2024/12/22

 

JAUNAVEDŽIŲ AKIMIRKAS STEBI PER FOTOOBJEKTYVĄ

Vestuvių fotografė Eglė Jociūtė šiuo metu gyvena Barselonoje, bet tikina, kad vasaros sezonu su vyru krausis lagaminus ir įsikurs Lietuvoje, kur jos netrukus savo šventėse lauks begalė jaunavedžių.

Šimonyse gimusios, Kupiškyje augusios, o šiuo metu Barselonoje su vyru gyvenančios Eglės Jociūtės atpažinimo ženklas ilgą laiką esąs fotoaparatas. Ji šiuo metu atsidavusi vestuvių fotografijai ir sako, kad kiekviena jaunavedžių šventė yra didelis atradimas bei vis naujas pasakojimas.

Audinga SATKŪNAITĖ

Po mados pasaulį nardė dviese

E. Jociūtė baigusi Lauryno Stuokos-Gucevičiaus gimnaziją įstojo į Vilniaus universitetą studijuoti sociologijos, o sėkmingai įveikusi pirmą kursą universitete, privačioje Vilniaus dizaino kolegijoje ėmė mokytis taikomosios fotografijos. Pašnekovė tikino, kad niekuomet nė nemąstė mesti studijų universitete ir gilintis tik į fotografijos sritį.

„Turbūt toks mano charakteris, kad turiu viską pabaigti iki galo. Be to, papildomos žinios niekam nepakenkia“, – šypsojosi Eglė.

Ji mano, kad fotografui studijos nebūtinos, tačiau jos padidinusios pažinčių ratą. Anuomet kartu fotografiją studijavusios asmenybės iki šiol yra Eglės geriausi draugai ir bendraminčiai.

„Tokioje srityje labai gera turėti draugų, kolegų, nes juk įprastai dirbi vienas. Reikia turėti su kuo pasidalyti savo žiniomis, atradimais. Nepasakyčiau, kad mes visi daug šnekėtumės apie fotografiją, nes mums tai toks natūralus dalykas, labiau galvojame, kas sukasi aplink šią meno sritį“, – kalbėjo E. Jociūtė.

Vos baigusi studijas Eglė kartu su kurso drauge Ieva Markevičiūte jos namuose-lofte įkūrė fotostudiją ir susibūrė į kūrybinį duetą „FFakers“. Anot pašnekovės, intriguojamą pavadinimą reikėtų versti kaip „mados klastotojos“.

„Kiekviena mados komercinė fotosesija – tai lyg realybės klastojimas. Vienas ar keli kadrai turi atspindėti drabužių koncepciją. Nuotraukoje sukuri atmosferą, istoriją, kurią pasakoja tam tikri drabužiai ir prekės ženklai“, – tikino E. Jociūtė ir pabrėžė, kad dirbti dviese nebuvo sudėtinga, o didžiausias pliusas – galimybė pasitarti ir pasidalyti savo pastebėjimais.

Fotografių duetas sėkmingai dirbo kartu su gerai žinomais mados žurnalais „Laima“, „Moteris“, „Ikona“, „Etiquette“, „Infashion“ ir kt., reklamos agentūromis ir daugybe drabužių prekių ženklų ir jų kūrėjais – „Pando“, „Bodytalk“, Robertu Kalinkinu, Kristina Kruopenyte ir kt. Deja, po trejų metų darbo kartu kūrybinis fotografių duetas nusprendė pasukti skirtingais keliais, nes, pasak Eglės, norėjosi išbandyti kažką naujo.

Su vyru įsikūrė Barselonoje

E. Jociūtė išsiskyrus kūrybiniam tandemui visa galva pasinėrė į vestuvių fotografiją. Ypatingai tikusi ir sezoninio darbo idėja, nes ji kartu su vyru Henriku nusprendė kraustytis į Barseloną ir Lietuvoje leisti tik vasaras.

Barselonoje Eglė gyvena daugiau nei pusantrų metų, o kraustytis ten nusprendė po atostogų šiame Ispanijos mieste. Kadangi pašnekovė ir jos vyras yra laisvai samdomi darbuotojai, todėl nutarė išnaudoti savo profesijų privalumą dirbti bet kurioje šalyje ir tokiu būdu palaikyti kontaktus Lietuvoje.

Eglė prisipažįsta, kad fotoaparatas ją dažniausiai lydi darbuose, o asmeniniame gyvenime kupiškėnė stengiasi jį padėti į šalį ir tam tikrus vaizdų „eskizus“ fiksuoja telefonu.
Nuotraukos iš asmeninio Eglės Jociūtės albumo

E. Jociūtė tikina, kad ją Barselonoje pirmiausiai žavi klimatas, ir ypač knietėję pabandyti, ką reiškia gyventi be tikros žiemos. Keliauti mėgstanti Eglė sako, jog miestą ar šalį geriau galima pažinti tik joje pagyvenus. Pašnekovė džiaugiasi, kad Barseloną jau gerai pažinusi ir su šiuo miestu susidraugavusi.

