2024/11/14

 

Kaip įminti skaitymo laimės mįslę

Vilniaus universiteto Filologijos fakulteto docentas Kęstutis Urba patarė, kaip išmokti atsirinkti vertingą literatūrą vaikams.
Autorės nuotrauka

Kupiškio viešoji biblioteka, įgyvendindama projektą „Nuo vaikystės pasakų – į gyvenimą su knyga“, spalio 20 d. surengė seminarą „Ikimokyklinio amžiaus vaikų skaitymo ypatumai“, kuris buvo skirtas viešosios bibliotekos filialų ir mokyklų bibliotekų darbuotojams, ikimokyklinio ugdymo pedagogams. Seminarą vedė Vilniaus universiteto Filologijos fakulteto docentas daktaras Kęstutis Urba, etnomuzikologė Loreta Sungailienė ir psichologė Viktorija Grigorjeva.

Paveikslėlių knygos

Pradėdamas paskaitą, Tarptautinės vaikų ir jaunimo literatūros asociacijos Lietuvos skyriaus valdybos pirmininkas K. Urba atkreipė dėmesį, kad gerokai anksčiau tokių įdomių knygų, kokių yra dabar, buvo daug mažiau, tačiau mažiau buvo ir pagundų barstyti savo laiką. Dabar pagrindinės problemos – užimtumas ir knygų pasirinkimo galimybė, kuri yra be galo plati, o atsirinkti, ką skaityti vaikams, gana nelengva.

K. Urba seminaro dalyvius išsamiai supažindino su ikimokyklinio amžiaus vaikams skirtomis paveikslėlių knygomis, kuriose dominuoja iliustracijos. Paveikslėlių knygos – vienalytis kūrinys, kuriame susipina žodis ir vaizdas. Jų pasirinkimas išties didžiulis. Seminaro lektorius pabrėžė, kad mažiesiems skaitytojams tokio tipo knygos labiausiai tinka todėl, kad vaikų vaizdo suvokimui nebūtina išlavinta kalba. Pradedantiems skaityti vaikams vaizdo stebėjimas yra gerokai lengvesnis nei skaitymas, be to, vaizdas lengvai perteikia erdvę. „Iš piešinio vaikas mato labai daug, o suvokti vaizdą paveikslėlių knygoje nereikia didelio kalbos bagažo“, – kalbėjo K. Urba. Pasak jo, tarp tėvų samprata, kad knyga yra tik tekstas, pamažu keičiasi – paveikslėlių knygos dabar tėvelių labai perkamos.

Plačiau skaitykite „Kupiškėnų mintyse“

——-
Autorius: Unė JUODYTĖ

Dalintis
Komentarų nėra

Sorry, the comment form is closed at this time.

Rekomenduojami video