Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos duomenimis, per pirmąjį šių metų pusmetį šalyje užregistruota ir ištirta 1313 vartotojų skundų, iš kurių 436 (33%) pasitvirtino. Dažniausiai skundžiamasi dėl maisto produktų kokybės, jie sudarė 45% visų pagrįstų atvejų.
Skundai registruojami telefonu
Skundų ypač padaugėja vasaros laikotarpiu, nes vartotojai dažniau aptinka sugedusių maisto produktų. Tai lemia temperatūros režimų neužtikrinimas. Dažnesni tampa ir skundai dėl virškinamojo trakto negalavimų po apsilankymo viešojo maitinimo įstaigose. Vien per liepos mėnesį buvo gauta 10 pasitvirtinusių vartotojų skundų dėl apsinuodijimo, maisto kokybės, tai yra daugiau nei kartu sudėjus 2011 metų pirmus 6 mėnesius (2011 m. per I pusmetį buvo gauti 7 pasitvirtinę skundai dėl apsinuodijimų).
Pasak Kupiškio valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos vyriausiosios specialistės maisto produktų inspektorės Aldonos Stukienės, mūsų rajone šiais metais užregistruota 10 skundų. Jų, kaip ir respublikos mastu, itin pagausėjo šiltuoju metų laiku – nuo liepos pirmosios iki rugpjūčio vidurio sulaukta penkių vartotojų nusiskundimų. Palyginti su praeitais metais, skundų pagausėjo, 2010 m. gauti 8 nusiskundimai ( 7 – dėl maisto produktų kokybės ir vienas dėl tinkamumo vartoti ), iš jų pasitvirtino trys.
„Gyventojai apie pastebėtus pažeidimus dažniausiai praneša telefonu, tik vienas kitas užsuka tiesiai į maisto ir veterinarijos tarnybą. Kupiškėnai vis tik mėgsta išlikti anonimiški, neretai pasako tik savo vardą“, – pasakojo A. Stukienė. Juos specialistė skirsto į dvi grupes. Viena – gyventojai, kurie geranoriškai, nenorėdami užtraukti baudžiamosios atsakomybės praneša apie nekokybiškus produktus. „Tokie žmonės net neprašo registruoti skundo, tiesiog siūlo mūsų darbuotojams geranoriškai pasižiūrėti ir pasiūlyti prekybininkams ištaisyti pažeidimus“, – teigė specialistė. Tačiau yra ir piktų bei nuolat nepatenkintų vartotojų.
Plačiau skaitykite „Kupiškėnų mintyse“
——-
Autorius: Unė JUODYTĖ