2024/05/25

 

TAS SALDUS MIEGAS…

Pixabay nuotrauka
Jurga BANIONIENĖ Žurnalistė

Et, kad poguliuko prigulus… Prisipažinkime, retkarčiais viduryje sunkios darbo dienos ateina tokia mintis. Tik vargu, ar dirbdamas gali turėti šią prabangą.

Bepigu mažiems vaikams, pogulis – jų įprastinė rutina. O tų, kurie lanko darželius, dienotvarkės dalis. Ir bent iki šiol, jei vaikas eina į valstybinį darželį, pietų miegas buvo privalomas.

Turbūt dažnas, kuriam teko būti darželinuku, paklaustas, ko labiausiai nemėgo darželyje, atsakys, kad būtent pogulio. Jau kiek vandens nutekėjo nuo sovietinio ugdymo, bet ši tvarka liko.

Kitokio pasirinkimo vaikai neturi. Vis dėlto miego pokyčiai bręsta – tėvai ėmėsi iniciatyvos pakeisti šią praktiką ir sudaryti sąlygas ilsėtis kitaip, ne miegant.

Sulaukta ir Kupiškio vaikų lopšelių-darželių reakcijos. Jų vadovai įpareigoti išsiaiškinti tėvų poreikius dėl jų atžalų pietų miego. Labai sveikintina. Darbą tikrai galima organizuoti taip, kad nenukentėtų nei miegaliai, nei to daryti nenorintys vaikai.

Diskusija, ar reikia vaikams miegoti pogulio, ar nereikia, gali tęstis iki begalybės. Ir kiekvienas tėvas šiuo klausimu turėtų savo nuomonę. Drįsčiau teigti, kad vaikui iki šešerių metų pogulis tik į naudą.

Gal kai kuris ir nepūs į akį dvi valandas, bet net ir penkiamečiam vaikui gerą pusvalandį saldžiai snustelėti labai naudinga. Vyresnių vaikų tėvams išties turėtų būti sudarytos sąlygos rinktis. Dabar ne kam kitam, o tėvams paliekama teisė spręsti, kada išleisti savo atžalą į mokyklą – šešerių ar septynerių.

Lygiai taip pat galėtų būti ir dėl pietų miego. Kada sėsti į mokyklos suolą, vėlgi – diskusinis klausimas. Mano manymu, nėra ko skubėti.

Įsiminiau vienos pradinių klasių mokytojos pasakojimą, kad klasėje tarp septynmečių besimokantis šešiametis vaikas vidudienį ant suolo pasirėmęs vos neužmiega. Vadinasi, ir tokiam miegas dar labai reikalingas, tai ką ten mokslai galvoje.

Specialistai sako, kad miego trukmė priklauso nuo vaiko amžiaus ir nuo individualių miego poreikių. Pavyzdžiui, dvejų metų vaikai gali miegoti nuo 10 iki 13 valandų per parą, o 6–13 metų – nuo 9 iki 12 val.

Bet tai – mokslininkų bendros paros miego trukmės rekomendacijos. Net ir to paties amžiaus vaikai gali miegoti labai skirtingai, bet tiek miegantys mažiau, tiek ilgiau augs sveiki. Kad ir suaugusiam – vienam vos 5 ar 6 valandų nakties miego užtenka, kad jaustųsi pailsėjęs ir darbingas, o kitam mažiausiai 8 valandų reikia.

Pamenu vieną pašnekovą, su kuriuo tarėmės kalbėtis nuo pat ankstaus ryto. Prieš aštuntą paskambinus ir klustelėjus, ar ne per anksti, ar nebūsiu prikėlusi, jis tik nusijuokė, pasirodo, keliasi net 4 valandą ryte. Tad jam aštunta valanda – kaip vidudienis. Tačiau visada turi snūstelėti dieną, neilgai, ne kelias valandas. Ir to visai užtenka gerai savijautai.

Dargi specialistai pataria suaugusiems ilgai nemiegoti pogulio.

Teko klausytis vienos šeimos gydytojos paskaitos apie vaistų vartojimą. Dažnai žmonės skundžiasi nemiga ir griebiasi vaistų, kurie padėtų užmigti.

Gydytojai bendraujant su pacientais paaiškėja, kad jie dieną nusnaudžia, ir net ne kartą, o po kelis. Taip sutrikdomas miego režimas. Taigi, kaip ir visur, svarbu nepersistengti.

Daugiau: patalynė

CBD produktai

Dalintis
Komentarų nėra

Sorry, the comment form is closed at this time.

Rekomenduojami video