Vasara – kelionių metas, tačiau kadaise pagrindine susiekimo priemone buvęs viešasis transportas mūsų rajone sulaukia mažiau keleivių. Kartą per savaitę į Kupiškio kaimus išriedantys seni autobusai šiltuoju metų sezonu skaičiuoja tik nuostolius. Juos atidirbti bus bandoma nuo rudens iš mokinių vežiojimo. Pustuščiai rieda ir traukiniai, kurių maršrutus per mūsų kraštą kaskart vis grasoma panaikinti.
Brango tik į Panevėžį
Lyg paskutiniai mohikanai kartą per savaitę vasaros metu mūsų kaimuose pasirodo UAB „Kupiškio autobusų parko“ autobusai. Tai jau nebe pirmi metai, kai dažniau važinėti po rajoną šiai įmonei nebeapsimoka.
„Jau kelinti metai, kai pasibaigus mokinių vežiojimui į mokyklas, į kaimus autobusus išleidžiame tik kartą per savaitę. Kelionėms dienas pasirenkame pagal žmonių poreikį“, – sakė bendrovės „Kupiškio autobusų parkas“ direktorius Virginijus Braknys.
Dėl keleivių stygiaus viešojo transporto bendrovė mūsų rajone nuo 2009 metų stengiasi nekeisti ir bilietų kainos savo keleiviams. 2 centais už kilometrą (dabar 24 centai už kilometrą) pabrango tik maršrutas Kupiškis – Panevėžys. Į rajono kaimus kaip ir anksčiau bilietas skaičiuojamas 30 centų už vieną kilometrą.
Ekskursijoms – per prasti
Kupiškio autobusų parkas turi 13 maršrutų. Visi jie vasaros metu, pasak pašnekovo, nuostolingi. Todėl tokias keliones Kupiškio autobusų parkas stengiasi atidirbti iš mokinių pavėžėjimui skirtų lėšų.
„Išgyventi mums padeda tik mokiniai. O autobuso bilietus perkančių keleivių vis mažėja. Tai natūralu – žmonėms patogiau keliauti lengvuoju transportu“, – nuogąstavo V. Braknys.
Jei kitos šalies viešojo transporto bendrovės Lietuvoje stengiasi užsidirbti iš autobusų nuomos, tai mūsų rajono parkui tokių galimybių beveik nėra. Pasak V. Braknio, seni autobusai – tinkami tik po vietą važinėti. O naujiems įsigyti bendrovei trūksta lėšų.
Plačiau skaitykite „Kupiškėnų mintyse“
——-
Autorius: Ingrida NAGROCKIENĖ