„Man šis miestas patinka ir dėl to, kad bet kada galima nueiti prie jūros, pasivaikščioti po gotikinį paveldą, užlipti į kalną, o visai netoli miesto yra nuostabūs paplūdimiai. Labai mėgstu su savo šunimi vaikščioti po Barseloną. Esu stebėtoja, ieškau vis naujų vietų, kur galėčiau rengti fotosesijas, šiaip kur skaniai ar įdomiai pavalgyti, aplankyti parodą, – sakė Eglė. – Dabar turiu dar vieną miestą, kur jaučiuosi kaip namuose. Tai buvo Kupiškis, Vilnius, dabar į šį sąrašą įtraukta ir Barselona.“

E. Jociūtė prisipažino, kad Kupiškyje ir jo apylinkėse apsilanko labai retai, paskutinį kartą buvo užsukusi vieną žiemos dieną. Visas krašto naujienas ji įprastai sužinanti iš čia gyvenančių tėvų.

Eglė daugiausiai fotografuoja Lietuvoje, todėl šią vasarą kraus lagaminus ir kartu su vyru, katinu ir šunimi trumpam paliks Barseloną ir įsikurs Vilniuje. Pašnekovė sako, kad į Lietuvą ji atvyksta dėl darbų, todėl jų gausa dažniausiai nepalieka laisvos minutės apsilankyti Kupiškyje.

E. Jociūtę fotoaparatas dažniausiai lydi darbuose, o šiuo metu ši darbo priemonė ilsisi ir laukia vestuvių sezono. Nedirbdama kupiškėnė stengiasi padėti fotoaparatą į šalį. Anot pašnekovės, didžiausias privalumas būnant fotografe Barselonoje – tai kur kas įspūdingesnės vietos nei Lietuvoje: kalnai, uolos, didingas miestas su Antoni Gaudi architektūra.

„Jeigu pamatau, ką norėčiau nufotografuoti, imuosi telefono ir darau „eskizus“. Visą laiką esu tarsi treniruotėse, kol ateina pasirodymo laikas“, – filosofiškai kalbėjo E. Jociūtė.

Pašnekovė paklausta, ar jų šeimos namų sienos yra papuoštos pačios darytomis nuotraukomis, atskleidė, kad tai ateinančių mėnesių planas.

„Labai kirba mintis papuošti namus savo nuotraukomis. Kaip tik prieš kelias dienas lankiausi fotografijos galerijoje ir užsinorėjau pirkti kelis darbus iš ten, bet pasakiau stop, juk galiu ir savo darytas nuotraukas atsispausdinti“, – šypsojosi Eglė.

Vestuvių šventė per fotografės prizmę

E. Jociūtės manymu, kiekvienas pradedantis fotografas yra gavęs pasiūlymų fotografuoti pažįstamų vestuves. Dalis jų tą daryti griežtai atsisako, nes dirba tik daiktų fotografijos, architektūros ar kitose fotografijos srityse. Eglės mėgstama fotografijos sritis su vestuvių įamžinimu nesipjauna.

„Kadangi pradėjau nuo mados ir komercinės fotografijos, puikiai pritaikiau žinias ir patirtį vestuvių fotografijai. Vestuvių dieną žmonės būna pasipuošę, pasitempę. Vietos ir aplinka, kur vyksta ceremonija ir vakarėlis, taip pat nekasdieniškos. Tai labai panašu kaip ir mados fotografijos srityje“, – aiškino E. Jociūtė.

Anot jos, vienas įdomiausių dalykų fotografuojant vestuves, tai galimybė patekti į vietas, kur niekada nebūta ir turbūt nepavyktų pabuvoti, bendrauti su žmonėmis, su kuriais greičiausiai nebūtų progos pabūti, ir kurti jų portretus.

„Pateiki nuotraukas iš savo prizmės, kaip tu juos pamatei. Kiekvienos vestuves – tai didelis atradimas ir vis naujas pasakojimas“, – pabrėžė Eglė.

Pašnekovė sako, kad ji, kaip vestuvių fotografė, su nuvertinimu nėra susidūrusi. O priešingai – jos manymu, visi supranta, koks tai sunkus ir atsakingas darbas, nes fotografas turi būti ne tik puikiai įvaldęs techniką, bet ir mokėti išsisukti iš bet kokios situacijos, ir į viską žiūrėti kūrybiškai.

„Net ir to neužtenka, nes dirbi su žmonėmis, todėl reikia nemažai ir psichologinių žinių. Dar – didelė mano darbo dalis yra ir socialiniai tinklai, turi rūpintis rinkodara, kad būtum matomas“, – sako E. Jociūtė.

Pasak jos, gerą vestuvių fotografą galima atskirti pažiūrėjus į jo darbų aplanką. Tokio fotografo profesionalumą pati Eglė vertintų pagal tai, ar jis moka atsirinkti kelis pačius geriausius savo padarytus kadrus. Ji būsimiems vestuvininkams pataria peržvelgti fotografo visos dienos vestuvių nuotraukas, o ne tik 10 kadrų, kurie įdedami į internetą.

Pati Eglė savo išskirtinumo neskuba vertinti ir sako, kad tą turėtų daryti ir matyti kiti žmonės. Pašnekovė teigė, kad ji visuomet stengiasi dirbti tik tai, kas nuoširdžiai patinka, ir geriausiai, kaip tą sugeba, nuolat seka pasaulines tendencijas, lankosi seminaruose ir stengiasi nestovėti vietoje.

„Apie nuotraukų stilistiką geriausiai šneka patys darbai“, – pokalbį baigė iš Šimonių kilusi fotografė.

Dalintis
Komentarų nėra

Sorry, the comment form is closed at this time.

Rekomenduojami video