2024/03/29

 

GRAIKIJOJE PO TRAUKINIŲ KATASTROFOS KILO PROTESTAI

EPA-ELTA nuotrauka

Graikijos vyriausybė ketvirtadienį, praėjus porai dienų po traukinių susidūrimo, per kurį žuvo 48 žmonės, pripažino, kad buvo padaryta klaidų valdant šalies geležinkelių sistemą, o į šalies gatves išėjo įpykę demonstrantai.

Gelbėtojų komandoms toliau dirbant apanglėjusiose nuolaužose avarijos vietoje, vietinės stoties viršininkas pripažino aplaidumą dėl didžiausios istorijoje Graikijos geležinkelių katastrofos, o vyriausybė atsiprašė.

Atliekant tyrimą bus išnagrinėtas „nuolatinis vėlavimas įgyvendinant geležinkelio tvarkymo darbus, vėlavimas, kurį lėmė nuolatinis viešojo sektoriaus neįgalumas ir dešimtmečius trunkančios nesėkmės“, – sakė vyriausybės atstovas spaudai Yiannis Economou.

Avarija įvyko vėlyvą antradienio vakarą, kai krovininiam ir keleiviniam traukiniui buvo leista kelis kilometrus važiuoti priešpriešiais, kol jie susidūrė prie tunelio netoli Larisos miesto centrinėje Graikijoje.

59 metų stoties viršininkas buvo suimtas, pareigūnams nustačius, kad susidūrimo, per kurį buvo sudaužyti du vagonai, o restorano vagonas užsidegė, įkalindamas viduje daugybę aukų, priežastis – „žmogiškoji klaida“.

Trečiadienį atsistatydino šalies transporto ministras skambant teiginiams, kad daugelį metų buvo nepaisoma įspėjimų dėl geležinkelio linijos saugumo, o jį pakeitęs ministras ketvirtadienį atsiprašė aukų šeimų ir pažadėjo „visapusišką politinės sistemos ir valstybės įvertinimą“.

Priešgaisrinės apsaugos departamento atstovė spaudai AFP sakė, kad gelbėtojų komandos visą naktį ieškojo išgyvenusiųjų, tačiau tikimybė, kad jų bus rasta daugiau, mažėja. „Laikas ne mūsų pusėje“, – sakė ji.

„Suglamžyti kaip popierius“

Trečiadienį įvykio vietoje apsilankęs ministras pirmininkas Kyriakosas Mitsotakis sakė, kad „viskas rodo, jog ši drama, deja, įvyko iš esmės dėl tragiškos žmogaus klaidos“.

Keleiviai pasakojo apie siaubą ir chaosą avarijos metu, daugelis jų bandė išvengti dūžtančio stiklo ir nuolaužų, traukiniui verčiantis, ir daužė langus, kad galėtų išlipti lauk.

Po susidūrimo traukinio restorano vagone kilo liepsnos, o temperatūra viduje siekė 1 300 laipsnių Celsijaus, teigė ugniagesiai.

Praėjus kelioms valandoms po avarijos iš karto nebuvo aišku, kiek žmonių važiavo traukiniu, o tai apsunkino pastangas nustatyti, kiek yra dingusių be žinios.

Larisos miesto bendrosios ligoninės vyriausiasis koroneris Roubinis Leontaris ketvirtadienį valstybiniam transliuotojui ERT sakė, kad dingusiais be žinios vis dar laikomi daugiau kaip 10 žmonių, įskaitant du Kipro piliečius.

Televizijos filmuotoje medžiagoje iš katastrofos vietos matyti, kaip kranas kelia suniokotus vagono likučius, po kuriais, kaip manoma, buvo įkalintas kūnas.

„Tai buvo studentų traukinys, pilnas 20-mečių jaunuolių, – televizijai „Skai TV“ sakė Larisos bendrosios ligoninės vyresnysis gydytojas ortopedas Kostas Bargiotas. – Tai išties sukrėtė… vagonai buvo suglamžyti kaip popierius“.

Daugelis kūnų buvo neatpažįstamai apanglėję, o kai kurių aukų tapatybė nustatoma tik iš liekanų.

Pikti protestai

Trečiadienio vakarą prie bendrovės „Hellenic Train“ biuro Atėnuose susirinko įsiutę demonstrantai, o policija ašarinėmis dujomis išvaikė protestuotojus, kurie į pastatą mėtė akmenis.

Anksčiau Larisoje demonstrantai surengė tylią vigiliją ir atnešė baltų rožių, iš kurių sudarė žodį Tempe – slėnio, kuriame įvyko avarija, pavadinimą.

Medicinos studentas iš Kipro Nikosas Savva AFP sakė, kad nelaimė buvo tik laiko klausimas. „Geležinkelių tinklas atrodė problemiškas, nusidėvėjęs, blogai apmokamas personalas“, – sakė jis.

Valdžios institucijos paskelbė trijų dienų nacionalinį gedulą.

Trijų miestų – Larisos, Salonikų ir Katerinio – ligoninėse buvo gydoma dešimtys sužeistųjų, šeši iš jų gydomi reanimacijoje.

Šimtai žmonių susirinko Larisoje duoti kraujo, reikalingo sužeistiesiems gydyti.

Ši tragedija turės didelę reikšmę ministro pirmininko K. Mitsotakio perrinkimo planams artėjančiuose rinkimuose, kurie turėtų įvykti balandį.

Živilė Aleškaitienė (AFP)

Dalintis
Komentarų nėra

Sorry, the comment form is closed at this time.

Rekomenduojami video