų. Dauguma paslaugų - internetu Pasak Panevėžio apskrities Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) Mokestinių prievolių departamento direktoriaus pavaduotojo Stepono Zeniausko, Panevėžio apskrities VMI dirba kaip ir visos kitos biudžetinės įstaigos - pagal Vyriausybės nustatytą tvarką - nuo 8.00 iki 17.00 val. (pietų pertrauka - nuo 12.00 iki 12.45 val.), tik penktadieniais dirbama iki 15.45 val. Panevėžio AVMI iš mokesčių mokėtojų pageidavimų pakeisti darbo laiką nėra gavusi. Beveik visos VMI paslaugos mokesčių mokėtojams pasiekiamos elektroniniu būdu - nuo konsultavimo iki įvairių deklaracijų ar prašymų pateikimo. Mokesčių mokėtojai šia galimybe aktyviai naudojasi, nes paslaugos gaunamos neišeinant iš namų ir tokių paslaugų VMI artimiausiu metu pasiūlys dar daugiau. Nusiskundimų nebuvo Pasak „Sodros“ generalinio direktoriaus patarėjos Jolitos Skinulytės-Niakšu, Viešojo administravimo įstatymas numato, kad gyventojų skundai ir prašymai turi būti priimami ne mažiau kaip dvi papildomas valandas per savaitę prieš arba po įstaigos darbo valandų. Konkretų papildomą klientų prašymų bei skundų priėmimo laiką kiekvienas teritorinis „Sodros“ skyrius nustato atsižvelgdamas į klientų poreikius. Kupiškyje „Sodros“ Pensijų skyriaus priimamasis pirmadieniais-ketvirtadieniais dirba nuo 7.45 iki 17.15. Pašalpų ir įmokų klausimais atvykę klientai kasdien aptarnaujami be pietų pertraukos. „Sodros“ Panevėžio skyriaus Kupiškio skyriaus vedėjo Sauliaus Dugno teigimu, toks darbo laikas yra pakankamas, juolab kad Kupiškis nedidelis miestelis: „Kiekvienais metais skyrius atlieka klientų apklausas, remdamiesi jų duomenimis matome, kad Kupiškio skyriaus darbo laiku klientai patenkinti. Klientų pastabų dėl netinkamo skyriaus darbo laiko nebuvo gauta.“ Be to, vis daugiau gyventojų pradeda naudotis elektroninėmis „Sodros“ paslaugomis. „Jeigu gydytojas išrašė elektroninį nedarbingumo pažymėjimą, žmogui tereikia pateikti prašymą skirti pašalpą per „Sodros“ elektroninę gyventojų aptarnavimo sistemą. Gavę prašymą mūsų specialistai apskaičiuos ir paskirs ligos pašalpą, per nustatytą laiką ji bus pervesta į gavėjo sąskaitą. Per tą pačią sistemą žmogus bus informuojamas apie prašymo būseną, apskaičiuotą pašalpos dydį“, - sakė S. Dugnas.
Redakcija už komentarų turinį neatsako ir pasilieka teisę pašalinti tuos
Gali praeiti šiek tiek laiko, kol komentaras bus matomas. |
Skalsu kalbos Savaitės klausimas |
Vardadieniai Urbonas, Filadelfijus, Anicetas, Alfonsas, Adolfas, Apolinaras. |
|
Jūs esate 9 093 909 šios svetainės lankytojas |
Šiame puslapyje pateiktą medžiagą kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Kupiškėnų mintys“ sutikimą.
|
|
UAB „Kupiškėnų mintys“, Gedimino g. 34, 40130 Kupiškis Tel.: (8 459) 3 54 74, tel./fax.: (8 459) 5 48 89. Elektroninis paštas: [email protected] |