Tikriausiai daugumai iš mūsų jau yra tekę naudotis balso paieškos funkcija. Ne visuomet yra patogu ar norisi viską įvedinėti rankiniu būdu, tad galimybė pasakyti telefonui, planšetei ar kompiuteriui dalykus ir tai, jog jie juos atpažįsta, yra puikus sprendimas. Nors Google šią funkciją pristatė dar 2011 metais, tik pastaraisiais metais išaugo jos populiarumas ir svarba. Didžiausią nuopelną dėl to gali prisiimti labai tobulėjantys balso atpažinimo įrankiai ir dirbtinis intelektas. Šiame straipsnyje, manome, kad būtų įdomu pažiūrėti, kokia būtų aktualiausia, gal net netikėta ar labai svarbi statistika apie paiešką balsu internete.
1. Paiešką balsu naudoja ketvirtadalis
Nepaisant to, kad paiešką balsu, geriau už įprastą tekstinę paiešką vertina 71% Google naudotojų, dėl to, kad Google atpažįsta ne visas kalbas, voice search funkciją naudoja tik ~25% arba ketvirtadalis Google naudotojų.
2. Milijardas paieškų per mėnesį
Nors trys ketvirtadaliai ieškotojų net nesinaudoja balso paieška, bendras paieškų kiekis, atliekamų balsu, tikrai nėra mažas. Google skaičiuoja, jog per mėnesį jų platformoje tokių paieškų įvyksta maždaug 1 000 000 000 arba apie milijardą.
3. Išmanūs namų asistentai – vieni dažniausių tokių paieškų teikėjų
Tuose namuose, kuriuose yra Google Home, Amazon Alexa/Echo ir kiti išmanieji namų asistentai yra vieni dažniausių balsu aktyvuojamų paieškų teikėjų. Užduodami klausimus arba pateikdami tam tikrą informaciją, išmanių namų asistentų turėtojai gali lengvai gauti informaciją iš šio įrenginio. Statistikos duomenimis, daugiau nei pusė tokių asistentų turėtojų per dieną pateikia bent vieną ar kelias voice užklausas.
4. Svarbiausia – apsipirkimas ir patikrinti orus
Maždaug 35% išmanių namų asistentų kasdien gauna klausimą apie šiandienos orą arba orą artimiausiomis dienomis. Na, o 2022 metų prognozės rodo, kad išmaniąsias sistemas integruojant su apsipirkinėjimu, apie 70% vartotojų turėtų bent kartą per mėnesį pasinaudoti šia funkcija tam, kad kažką įsigytų ar rastų internetu. Beveik pusė visų išmanių namų asistentų turėtojų nori gauti personalizuotas įžvalgas ir patarimus apie prekės ženklus, tad SEO darosi dar svarbesnis. Reklamos internete kaina – ganėtinai patraukli, tad verta pasvarstyti apie tai, kaip iškelti savo rezultatus.
5. Multi-tasking‘as yra didelė šių paieškų populiarumo priežastis
Skaičiuojama, kad 68% vartotojų balso paiešką naudoja tam, kad galėtų multi-task‘inti ir daryti kelis darbus ar užduotis vienu metu bei nereikėtų rankų.
6. Balso paieškų demografijos
Labai įdomi statistika, kurios priežastis paaiškinti būtų sunku yra ta, jog balso paiešką vyrai naudoja dažniau už moteris.
Šiuo metu tūkstantmečio karta (angl. millenials) yra dažniausiai balso paiešką naudojanti žmonių grupė.
7. Rezultatams užkrauti reikia mažiau nei 5 sekundžių
Sudėjus įvedimo laiką, balso paieškos rezultatams išvysti, vidutiniškai užtenka vos 4,6 sekundžių. Kadangi tekstinė paieška reikalauja įvedimo, tai trunka daugiau laiko ir iki rezultato pamatymo nuo paieškos pradžios reikia ~8,8 sekundžių. Be abejonės tai nieko nestebina, nes kalbėti – greičiau nei rašyti.
8. Amazon Alexa – rinkos lyderis
Apart Apple arba kai kurių Android išmaniųjų telefonų, Amazon Alexa yra rinkos lyderis pagal balso paieškų dalį. Skaičiuojama, kad jai tenka beveik 40% visų per išmaniuosius namų asistentus pateikiamų paieškų Google.
9. Komunikacija balsu veda į pelningesnes konversijas
Jeigu lyginsime rinkodarą per interneto puslapį ir komunikaciją balsu per telefoną, pastaruoju būdu verslas gali tikėtis net 10-15 kartų pelningesnių konversijų. Maždaug 85% skaitmeninio marketingo specialistų teigia, kad tai – vienas iš efektyviausių sprendimų B2C paslaugų segmente.
10. Išmanūs asistentai pralenks planšetes
Dar viena įdomi statistika apie balso paieškų įtaką ir naudą yra tokia, jog maždaug 2022 metų viduryje išmanių asistentų skaičius pasaulyje turėtų aplenkti planšetinių kompiuterių. Galimybė gauti informaciją balso užklausą yra patogi ir tai sparčiai augina išmanių asistentų potencialą ir mažina planšetės naudą.
„Market Rats“ inf.
Užs. Nr.725