2024/09/25

 

Kokybiška prekė – loterija pirkėjams

Dažniausiai pirkdami prekę atkreipiame dėmesį tik į jos kainą, o apie kokybę susimąstome vėliau.
Agnės Pėčaitės-Stankevičienės piešinys

Vasara – darbymečio metas. Dauguma namuose atlieka bent jau vadinamąjį kosmetinį remontą. Taigi ne vienas miname kelius į statybinėmis medžiagomis prekiaujančias parduotuves. Tačiau šie rūpesčiai įsigyjant naują prekę gali turėti tik vieną požymį – kišenėje litų sumažėjo, o naudos jokios.

Vienadienis pirkinys

„Jaučiuosi apgautas. Nusipirkau pakeisti spynos širdelę. Sumokėjau 25 litus, o ji tarnavo tik kelias dienas, – pasakojo į redakciją užsukęs vyriškis. – Net parduotuvėje pardavėjai stebėjosi, kad kažkodėl labai padidėjusi šios prekės paklausa. Kaip nepadidės, jeigu ji nekokybiška.“
Pasiteiravus pašnekovo, ar bandęs ją pakeisti kita, kokybiška, šis atsakė, kad ne: „Nepasilikau prekės pirkimo čekio – išmečiau, tai ką dabar darysi. Kai paklausiau pardavėjo, ar ji turi kokį nors garantinį laiką, atsakė, kad nežinąs.“
Pasak vyriškio, jis ne iš vieno žmogaus girdėjęs nusiskundimus, kad šios spynos širdelės vienadienės – viskas lyg į balą: nei daikto, nei pinigų, todėl po poros dienų vėl tenka keliauti į parduotuvę pirkti naujos prekės.

Garantija yra visoms prekėms

Pasak Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Vartojimo prekių ir paslaugų skyriaus vedėjos Rasos Pupienienės, Civilinio kodekso 6.338 straipsnio 5 dalis nustato bendrąjį dvejų metų garantinį terminą, per kurį pirkėjas gali pareikšti reikalavimus dėl daikto trūkumų. Pardavėjas parduodamiems daiktams turi teisę suteikti ir komercinę garantiją, kuri reiškia savanorišką papildomą pardavėjo įsipareigojimą tam tikrą laiką garantuoti daikto kokybę. Civiliniame kodekse yra nustatyta, kad kai yra nustatytas trumpesnis negu dvejų metų daikto kokybės garantijos terminas, reikalavimai dėl daikto trūkumų gali būti reiškiami, jeigu trūkumai nustatyti per garantijos terminą, tačiau nepraėjus daugiau kaip dvejiems metams nuo daikto perdavimo dienos. Pardavėjas atsako už daikto trūkumus, jeigu pirkėjas įrodo, kad trūkumas atsirado iki daikto perdavimo arba dėl iki daikto perdavimo atsiradusių priežasčių, už kurias atsako pardavėjas.

Taigi pardavėjas turėtų būti atsakingas visą teisės aktuose nurodytą terminą ir už tuos prekės ar jos sudedamųjų dalių gedimus, kurie sutartyje yra įvardijami kaip negarantiniai arba kurių garantinis terminas trumpesnis nei 2 metai, nebent įrodo, kad daikto trūkumai atsirado po prekės perdavimo pirkėjui dėl to, kad pirkėjas pažeidė daikto naudojimo ar saugojimo taisykles, arba dėl trečiųjų asmenų kaltės ar nenugalimos jėgos (Civilinio kodekso 6.333 straipsnio 3 dalis).

Lietuvos Respublikos Vartotojų teisių apsaugos įstatyme yra nustatyta, kad vartotojo reikalavimu kokybės garantija turi būti pateikiama raštu (šiuo atveju prekės pakuotėje) ar kitoje vartotojui prieinamoje patvariojoje laikmenoje. Įstatyme įtvirtinta, jog kokybės garantija turi būti parašyta valstybine kalba. Joje turi būti nurodyta, kad kokybės garantija negali varžyti vartotojų teisių įsigijus netinkamos kokybės prekę ar paslaugą, taip pat paprasta, aiškia, suprantama kalba nurodytas garantijos teikėjo pavadinimas (arba vardas, pavardė) ir adresas, išdėstytos garantijos sąlygos, įskaitant trukmę, taikymo teritoriją, informaciją, reikalingą pareikšti pretenzijas dėl garantijos.

Daiktų grąžinimo ir keitimo taisyklėse yra nustatyta: ,,Prekės keičiamos ar grąžinamos prekės pirkimo vietoje ar kitoje pardavėjo nurodytoje, pirkėjui patogioje vietoje. Pirkėjas, įsigijęs netinkamos kokybės prekę, pardavėjui pateikia raštišką prašymą, kuriame nurodo prekės trūkumus ir pirkėjo pasirinktą vieną iš šių taisyklių 4 punkto reikalavimų. Prie prašymo pridedamas kasos aparato kvitas arba pirkimo-pardavimo kvitas, arba kitas prekės pirkimą-pardavimą iš šio pardavėjo patvirtinantis dokumentas (PVM sąskaita faktūra, sąskaita faktūra, banko mokėjimo kortelės sąskaitos išrašas, mokėjimo kortelės skaitytuvo čekis).“

Taip pat šiose taisyklėse skelbiama: „Jeigu pirkėjas nepateikia prekės pirkimo-pardavimo dokumento, prekė keičiama arba vykdomi kiti šių taisyklių 4 punkte nurodyti pirkėjo reikalavimai tik pardavėjui sutikus.“

Plačiau skaitykite „Kupiškėnų mintyse“

——-
Autorius: Nida ŠULCIENĖ

Dalintis
Komentarų nėra

Sorry, the comment form is closed at this time.

Rekomenduojami video