Institucijos ieško sprendimų, kaip mažinti pacientų eiles gydymo įstaigose. Antai Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) užsimena, kad apie neatvykimą pas gydytoją nepranešusiems pacientams gali būti taikomos baudos. Tai visgi būtų kraštutinis sprendimas. Ar pacientai Kupiškio rajono sveikatos priežiūros įstaigose drausmingi, ar informuoja apie neatvykimą?
Jurga BANIONIENĖ
Informuoti – pareiga
SAM atstovų teigimu, viliamasi, kad pas gydytoją neatvykusių ir apie tai neinformavusių pacientų skaičių įmanoma sumažinti taikant pirmiausia minkštąsias priemones. Gydymo įstaigos skatinamos įsidiegti informavimo sistemas, skambučių centrus, kurie aktyviai primintų žmonėms, kad yra konsultacija.
Kupiškio pirminės asmens sveikatos priežiūros centro direktorė Elona Brinkaitė teigė, kad poliklinikoje yra atnaujinta pacientų registravimo sistema.
„Užsiregistravęs internetu per išankstinę pacientų registravimo sistemą (IPR) ar paskambinęs į poliklinikos registratūrą pacientas gauna SMS žinutę su patvirtinimu dėl registracijos ir likus kelioms dienoms iki vizito – priminimą apie jį.
Teisės aktuose yra nustatyta paciento pilietinė pareiga informuoti gydymo įstaigą apie neatvykimą pas gydytoją likus parai iki vizito, tačiau pasitaiko visokių situacijų ir yra visokių žmonių. Vieni jaučia didesnę atsakomybę, kiti visai jos neturi.
Neatsakingi pacientai, praleidę savo vizito laiką tik dėl jiems žinomų priežasčių, dažniausiai atvyksta į polikliniką kitu laiku ir bando patekti pas gydytoją be eilės, deklaruodami savo teises ir praleistą registraciją.
Pacientai savo teises žino puikiai, tačiau apie pareigas pamiršta. Džiugu tik, kad tokių incidentų nėra daug, vienas, kitas“, – teigė E. Brinkaitė.
Plačiau skaitykite rugsėjo 24 d. „Kupiškėnų mintyse“ arba prenumeruokite PDF
Taigi | 2024-09-26
|
Manau, kad jei pacientas per mėnesį nepriimamas pas gydytoją, iš ligonių kasų turėtų apmokėti pilną vizito kainą privačioje klinikoje.