2024/03/29

 

„ETATINIAI“ SKAMBINTOJAI BAUDŽIAMI NE VISADA

Bendrojo pagalbos centro numeriu 112 įprastai skambiname ištikus bėdai.
Deja, kai kuriems gyventojams institucijų įsikišimas yra gyvenimo kasdienybė, ypatingai dažnai pagalbą kviečiasi socialinių įgūdžių stokojantys, neblaivūs asmenys. Nereikalingas kvietimas ne tik trukdo medikų, policijos pareigūnų, ugniagesių ir Bendrojo pagalbos centro (BPC) operatorių darbą – tiems, kuriems tuo pat metu iš tikrųjų reikia skubios pagalbos, specialiųjų tarnybų pareigūnų tenka laukti dar ilgiau.

Kada be reikalo kviečiantys pagalbą yra baudžiami ir kodėl nepasitvirtinęs pranešimas nėra melagingas, papasakojo BPC, policijos, medikų ir ugniagesių atstovai.

Vilė LEŠČINSKIENĖ

Kai kurių ir baudos neauklėja

Į redakciją kreipėsi skaitytoja iš Girsteikių kaimo, jos kaimynė, darbingo amžiaus moteris, mėgsta kelis kartus per dieną jei ne sau, tai kitiems kaimo gyventojams iškviesti policijos pareigūnus ar greitąją medicinos pagalbą. Moteris stebėjosi, kaip dėl smulkmenų ar pareigūnus, ar medikus kviečianti kaimynė negauna baudos. Labiausiai moterį piktino tai, kad policijos ekipažas ir greitoji pagalba gaišta laiką ir vyksta į nereikšmingus iškvietimus. Baisu darosi pagalvojus, jei kitame rajono gale žmogui iš tikrųjų yra bėda, pavyzdžiui, užsidegė namai ar ištiko širdies priepuolis, į pagalbos šauksmą gali būti atsakyta per vėlai. Juk atsitikus nelaimei kiekviena sekundė dažnai yra lemtinga.

Ar gauti pranešimai skirstomi į skubius ir neskubius?

BPC atstovė viešiesiems ryšiams Vilma Juozevičiūtė informavo, kad operatoriai skambučių, gautų iš visos Lietuvos, pagal svarbą neskirsto. Visi pranešimai vienodai skubūs ir svarbūs, visada stengiamasi atsiliepti į skambučius ir kuo greičiau perduoti pranešimus tarnyboms.

„Skirtumas gal tik toks, kad ypatingos skubos, pavyzdžiui, kilus gaisrui, skambučių operatorius dar tebekalbėdamas su pranešėju gali perduoti informaciją apie įvykį ugniagesių gelbėtojų pajėgas valdantiems pareigūnams, kurie aliarmuoja pirmąsias pajėgas, o pats toliau bendrauja su žmogumi ir renka būtiną informaciją. Į BPC operatorių perduotus pranešimus apie pagalbos poreikį skubiosios pagalbos tarnybos reaguoja pagal savo nusistatytus prioritetus ir galimybes“, – detaliau paaiškino V. Juozevičiūtė.

Plačiau skaitykite gegužės 9 d. „Kupiškėnų mintyse“

Dalintis
Komentarų nėra

Sorry, the comment form is closed at this time.

Rekomenduojami video