Kupiškėnų mintys

2024 m. lapkričio 22 d., penktadienis

Reklama   |   Prenumerata   |   Naujienos   |   Archyvas

 

 Ieškoti

Kroštas brungiausias
Informacija
Įkainiai
 

Nuomonės

VOžK LAIšKININKUI Iš PETIES

2016−05−12

Komentarai2    Paruošti spausdinimui      Nusiųsk šio straipsnio nuorodą draugui

RÅ«ta VAINIENÄ–,
ekonomistÄ—
Yra toks lotynų kalbos posakis, reiškiantis „nenužudyk to, kuris tau atnešė blogą žinią“. Pasirodo, visais laikais žmonės buvo linkę per daug nesigilindami į esmę apkaltinti tuos, kurie galbūt yra tik nemalonios žinios nešėjai. Tai, kas vyksta šiuo metu, kai tūkstančiai lietuvaičių boikotuoja prekybos centrus, irgi yra savotiškas blogą žinią atnešusio laiškininko žudymas.

Kalafioro skandalas parodė, kaip tiesmukiškai žmonės supranta kainodarą rinkoje. Jei kainos pakilo, vadinasi, kaltas prekybos centras. Apie tai, kad visoje kalafioro kainos grandinėje yra kalafiorų augintojai, yra didmenininkai, yra derliaus ir sezono reikalai, darantys įtakos pasiūlai, yra konkurencinė aplinka, yra paklausos faktorius, galų gale yra pinigų spausdinimo mašina – Europos centrinis bankas, kas mėnesį rinką papildantis 80 milijardų eurų – visai tai lieka už vertinimų akiračio.

Šiame kainodaros triukšme puikiai sugyvena ir visiškai priešingi teiginiai. Ar prekybos tinklai pakėlė kainas – taip, jie. Ar prekybos tinklai, ypač vienas didysis, draudžia gamintojams kituose tinkluose pardavinėti pigiau ir reikalauja kainos nuolaidų, kad būtent pas jį lentynoje prekė būtų pigiausia – irgi taip. Kaip galima tai daryti vienu metu, sunku suprasti. Vartotojas mato kylančias kainas, girdi, kaip prekybos centrai smaugia gamintojus, ir susidaro įspūdį, kad prekybos centras, kaip koks budelis, tik skalpuoja visus į kairę ir į dešinę. Iš tikro, mažmeninė prekyba, jei ne internetinė – vienas iš labiausiai žmogaus darbui imlių verslų. Ne veltui didieji prekybos centrai yra ir didžiausi darbdaviai. Kiekvienas pardavėjas prekybininkų antkainiais pasipiktinusiam pirkėjui galėtų priminti – „aš ne antkainis, aš čia dirbu“.

Prekybos centras yra savotiškas smaigalys, kur susikryžiuoja daugybė skirtingų interesų. Todėl, kai boikotuojate prekybos centrus, žinokite, kad pasekmės pasklis plačiau. Visų pirma, jūs grasinate prekybos centrų darbuotojams. Kai pirkėjų srautas menkai prognozuojamas, daug patogiau diegti savitarnos kasas. Grasinate ir tiekėjams. Nepirkite, ir greitai gendančios prekės gamintojo sąskaita keliaus į naikinimo vietas. Dar boikotuokite, ir visa tai atsilieps biudžeto surenkamam PVM. Prekybos centrai lentynas valys, taikydami nuolaidas, ir PVM bus skaičiuojamas nuo mažesnės sumos. Dar boikotuokite, kad bet kokie užsienio investuotojai žinotų, jog šiame krašte yra didesnė verslo rizika. Tada jie čia neinvestuos, ir bus mažesnė konkurencija, arba investuos, jei bus didesnė grąža. Kas čia pralaimi? Pralaimime mes.

Galvojate, kad būtinai „reikia kažką daryti“, kažką organizuoto, sutartinio, masinio, kad grobuoniški prekybos centrai atsitokėtų? Labai klystate, nes prekybos centrams pirkėjų pagrūmojimas „nu nu nu“ vyksta kasdien, masiškai, nors ir be centrinio organizatoriaus, spontaniškai. Tada, kai vis daugiau lojalumo kortelių nebėra aktyvios, vadinasi, dar vienas pirkėjas emigravo. Tada, kai labai sumažėja apyvartos pasienio rajonuose, vadinasi, dar daugiau lietuvių apsipirko Lenkijoje. Tada, kai į rinką ateina naujas žaidėjas, tada, kai žmonės pradeda patys kepti duoną, tada, kai pamėgsta specializuotas parduotuves. Kasdien, kiekvieną minutę aikštingi pirkėjai moko prekybos centrus, o šie tik ir galvoja, kaip čia suprasti tą įnoringą pirkėją, atspėti jo nuotaikas. Galvojate, prekybos centrai džiaugėsi brangiais serbentais ar kalafiorais? Sukandę dantis laikė lentynose, kad tik pirkėjas nenusiviltų, kad ne sezono metu jų negavo savo ypatingajam patiekalui pagaminti. O jūs čia ką dabar darote su tuo laiškininku?

Komentaras LRT radijui


Skaityti komentarus (2)

 

Redakcija už komentarų turinį neatsako ir pasilieka teisę pašalinti tuos
skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi, reklamuoja ar pažeidžia įstatymus.
 

 

Vardas:  (nebūtinas)
El. paštas:  (nebūtinas)
Komentarai:

Šį lauką palikite neužpildytą:

 

 Gali praeiti šiek tiek laiko, kol komentaras bus matomas.

 

Savaitės klausimas

Ar pritariate, kad tėvai būtų skatinami eiti tėvystės atostogų?

 
 
 
 

 

Vardadieniai

CilÄ—, Cecilioja, Cecilijus, Cecilius, Cilas, CilÄ—, DargintÄ—, Laimutis, Steikintas, Suvaidas, SuvaidÄ—, Suvainas, SuvainÄ—.

Naujienos: Visos naujienos  |  Aktualijos  |  Gamta ir mes  |  Sveikata  |  Vėrinys  |  Nuomonės  |  KupiÅ¡kio kraÅ¡to kaimų istorijos  |  Rezervuota jaunimui  |  PAMIRÅ TI NEGALIMA PRISIMINTI
KroÅ¡tas brungiausias: KupiÅ¡kėnų kertala
Informacija: Skelbimai  |  Atsiliepimai  |  Redakcija
Ä®kainiai: Prenumerata  |  Reklama
Archyvas: Amatų gijos  |  AukÅ¡taičių kraÅ¡tas  |  Bendruomenė  |  Kamara  |  Iš ESmės  |  PožiÅ«ris  |  Sugrįžimai  |  Ulyčia  |  Amžių sandÅ«roje  |  „Pasikalbosykim“  |  Laiko raÅ¡tas  |  Gyvenimo ratas  |  Savi tarp kupiÅ¡kėnų  |  Å ėlsmas  |  Talalojus  |  Pasikalbosykim  |  MÅ«sų Å¾monas  |  Likimai  |  Horizontai  |  Propagandos anatomija  |  Pabėgėliai  |  PilietiÅ¡kumas  |  Kas mus saugo?

Jūs esate

9 081 258

šios svetainės lankytojas


Šiame puslapyje pateiktą medžiagą kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Kupiškėnų mintys“ sutikimą.

 

UAB „Kupiškėnų mintys“, Gedimino g. 34, 40130 Kupiškis

Tel.: (8 459) 3 54 74, tel./fax.: (8 459) 5 48 89.

Elektroninis paštas: [email protected]