2024/11/22

 

PER TARYBĄ – IR APIE TRAUKINIO MARŠRUTO IŠSAUGOJIMĄ

Nuotrauka iš redakcijos archyvo

Jau rašėme apie UAB „LTG LINK“ pateiktą siūlymą Savivaldybei prisidėti prie traukinių maršruto Šiauliai–Rokiškis–Šiauliai išlaikymo. Kupiškio rajono savivaldybei tai kainuotų 17 tūkst. eurų per metus.
Šis klausimas pateiktas aptarti rajono Tarybos nariams per rugpjūčio 30 dienos posėdį.

Jurga BANIONIENĖ

Priešistorė

Traukinių maršrutas minėtai valstybės valdomos AB „Lietuvos geležinkeliai“ grupės dalies įmonei yra nuostolingas. Šis nuostolis apie 100 tūkst. eurų, tad savivaldybėms pasiūlyta jį padengti.
„LTG LINK“ atsiųstame rašte rajono Savivaldybei rašoma, kad pagal nustatytas Radviliškio, Šiaulių, Panevėžio, Kupiškio ir Rokiškio rajono savivaldybių teritorijų ribas, tai yra pagal kiekvienai savivaldybei tenkantį traukinio kilometrų skaičių, bendrovės patirtų nuostolių kompensavimo dalis (skaičiuojant 2023–2032 m. laikotarpio metinį vidurkį) būtinų patiriamų bendrovės išlaidų padengimui maršrutui Šiauliai–Rokiškis–Šiauliai maršrute, kuris būtų vykdomas nuo 2026 m. ir 506 kartų per metus, Kupiškio rajono savivaldybei (sustojimų skaičius – 4) yra 17 tūkst. per metus, planuojamas keleivių pervežimas 2022 m. šiame maršrute iš/į Kupiškį – apie 2 tūkst. keleivių per metus. Radviliškio rajono savivaldybei tektų prisidėti 19 tūkst. eurų, Panevėžio – 16 tūkst., Šiaulių – 4 tūkst. eurų.

Siūlyta prisidėti, bet derėtis

Pasak Tarybos posėdžiui pirmininkavusio mero Dainiaus Bardausko, nurodomas keleivių skaičius tik du tūkstančiai per metus, tad rajono dotacija įspūdinga. Jis siūlė Tarybai spręsti, ar ji yra tikslinga.

Tarybos narys Žilvinas Aukštikalnis teigė, jog tai tinkama dotuoti suma, nes transportas ekologiškas, Savivaldybė elektromobiliams įkrauti per metus daugiau išleidžia. „Žmonėms tai gana pigus transportas, tad reikia skirti šitą sumą, palaikyti, nes ateityje keleivių srautas tikrai didės“, – kalbėjo jis.

Anot Ž. Aukštikalnio, dabar vykstančių traukiniais keleivių srautas nedidelis, pavyzdžiui, Ignalinoje, jis gerokai didesnis. Reikėtų pasidomėti, kokios to priežastys.
Mero manymu, tai – turistinių kraštų tradicija. Pas mus žmonės gal labiau naudojasi kitomis transporto priemonėmis, be to, traukinys važiuoja ne pagal visada patogų grafiką. Jam pritarė Tarybos narys Valdas Šateika. Pasak jo, anksčiau žmonės galėdavo traukiniu nuvažiuoti į darbą, grįžti iš jo, dabar maršruto laikas nebepatogus. Tai lemia keleivių mažėjimą.

Tarybos narys Valentinas Beinoris teigė, kad dotacijos skaičiavimo metodika neteisinga. Pavyzdžiui, Šiaulių savivaldybės keleivių srautas yra net 101 tūkst. keleivių per metus ir jie mokės tik 4 tūkst. „Jų savivaldybė dotuoja vieną keleivį pustrečio cento, o mums išeina 8,5 Eur. Siūlyčiau kreiptis į „Lietuvos geležinkelius“, kad perskaičiuotų dotaciją“, – nuomonę išsakė Tarybos narys.
Rajono meras D. Bardauskas taip pat manė, jog reikėtų kalbėtis su „Lietuvos geležinkeliais“. Planuojama susisiekti su aplinkinių savivaldybių, kurias irgi pasiekė šis raštas, vadovais ir klausti, ką jie nusprendė.

Dalintis
Vėliausias komentaras
  • Reikalingas.

Rekomenduojami video