2024 m. lapkričio 22 d., penktadienis |
Reklama | Prenumerata | Naujienos | Archyvas
|
Naujienos Kroštas brungiausias Informacija Įkainiai |
LIETUVOS STRATEGIJA MOTERų KNYSLIų SKYRIUJE
Rytas STASELIS, žurnalistas Šį sprendimÄ… taip pat galÄ—tume aiÅ¡kinti, vadovaudamiesi rusiÅ¡kuoju nomenklatÅ«riniu kapitalizmu ir prisimindami, kad kai kurioms tos Å¡alies įmonÄ—ms aukÅ¡tomis pareigomis pavykdavo papirkti net buvusius kitų Å¡alių kanclerius. TaÄiau ko gero, p. Budrio paskyrimas neturi nieko bendra nei su civilizuotos valstybÄ—s, nei su nomenklatÅ«rinio kapitalizmo praktika. Ne tik todÄ—l, kad p. Budrys – visai ne Gerhardas Schroederis. O, atvirai sakant, buvÄ™s atsitiktinis politikos prisiplakÄ—lis, kuris net vadovaudamas Seimo komitetui per ketverius metus spÄ—jo pasižymÄ—ti nebent iÅ¡skirtiniu dÄ—mesiu azartinius loÅ¡imus reglamentuojantiems teisÄ—s aktams. O Å¡tai interneto portalui „Balsas.lt“ paskyrimo logikÄ… taip aiÅ¡kino AB „Lietuvos geležinkeliai“ vadovas Stasys Dailydka: „Čia toks užknistas darbas... Daugiau politikos. Niekas nenorÄ—jo eiti, tik jį įkalbinome.“ Stiprus argumentas, ar ne? PatikÄ—jote? Pone Dailydka, ar daug turite postų, kurių visi vengia it velnias kryžiaus? ÄŒia maga priminti, kad „Lietuvos geležinkeliuose“ p. Budrys atsirado netrukus po 2012 m. rinkimų, kuriuos praloÅ¡Ä— Kretingos rinkimų apygardoje, nepaisant, kad nelaukdamas jų, daug anksÄiau sugebÄ—jo susiorientuoti ir „valinskininkų“ partinÄ™ uniformÄ… pakeitÄ— socialdemokratiniu munduru su simboline rožyte. Taigi likÄ™s prie suskilusios politinÄ—s geldos, p. Budrys netrukus tapo AB „Lietuvos geležinkeliai“ PlÄ—tros skyriaus virÅ¡ininko pavaduotoju. Jo bosas – p. Dailydka Å¡iÄ… buvusio politiko nomenklatÅ«rinÄ™ pozicijÄ… aiÅ¡kina daug suprantamesne kalba: „Jis dirbo (iki naujausio paskyrimo – R. S.) kažkokio mažo sektoriaus virÅ¡ininko pavaduotoju. Tai daugiau popierių ruoÅ¡imas. Moterų darbas. Moterų knyslių darbas. Jos darbÅ¡Äios, knysliukÄ—s. Jam buvo tas darbas pasiÅ«lytas, jis dirbo.“ TiesÄ… sakant, jeigu kas nors vieÅ¡ojoje erdvÄ—je pristatytų mano asmeninÄ™ kompetencijÄ… ir kvalifikacijÄ… – esÄ… esu paskirtas todÄ—l, kad niekas daugiau nesutiko, anksÄiau dirbau moterų knyslių darbÄ…, ruoÅ¡iau popierius – susirÅ«pinÄiau savo reputacija ir, ko gero, papÅ«sÄiau savo Å¡efui į barzdÄ…, jeigu jis net nepagrindžia padoriai paskyrimo į naujas pareigas. TaÄiau p. Budriui į savo reputacijÄ… – nusispjauti. TodÄ—l man nusispjauti dar labiau. Ne Paulius Lukauskas ar Milda DargužaitÄ— (socialdemokratų iÅ¡ pareigų iÅ¡Ä—sti VÅ¡Ä® „Versli Lietuva“ ir „Investuok Lietuvoje“ vadovai), bet užtat judantys karjeros laiptai. Nuo popierių ruoÅ¡os, žiÅ«rÄ—k – juoksis tas, kuris juoksis paskutinis... Svarbu kas kita. Jeigu netyÄia aÅ¡ dar kÄ… nors suprantu, tai europinÄ—s (siauresnÄ—s už įprastÄ… sovietinÄ™) vėžės geležinkelio magistralÄ— „Rail Baltica“ yra vienas strateginių Lietuvos susisiekimo sektoriaus projektų. Galiu, žinoma, ir klysti, nes politinÄ—s deklaracijos toli gražu ne visada atitinka objektyviÄ… tikrovÄ™. Abejonių dÄ—l to, ar „Rail Baltica“ iÅ¡ tikrųjų yra strateginis Lietuvos projektas, kyla iÅ¡ empirinÄ—s