2025/12/05

 

KVAPAI IR IŠLAIDOS: KAIP NEMATOMI TRIUKAI PLONINA PINIGINES

Vėjo Žilio nuotrauka iš redakcijos archyvo

Ar kada pastebėjote, kad įėję į parduotuvę iš karto užuodžiate malonų kvapą, kuris sukelia geras emocijas? Tai – ne atsitiktinumas. Kvapai vis dažniau tampa rinkodaros priemone, galinčia paveikti žmonių emocijas, elgesį ir net finansinius sprendimus.

Kaip kvapai gali paskatinti neapgalvotai išlaidauti ir ką reikėtų žinoti, kad būtume finansiškai sąmoningi, pasakoja „Luminor“ kasdienės bankininkystės vadovė Aušrinė Mincienė.

Kvapai glaudžiai susiję su emocijomis ir atmintimi, jie gali paveikti žmonių nuotaiką, sukelti emocinę reakciją, turėti įtakos priimamiems sprendimams.

„Kvapų rinkodara (angl. scent marketing) įprastai naudojama siekiant sukurti malonią aplinką, stiprinti prekės ženklo įvaizdį ar net skatinti tam tikrą elgesį, pavyzdžiui, ilgiau pabūti parduotuvėje ar greičiau apsispręsti dėl pirkimo. Kvapai gali veikti ir nesąmoningai, tai reiškia, kad žmonės dažnai nė neįtaria, kad tam tikrus veiksmus atlikti juos skatina aplink sklandantis dvelksmas“, – aiškina A. Mincienė.

Vanilė, cinamonas ir šviežia duona – pirkėjo kabliukai

Įvairios parduotuvės pasitelkia skirtingus kvapus, atsižvelgdamos į siekiamą sukurti įspūdį. Drabužių parduotuvėse dažnai jaučiamas subtilus kvapusis aromatas, maisto prekių parduotuvėse – šviežiai keptos duonos kvapas, o namų prekių salonuose – levanda ar vanilė. Šie kvapai sukuria jaukumo ir patikimumo jausmą, kuris skatina atsipalaiduoti ir pirkti.

„Malonus kvapas gali sukurti įspūdį, kad aplinka yra aukštesnės kokybės, o produktai vertesni dėmesio ar net prabangūs. Šie pojūčiai dažnai skatina išleisti daugiau nei buvome suplanavę. Kvapas sustiprina emocinį ryšį su preke ar erdve, todėl vartotojas yra labiau linkęs pasiduoti netikėtiems impulsams“, – sako A. Mincienė.

Gali sukelti priklausomybę

Dalis prekės ženklų investuoja į unikalų kvapą, kuris yra jų atpažinimo ženklas, panašiai kaip logotipas ar šūkis. Tokie kvapai padeda sukurti emocinį ryšį, lojalumą ir net suformuoti priklausomybės jausmą nuo tam tikros parduotuvės.

„Kai kvapas tampa įprasta apsipirkimo patirtimi, jis sukelia pasitikėjimo ir pažįstamumo jausmą. Grįžę į tą pačią parduotuvę ar net tik užuodę tą kvapą kitur, žmonės pasijaučia saugiai ir dažnai vėl renkasi pažįstamą prekės ženklą. Tai gali paskatinti neplanuotus apsilankymus ir papildomas išlaidas, paremtas vien emocine reakcija“, – teigia A. Mincienė.

Kaip nepasiduoti kvapų įtakai?

Kvapai gali būti stiprus emocinis veiksnys, kuris nulemia finansinius žmonių pasirinkimus. Anot ekspertės, kad kvapai nepaveiktų per stipriai, pirmas žingsnis – atpažinti jų įtaką.

„Žinodami, kad kvapai gali paveikti nuotaiką ir elgesį, galime į juos reaguoti racionaliau. Kad būtų lengviau, apsipirkimą pradėkite nuo aiškaus prekių sąrašo, nusistatykite biudžetą ir turėkite išsikėlę finansinius tikslus. Jei pajutote, kad kvapas veikia emocijas, skirkite minutę apmąstymui, ar daikto jums tikrai reikia, ar tai tik malonių prisiminimų įtaka“, – pataria ekspertė.

Anot jos, kvapai – galingas įrankis, bet finansinius sprendimus turime grįsti ne emocijomis, o realiais poreikiais ir atsakomybe.

„Luminor“ pranešimas spaudai

Dalintis
Vėliausi komentarai
  • Nu jo….negi apie Šampanės miestą

  • Čia tai tikra tiesa. Kvapai iš tikrųjų veikia ir daro didelę įtaką individo smegenims. Ne veltui, kai kurios moterys,siekdamos suvylioti vyrus, naudoja tam tikrų kvapų kvepalus. Nors jų pavadinimai būna nuo „Luxury“ iki „Chanel“, tikrasis jų pavadinimas, turėtų būti „Kalė“

    • ČIA APIE MIESTĄ PRANCŪZIJOJ – KALĖ -RAŠOT SABAKA ?

PALIKTI KOMENTARĄ

Rekomenduojami video