2024/11/17

 

IŠAUGO LIETUVOS GYVENTOJŲ PASITIKĖJIMAS BENDRUOJU PAGALBOS CENTRU

Kaip rodo Vidaus reikalų ministerijos (VRM) 2018 metų pabaigoje inicijuota naujausia reprezentatyvi gyventojų apklausa, net 76 proc. gyventojų pasitiki Bendruoju pagalbos centru (BPC). Pagal šį rodiklį BPC tarp visų VRM pavaldžių institucijų yra antra po valstybinės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos. Ji šiek tiek lenkia net policiją ir valstybės sienos apsaugos tarnybą.

Pažymėtina, kad dar 2015 m., kai buvo pradėtas matuoti pasitikėjimas BPC, jis siekė vos 57 proc. Vėlesniais metais buvo stebimas nuoseklus pasitikėjimo augimas.

Nedaug tesiskiria ir teigiamai BPC darbą vertinančių gyventojų santykis – 75 proc. Pagal šį rodiklį BPC yra trečioje vietoje, į priekį praleisdamas tik policiją ir valstybinę priešgaisrinę gelbėjimo tarnybą.

Pastebima, kad gyventojai, kurie turėjo reikalų su BPC, vertina jo darbą geriau nei neturėjusieji kontaktų: iš turėjusiųjų net 86 proc. BPC darbą vertina teigiamai, kai iš neturėjusių – tik 72 proc.

Tai rodo, kad visuomenės nuomonei apie instituciją didelę įtaką daro žiniasklaida ir jos nušviečiami įvykiai. Be to, gyventojai mato su švyturėliais skubančius ugniagesių gelbėtojų, policijos, greitosios medicinos pagalbos automobilius, regi šių tarnybų darbuotojus teikiančius pagalbą įvykio vietoje.

BPC darbuotojų darbas nėra toks pastebimas. Niekas nemato, kaip greitai ir tiksliai kompiuterio klaviatūra laksto operatoriaus pirštai, kaip greitai paspaudžiami visi reikiami mygtukai, perduodami pranešimai skubios pagalbos tarnyboms, į įvykio vietą aliarmuojamos arčiausiai esančios ugniagesių gelbėtojų pajėgos. O juk nuo to, kaip tiksliai ir profesionaliai savo pareigas atlieka BPC darbuotojai, dažnai priklauso ir kitų skubios pagalbos tarnybų sėkmė.

Štai, pavyzdžiui, šių metų kovo 9 dieną gelbstint Salininkų tvenkinyje įlūžusį vyrą, BPC pareigūnės pademonstravo išskirtinį operatyvumą: į skambutį atsiliepta 16:08:10, pokalbis su pranešėja truko 38 sekundes, dar po 4 sekundžių sukurtas pranešimas apie pagalbos poreikį, priešgaisrinės gelbėjimo pajėgos aliarmuotos 16:09:26. Nežinia, kaip būtų pasibaigusi ši gelbėjimo operacija, jei pranešimas ugniagesiams gelbėtojams būtų perduotas šiek tiek vėliau.

O vasario 21 d. BPC operatorius sąmoningai tęsė pokalbį su Vilkaviškio rajone gyvenančiu neblaiviu pranešėju, ketinusiu susprogdinti namie laikomą dujų balioną. Pokalbis nutrūko tik po 15 minučių, į įvykio vietą atvykus policijai.

Todėl žmonės, kuriems yra tekę realiai susidurti su BPC, vertina BPC darbą daug geriau nei tie, kurie įsivaizduoja jį tik iš nuogirdų.

Gerėjantis BPC vertinimas yra susijęs ir su vidiniais procesais, vykstančiais institucijos viduje: tobulinamos atsakymo į pagalbos skambučius, įvykių klasifikavimo ir kitos tvarkos, didelis dėmesys skiriamas nuolatiniams darbuotojų mokymams. Štai, pavyzdžiui, nuo šių metų bus didinamas valandų skaičius, skiriamas pirmosios medicinos pagalbos mokymams. Ne antraeilį vaidmenį vaidina ir kasmet gerėjantys darbo rodikliai – sumažėjęs neatsakytų skambučių skaičius ir vidutinis atsiliepimo laikas. Numatomos ateities pertvarkos, kai visos skubios pagalbos tarnybos naudos bendrą informacinę sistemą ir radijo ryšį, taip pat turėtų prisidėti prie geresnių rezultatų.

BPC vertina gyventojų pasitikėjimą ir sieks pateisinti teisėtus jų lūkesčius ateityje.

Vilma Juozevičiūtė, Bendrojo pagalbos centro atstovė viešiesiems ryšiams

Dalintis
Komentarų nėra

Sorry, the comment form is closed at this time.

Rekomenduojami video