patirties. Lietuvos geležinkeliai, ne bendrovÄ—s, o infrastruktÅ«ros požiÅ«riu, tebÄ—ra visiÅ¡kai į buvusiÄ… Sovietų SÄ…jungÄ… integruota sistema (vos prieÅ¡ porÄ… dienų perskaiÄiau įprastÄ… praneÅ¡imÄ… rusų žiniasklaidoje apie tai, kad kažkur Rusijoje susirinkÄ™ „visų buvusių sovietinių respublikų geležinkelių“ atstovai vÄ—l aptarÄ— kažkurias kasdienes aktualijas). Maža to, nuo europinÄ—s vėžės idÄ—jų, Å iaurÄ—s-Pietų bei Pietų Å iaurÄ—s dimensijų bendrovÄ—s vadovybÄ— atsižegnojo visomis ligi Å¡iol buvusiomis progomis, kol ES (tiesÄ… sakant, labiausiai estų pastangomis) tiems reikalams pradÄ—jo skirti nemažas lÄ—Å¡as. Tuos atsižegnojimus „Lietuvos geležinkeliai“ grindÄ— argumentu, kad esÄ… tarp VarÅ¡uvos ir Helsinkio nÄ—ra nei krovinių, nei keleivių srautų, todÄ—l „romantines pasakas tegul seka politikai, o „Lietuvos geležinkeliai“ užsiims realiu verslu“ (taip man viename valstybÄ—s priÄ—mime tvirtino vienas jau nelabai blaivus bendrovÄ—s pareigÅ«nas). Dabar, kada ES tam reikalui skyrÄ— pinigų, ko gero, kartu radosi prielaida pinigų įsisavinimo verslui. Kitokį motyvÄ… atrasti yra velniÅ¡kai sunku. Na, įsivaizduokime: kokiais 2011-aisiais tuometinis energetikos ministras Arvydas Sekmokas ar kuris žemesnis pareigÅ«nas vieÅ¡ai bÅ«tų praneÅ¡Ä™s, kad įmonei, kuriai pavesta įgyvendinti suskystintųjų gamtinių dujų terminalo KlaipÄ—doje projektÄ…, vadovauti skiriamas vadybininkas, kuris iki tol dirbo moterims knyslÄ—ms (Äia ir visur kitur aÅ¡ labai atsipraÅ¡au moterų privalÄ—damas cituoti vienos didžiausių Lietuvos valstybinių įmonių vadovÄ…) įprastÄ… popierių rÅ«Å¡iavimo darbÄ… kažkokiame mažame kompanijos sektoriuje. Akivaizdžiai suprastum, kad projektas pasmerkiamas geriausiu atveju ilgai vegetacijai, kurios metu kažkas imituos veiklÄ…, kažkas įsisavins pinigus, viskas bus nežmoniÅ¡kai brangu, o ar bus sÄ—kminga pabaiga – didžiulis klausimas. Buvo vilÄių, kad praÄ—jusios Seimo kadencijos suformuota VyriausybÄ— bent jau nacionaliniu lygiu (žemesniame buvo ir tebÄ—ra visko) iÅ¡ tikrųjų mÄ—gino baigti ydingÄ… ir mokesÄių mokÄ—tojams brangiai atsieinanÄiÄ… politinÄ™ praktikÄ… – valstybinių įmonių vadovus skirti atsižvelgiant ne į jų savumÄ…, partiÅ¡kumÄ…, o į kompetencijÄ… ir kvalifikacijÄ…. Dabar neapsisprendžiu – ar į valstybinių įmonių sektorių sugrįžta iÅ¡ komunistinių laikų įprastas raugo kvapelis (tik nereikia kreipti dÄ—mesio į p. Budrio amžių: bÅ«na žmonių, kurie dar lyg ir nepaseno, bet jau nuo jų dvokia), ar tiesiog „Lietuvos geležinkeliai“ taip tÄ™sia savo nepramuÅ¡amÄ… tradicijÄ….
Redakcija už komentarų turinį neatsako ir pasilieka teisę pašalinti tuos
Gali praeiti šiek tiek laiko, kol komentaras bus matomas. |
Skalsu kalbos Savaitės klausimas |
Vardadieniai CilÄ—, Cecilioja, Cecilijus, Cecilius, Cilas, CilÄ—, DargintÄ—, Laimutis, Steikintas, Suvaidas, SuvaidÄ—, Suvainas, SuvainÄ—. |
|
Jūs esate 9 080 308 šios svetainės lankytojas |
Šiame puslapyje pateiktą medžiagą kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Kupiškėnų mintys“ sutikimą.
|
|
UAB „Kupiškėnų mintys“, Gedimino g. 34, 40130 Kupiškis Tel.: (8 459) 3 54 74, tel./fax.: (8 459) 5 48 89. Elektroninis paštas: [email protected] |