Praėjusį ketvirtadienį, balandžio 25 d., vykusiame rajono Tarybos posėdyje iš svarstytų 57 klausimų nemaža dalis buvo rajono Savivaldybės biudžetinių įstaigų, Kupiškio pirminės asmens sveikatos priežiūros centro ir Kupiškio ligoninės praėjusių metų veiklos ataskaitų svarstymas ir tvirtinimas, įvairūs finansiniai, švietimo dalykai. Bene daugiausia diskusijų sukėlė pateiktas svarstyti Vaikų ir mokinių maitinimo organizavimo rajono ugdymo įstaigose tvarkos aprašas. Tačiau buvo atsispirta taupumo sumetimais leisti, kad rajono moksleiviams maistą tiektų privačios įmonės. Šįkart laimėjo kokybiškesnio vaikų maitinimo šalininkai ir tie, kas suinteresuoti, kad rajone nebūtų mažinamos darbo vietos. Kitas daug kartų viešai svarstytas ir kontroversiškai vertinamas klausimas – leisti ar neleisti Kupiškio mariose (Lėvens tvenkinyje) plaukioti vandens motociklais ar motorinėmis valtimis – išspręstas gana kompromisiškai.
Kilo daug klausimų
Svarstant plaukiojimo vandens motociklais ir savaeigėmis plaukiojimo priemonėmis Kupiškio mariose klausimą į posėdį buvo pakviesti pareigūnai, atsakingi už aplinkosaugą ir laivybą – Aplinkos apsaugos agentūros Kupiškio skyriaus vedėja Vita Stančikienė, Panevėžio regiono aplinkos apsaugos departamento Gyvosios gamtos apsaugos inspekcijos viršininko pavaduotojas Gaudentas Baikauskas, Lietuvos saugios laivybos administracijos Laivų registravimo skyriaus valstybinė inspektorė Panevėžyje Vita Melnikovienė. Tarybos posėdžiui pirmininkaujantis rajono meras Jonas Jarutis priminė, kad Kupiškio marios patenka tarp tų vandens telkinių, kuriuose leidžiama plaukioti minėtomis plaukiojimo priemonėmis.
Buvo surinkta nemažai kupiškėnų, prašančių panaikinti draudimą Kupiškio mariose plaukioti didesnio galingumo motorinėmis valtimis, kateriais ir vandens motociklais, parašų. „Jei norime aktyvinti turizmą, pritraukti daugiau jaunimo, tai reikėtų bent vienerius metus pabandyti atšaukti tą draudimą“, – buvo įsitikinęs meras. Tarybos narys Valentinas Beinoris sakė, jog taip pasielgus atsiras rizika, ar suvaldysime tą procesą. Ar galės kas tik nori ir kada nori atvažiuoti ir plaukioti mariose be jokios kontrolės? Kas tikrins, ar registruota plaukiojimo priemonė, ar laivavedys laikosi plaukiojimo taisyklių, ar neišgėręs ir pan. J. Jarutis paaiškino, kad iki naujojo navigacijos sezono, birželio 21 d., reikėtų parengti specialias taisykles, kaip turėtų elgtis plaukiojantieji tomis plaukiojimo priemonėmis.
Žada tikrinti akyliau
Pasak V. Stančikienės, pagal aplinkos ministro įsakymu patvirtintą tvarką 100 m nuo kranto atstumu laivai ir vandens motociklai privalo plaukti lėta eiga, t. y. ne didesniu kaip 6 km/val. greičiu. Tas priemones vairuojantys žmonės privalo turėti laivavedžio pažymėjimą ir eksploatuoti registruotą plaukiojimo priemonę. „Aplinkosaugos reidus mes planuojame savo ruožtu. Ne kasdien vykstame prie Kupiškio marių, bet prireikus mus bus galima išsikviesti“, – teigė V. Stančikienė.
V. Melnikovienė informavo, kad jų inspekcija vykdo savaeigių plaukiojimo priemonių registraciją, atlieka jų techninę apžiūrą, egzaminuoja ir išduoda laivavedžio pažymėjimus. „Valdyti savaeigę plaukiojimo priemonę iki 5 AG laivavedžio pažymėjimo nereikia, o galingesnėms – privaloma. Ne visi tuos egzaminus išlaiko. Kursai kainuoja apie 780 Lt. Prie Kupiškio marių į reidus atvykdavome retokai, nes čia nebuvo leidimo plaukioti motorinėmis valtimis ar vandens motociklais. Jei bus leista šiomis priemonėmis plaukioti, tai tikrinsime, atvykę su savo kateriu dažniau, kaip čia vyksta laivyba“, – žadėjo viešnia.
Plačiau skaitykite „Kupiškėnų mintyse“
——-
Autorius: Banguolė ALEKNIENĖ