UAB „Perlas Energija“ ketvirtadienį pranešė stabdanti veiklą, elektrą klientams tieks iki rugpjūčio 31 d., naują tiekėją klientai turi pasirinkti iki rugpjūčio 28 d. Bendrovė veiks tol, kol išparduos turtą, išmokės kompensacijas klientams, atsiskaitys su kreditoriais ir partneriais. Bendrovės akcininkai negaus jokio „Perlas Energija“ turto ir uždarbio įmonę uždarius, rašoma pranešime žiniasklaidai.
„Tokį sprendimą priimti paskatino kelių veiksnių visuma. Visų pirma, dėl prieš savaitę padaryto sprendimo perkelti klientus į biržos planą, praradome pasitikėjimą ir iš klientų, ir iš atsakingų institucijų, kas reiškia, kad pritraukti naujų klientų artimiausiu metu būtų neįmanoma.
Antra, esami klientai aktyviai nutraukinėja sutartis: šiuo metu yra apie 20 000 nutraukimų, kas gali atrodyti nedaug bendrame klientų krepšelyje, tačiau matome nutraukimų tempą, žinome, kad skaičius bus tikrai didelis ir galime būti nepajėgūs tiekti elektros likusiems klientams, jei prarasime didelę dalį turimos klientų bazės.
Trečia, kreditoriai, iki šiol finansavę mūsų veiklą, tai daryti atsisako. Būtent dėl šių priežasčių visumos sustabdome veiklą dabar, nelaukdami, kol pablogės bendrovės finansinė situacija“, – situaciją komentuoja „Perlas Energija“ vadovas Vilius Juraitis.
Klientams žada kompensuoti kainų skirtumą
Pasak V. Juraičio, įmonės akcininkai negaus jokio turto, liksiančio po atsiskaitymo su visais partneriais ir kreditoriais, lėšas naudos kompensuojant kainų klientams padidėjimą.
„Šiuo metu intensyviai dirbame ruošdami kompensavimo mechanizmą, kalbamės su Energetikos ministerija ir VERT, tačiau jau dabar aišku, kad kompensuosime kainos skirtumą tarp fiksuotos mūsų kainos, kuri buvo sutartyje, ir naujo tiekėjo naujos kainos. Tokį kompensavimą taikysime klientams, kurių sutartyse vis dar galioja fiksuota kaina, ir tais atvejais, jei jie iki rugpjūčio 28 d. pereis pas kitą nepriklausomą tiekėją ar grįš į visuomeninį tiekimą. Detaliai apie kompensavimo schemą klientus informuosime netrukus“,- tvirtino jis.
Įmonės vadovo teigimu, jei pardavus turtą, atsiskaičius su kreditoriais, partneriais ir išmokėjus kompensacijas lėšų dar liks, jos bus skiriamos paramai Ukrainai.
Ieško būdų palengvinti sutarčių pasirašymą su kitais tiekėjais
Įmonės direktorius sako, kad greta kompensavimo mechanizmo, bendrovė kalbasi su kitais nepriklausomais tiekėjais ir ieško būdų, kaip palengvinti „Perlas Energija“ klientų perėjimą pas kitus tiekėjus.
Pasak įmonės vadovo, dabartiniai „Perlas Energija“ klientai, priklausantys pirmajam arba antrajam liberalizacijos etapui, nedelsiant, vėliausiai iki rugpjūčio 28 d., turi pasirinkti naują nepriklausomą tiekėją. Nutraukti sutarties su „Perlas Energija“ nereikia, ji nutrūks automatiškai, kai pasirašysite sutartį su nauju tiekėju. Jei tai nebus padaroma, galimai klientai bus perkelti į garantinį tiekimą iki kol pasirinks kitą nepriklausomą tiekėją.
Jei klientai priklauso trečiajam liberalizacijos etapui, gali rinktis nepriklausomą tiekėją dabar, iki rugpjūčio 28 d., arba nedaryti nieko ir tuomet elektra jiems bus tiekiama visuomeninio tiekimo. Verslo klientams taip pat tiekėją pasirinkti reikia iki rugpjūčio 28 d.
Rugpjūčio 5 d. antras didžiausias nepriklausomas elektros tiekėjas „Perlas Energija“ pranešė, jog sparčiai augant elektros kainoms, nebegali vykdyti savo įsipareigojimų fiksuotą elektros tiekimo kainą pasirinkusiems klientams ir jiems pritaikys tiekimo planus kintama kaina, susieta su elektros kainomis biržoje.
Toks įmonės žingsnis sukėlė diskusijas, kad vertėtų atidėti trečiąjį elektros rinkos liberalizavimo etapą.
Šį tiekėją pasirinkę apie 180 tūkst. buitinių vartotojų, o liepos pradžioje, pasibaigus antrajam elektros rinkos liberalizavimo etapui, „Perlas Energija“ buvo antras daugiausiai sutarčių su klientais sudaręs tiekėjas – jį pasirinko apie 15 proc. 1–5 tūkst. kWh elektros energijos kasmet suvartojančių gyventojų (67 proc. rinkosi „Ignitis“, apie 8 proc. – „Elektrum Lietuva“ ir „Enefit“).
ELTOS inf.