2024/11/14

 

PAVARŲ DĖŽĖS REMONTAS: KĄ APIE TAI TURIME ŽINOTI?

Perkant automobilį visada prasideda svarstymai tarp automatinės bei mechaninės pavarų dėžės pasirinkimo. Priežastys, dėl kurių kyla šios mintys, priklauso nuo perkamo automobilio. Naujų automobilių pirkėjai pavarų dėžę renkasi tik pagal komfortą, o naudotų – dar ir pagal patikimumą.

Tai yra gana sudėtinga automobilio sistema, todėl jų gedimai gali būti įvairūs, o pavarų dėžės remontas dažniausiai itin sudėtingas. Tiek jau vairuojančius, tiek besiruošiančius pirkti automobilį kviečiame susipažinti, kaip veikia pavarų dėžės ir kaip atpažinti įvairius gedimus.

Kas yra pavarų dėžė ir kaip ji veikia?

Kaip jau žinote, populiariausi pavarų dėžių tipai yra mechaninė ir automatinė. Mechaninėse dėžėse pavaras perjungti turi pats vairuotojas, o automatinės dėžės, atsižvelgiant į variklio sūkius, automobilio greitį ir kitus gyvus parametrus, pavaras keičia automatiškai.

Mechaninės pavarų dėžės veikimas yra gana paprastas. Paspaudus sankabos pedalą, transmisija yra atskiriama nuo variklio, kad galėtumėte lengvai perjungti pavarą. Atleidus pedalą, transmisija vėl sujungiama su varikliu ir jo sūkiai pasikeičia.

Pereinant prie automatinių pavarų dėžių, jų veikimo principas yra žymiai sudėtingesnis. Pirmiausiai reikėtų paminėti, kad automatinės dėžės yra skirstomos į dar kelis tipus. Pavyzdžiui, prieš keletą dešimtmečių kai kurios pavarų dėžės buvo valdomos netgi vakuumo sistema. Šiomis dienomis populiariausios dvigubos sankabos, belaipsnės bei pusiau automatinės transmisijos. Automatinėje pavarų dėžėje, pagal įvairių jutiklių siunčiamus signalus, yra aktyvuojami atitinkami solenoidai ir reguliuojamas skysčio slėgis, taip keičiant pavaras.

Prieš porą dešimtmečių naudotos automatinės pavarų dėžės turėjo gausybę inžinierių neišspręstų problemų, dėl kurių jos įgavo tokią nepatikimumo etiketę. Šiandien inžineriniai sprendimai stipriai pažengę ir modernios automatinės pavarų dėžės ne tik patikimesnės, bet ir našesnės.

Kodėl automatinės pavarų dėžės genda dažniau nei mechaninės?

Viskas atsiremia į sistemų sudėtingumą. Kai apibūdinome mechaninės transmisijos veikimą, turbūt supratote, kad jų struktūra nėra sudėtinga:

  • Sankaba;
  • Sankabos cilindrai;
  • Pavarų krumpliaračiai su sinchronizatoriais;
  • Selektorius.

Tai lemia gerokai mažesnę gedimų tikimybę. Dažniausiai vairuotojai susiduria su susidėvėjusia sankaba, tačiau tai natūralus dalykas, kurį reikia keisti kas 100 000 km.

Automatinė pavarų dėžė yra didesnė ir sunkesnė, nes joje daugiau ašių, krumpliaračių, taip pat naudojamos papildomos dalys, kaip sukimo momento keitiklis (pūslė), tepalo siurblys bei solenoidai. Dėl sudėtingų ir lepių sistemų, automatinės transmisijos skystį būtina keisti reguliariai. To neatlikus laiku, skystis nebegali suteikti svarbiausių savybių ir susiduriama su defektais.

Kada reikalingas pavarų dėžės remontas?

Tinkamai prižiūrimos pavarų dėžės gali tarnauti metų metus, tačiau, dėl netinkamos priežiūros arba netinkamo vairavimo, vairuotojai susiduria su įvairiais gedimais.

Mechaninės transmisijos

Dėka sąlyginai paprastos konstrukcijos, mechaninių pavarų dėžių gedimų įvairovė nėra didelė, tačiau yra keletas simptomų, su kuriais tikrai gali tekti susidurti eksploatuojant automobilį bent keletą metų:

  • Variklio sūkiai kyla, bet automobilis negreitėja – taip nutinka, jeigu susidėvi sankabos diskelis. Net ir aktyvuota sankaba pradeda slysti. Reikia keisti diskelį ir diskatorių.
  • Išmynus sankabos pedalą niekas nevyksta – gali būti, kad susidėvėjo diskatoriaus plunksnos arba sugedo sankabos cilindras.
  • Girdimas barškėjimas užgesinant automobilį – susidėvėję dviejų masių smagračiai pradeda barškėti vibracijų metu. Reikia keisti arba restauruoti smagratį.
  • Sunkiai persijungia pavaros – susidėvėjo sankaba arba sinchronizatorius, kuris turi užtikrinti švelnų pavarų perjungimą.

Tai yra dažniausi gedimai, su kuriais susiduria automobilių su mechaninėmis pavarų dėžėmis vairuotojai.

Automatinės transmisijos

Kviečiame susipažinti su dažnai pasitaikančiomis automatinių dėžių problemomis ir informacija apie jas:

  • Važiuojant pastoviu greičiu variklio sūkiai šokinėja – dažniausiai tai būna sukimo momento keitiklio gedimas. Reikia keisti arba restauruoti.
  • Nemalonūs garsai, vibracija – gali būti pažeisti krumpliaračiai. Problemą reikia spręsti kuo greičiau, kad būtų išvengta blogesnių pasekmių.
  • Automobilis nereaguoja į pavarų keitimą – dažniausiai tai nedidelė elektronikos problema, tačiau gali būti susidėvėję mechaniniai mazgai.
  • Degėsių kvapas – ilgą laiką nekeičiama alyva praranda svarbias savybes ir dėžėje kaupiasi įvairios šiukšlės. Jos užkiša svarbius tepimo kanalus, todėl netinkamai tepamos dalys perkaista.
  • Lašantis skystis – po automobiliu likusi bala gali būti ir iš transmisijos. Pastebėję tai būtinai kreipkitės pagalbos į specialistus.

Tiek mechaninių, tiek automatinių pavarų dėžių remontu pasirūpins bet kuris specializuotas servisas Utenoje, Vilniuje, Kaune, ar bet kuriame kitame mieste. Specialistai gali išspręsti alyvos pratekėjimo problemas, atlikti kompiuterinę pavarų dėžių diagnostiką, atlikti sankabos reguliavimo bei keitimo darbus. Registruokitės apžiūrai telefonu arba internetu!

Melga.lt

Užs. Nr.1204

Dalintis
Komentarų nėra

Sorry, the comment form is closed at this time.

Rekomenduojami video