2024/11/24

 

Skaidrinamos taksi paslaugos

Su pertraukomis nuo 1990-ųjų taksi paslaugas teikiantis Virginijus Minkevičius sakė, kad važiuoti taksi Kupiškyje nėra itin populiaru. Antai jau dvi valandas laukiąs keleivių.
Autorės nuotrauka

Šiemet taksi paslaugas teikiančius asmenis pasiekė ne viena naujovė. Nuo gegužės mėnesio taksistai privalo Mokesčių inspekcijoje įregistruoti savo taksometrus, pildyti taksometrų apskaitos žurnalus, o nuo lapkričio pirmosios jie turi išduoti pinigų paėmimo kvitus.
Griežtesniais reikalavimais siekiama, kad taksi paslaugas teikiančios įmonės ir taksi individualia veikla užsiimantys asmenys tvarkytų visų gaunamų pajamų apskaitą.

Iš keleivio patirties

Prieš porą dienų teko važiuoti taksi iki Kupiškio autobusų stoties. Sumokėjau penkis litus. Jokio pinigų paėmimo kvitelio vairuotojas man nepasiūlė. Kokią sumą rodė, ar išvis rodė taksometras, nepastebėjau. Dėl to nesukau galvos, nes taksistas daugiau pinigų, nei man žinoma šio maršruto kaina, nepaėmė.

Kviteliai – papildoma našta

Kaip veiklos naujovės paveikė taksi verslą mūsų rajone, teiravomės pačių taksistų. Jau penkiolika metų rajono gyventojams šias paslaugas siūlantis Vitalijus Karazija sakė, kad visos tos naujovės yra aktualesnės didmiesčio taksistams. Čia žmonės vieni kitus pažįsta, paprastai yra pasiskaičiavę, kiek jiems atsieis kelionė, tai tokios skrupulingos apskaitos su kvitelių išdavimu keleiviui gal ir nereikėtų. To kvitelio keleiviai dažniausiai nenori imti, nors jį taksistams privalu atiduoti.

„Veiklos skaidrumo sumetimais sugriežtinta taksistų veiklos apskaita. Tik manau, kad skaidrumo mūsų versle nestigo ir iki šiol. Taksi vairuotojas ir taip gautus pinigus suregistruoja žurnale. Tame žurnale reikia įrašyti, kiek nuvažiuota kilometrų, kiek įsėdo keleivių, kiek iš jų paimta pinigų. Šiuo metu čia pridedamas ir pinigų išdavimo kvitelis (jis yra dvigubas – viena dalis atitenka keleiviui, o kita vairuotojui). Mus tikrina transporto, mokesčių inspekcijos„, – kalbėjo pašnekovas.

“Tikrintojams reikia pateikti ir veiklos licenciją, ir visus kitus dokumentus. Už kvito neišdavimą ir keleivių vežimą neįjungus taksometro gresia bauda nuo 200 iki 500 litų“, – dalijosi darbo aktualijomis pašnekovas.
Pasak V. Karazijos, Kupiškio mieste visur taksi galima nuvažiuoti už maždaug 5 litus. Bėda, kad keleivių mažoka. Dažniausiai taksi kupiškėnams prireikia po algų, pensijų ir kitokių išmokų.

Merdintis ir nenuspėjamas

Taksi paslaugas Kupiškyje teikiantis Virginijus Minkevičius neslėpė, kad naujovės darbą pasunkino. Dabar reikia vežiotis didelį šūsnį dokumentų, išdavinėti pinigų paėmimo kvitelius keleiviams. O keleivių vis mažėja. Prieš ketverius metus jų buvo maždaug 60-70 proc. daugiau. Smuko ir šio verslo pajamos pabrangus kurui, automobilio priežiūrai. „Būna ir nuostolingų mėnesių, ypač jei sugenda automobilis. Kupiškyje didžiausias norinčių važiuoti taksi srautas yra po kiekvieno mėnesio 10 dienos, kai prasideda pensijų, pašalpų ir kitokių išmokų mokėjimas. Toks pakilimas tęsiasi gal kokias dvi ar tris dienas, o po to tenka laukti atsitiktinių keleivių“, – gana pesimistiškai apie taksi paslaugų verslą kalbėjo pašnekovas.

Taksistas Mindaugas Magyla teigė, kad Mokesčių inspekcijos reikalavimus vykdantis. Tas kvitelių išdavimas nėra patogus, bet ką padarysi. Pastaruoju metu mažai bedirbąs, turįs kitą tarnybą.
Jo kolega, ilgametę patirtį šiame versle turintis Vytautas Pečkus tvirtino tą patį ir į ilgas šnekas nesileido – retokai keleivius bevežąs, sirguliuojąs. Anot jo, šis verslas esąs neprognozuojamas.
Kupiškio taksistai sakė, kad už keleivio įsėdimą imantys 1-2 litų mokestį, o kilometro įkainis yra 1,5-2 Lt.

Plačiau skaitykite „Kupiškėnų mintyse“

——-
Autorius: Banguolė ALEKNIENĖ

Dalintis
Komentarų nėra

Sorry, the comment form is closed at this time.

Rekomenduojami video