2024/04/20

 

DAKARO RALIO DALYVIŲ ĮSPŪDŽIAI

„Constra Racing“ komandos nariai (iš kairės) Tomas Gužauskas, Slavomiras Volkovas ir Vaidotas Paškevičius papasakojo kupiškėnams apie Dakaro ralyje patirtus išbandymus ir nuotykius. Autorės nuotrauka

Nuo paskutinio Dakaro ralio lenktynių prabėgo keli mėnesiai, bet šios sporto šakos entuziastai su malonumu prisimena to reginio akimirkas.

Tad į balandžio 13 dieną Kupiškio kultūros centre surengtą susitikimą su „Constra Racing“ komanda susirinko ištikimiausi automobilių sporto mėgėjai ne tik iš Kupiškio, bet ir Panevėžio, Pasvalio, Prienų.

Apie Dakaro lenktynėse patirtus išbandymus papasakojo ir atsakė į renginio dalyvių klausimus šios komandos nariai, lenktyniavę sunkvežimių kategorijoje, Vaidotas Paškevičius, Slavomiras Volkovas ir Tomas Gužauskas.

Banguolė ALEKNIENĖ-ANDRIJAUSKĖ

Trukdė sunkvežimio gedimai

Pirmiausia pasiūlyta pasižiūrėti filmą apie šiuos Dakaro ralio dalyvius ir prisiminti jų startus.

Vėliau buvo apžvelgtos visos šių metų Dakaro ralio, kuris vyko Saudo Arabijoje, dienos. „Constra Racing“ komandos nariai papasakojo įsimintiniausias to ralio akimirkas ir savo nuotykius, išbandymus, kuriuos patyrė dėl nuolat gendančio sunkvežimio.

Praėjusių metų paskutinę dieną startavusios ir sausio 15 dieną finišavusios Dakaro ralio lenktynės turėjo 14 greičio ruožų arba beveik 8 600 kilometrų, iš kurių beveik 5 000 kilometrų buvo greičio ruožai.

Tik 235 ekipažai iš 355 startavusių baigė 2023 metų Dakaro ralio lenktynes.

Sunkvežimių klasėje iš 54 startavusių ekipažų finišo liniją kirto 22 sunkvežimiai.

Pasak V. Paškevičiaus, taip nutiko dėl to, kad šių metų lenktynių trasa buvo labai sudėtinga, akmenuota. Varžovų gretas praretino aštrūs akmenys. Kai kam neužteko ir dviejų atsarginių padangų. Tai lėmė ir sunkiai įveikiamos smėlio kopos. Ne visada sugebėdavo laiku atvykti lenktynininkus lydinti techninė pagalba. Jei komanda tris dienas iš eilės nepasiekdavo finišo, būdavo diskvalifikuojama iš varžybų.

„Didžiausia bėda, išryškėjusi jau varžybų prologo metu, buvo tai, kad mūsų sunkvežimis nevažiuoja taip, kaip turėtų.

Net buvo minčių visai pasitraukti iš varžybų, bet įvertinę tai, kad sukorėme tokį kelią, įdėjome daug pastangų, kad dalyvautume šiame ralyje, nusprendėme rizikuoti ir tęsti varžybas tokiomis sąlygomis, kokios yra.

Vis dėlto pavyko pasirodyti visai neblogai ir su nevisiškai gerai veikiančiu sunkvežimiu. Kad patekome į geriausių dešimtuką, kad pirmą kartą laimėjome vieną greičio ruožą, mus tikrai džiugina“, – kalbėjo V. Paškevičius.

Slavomiras Volkovas sakė, kad navigacine prasme buvo gana lengva važiuoti šį Dakarą. Svarbu buvo atvažiuoti į tašką, kur reikia, ir kad jis būtų fiksuotas pagrindinėje planšetėje.

T. Gužauskas, ekipažo mechanikas, lenktynių dienomis rūpinosi techniniais sunkvežimio dalykais, o pasiklydus kartu su vairuotoju Vaidotu ir šturmanu Slavomiru ieškodavo orientyrų.

„Buvo prasta nuotaika, kai nebaigėme antro greičio ruožo dėl sunkvežimio gedimo. Blogiausia buvo, kad nuojauta nesakė, koks gali būti gedimas. Mechanikai vieną gedimą sutaisydavo, o vėliau išlįsdavo kitas. Atrodė, kad kasdien išvažiuojame su nauja užduotimi – atspėti, kas dabar suges“, – pasakojo Tomas.

Plačiau skaitykite balandžio 18 d. „Kupiškėnų mintyse“ arba prenumeruokite PDF

Į susitikimą su Dakaro ralio lenktynininkais atvyko automobilių sporto mėgėjai ne tik iš Kupiškio, bet ir iš kitų miestų.
Autorės nuotrauka
Dalintis
Komentarų nėra

Sorry, the comment form is closed at this time.

Rekomenduojami video