Bendraudami su kitų rajonų vairuotojais neretai išgirstame jų pastabas apie Kupiškio kelius. Kai kurie jų netgi juokauja, kad įvažiavus į mūsų rajoną pasijunti lyg kitoje respublikoje. Tačiau VĮ „Panevėžio regiono keliai“ Kupiškio kelių tarnybos atstovai teisinasi – esą viskas daroma pagal nustatytas taisykles. Apie šios žiemos sąlygas rajono keliuose ir kelininkų vargus kalbamės su minėtos tarnybos viršininku Ovidijumi Zibavičiumi.
Paaiškinkite, kokias kelių priežiūros taisykles žiemą yra nustačiusi Lietuvos automobilių kelių direkcija?
Mūsų tarnyba remiasi šios direkcijos nustatyta tvarka. Pagal ją krašto keliai valomi ir barstomi slidumą mažinančiomis medžiagomis nuo 8 iki 19 valandos. Esant slidžiai kelio dangai pirmą kartą pabarstyti kelią būtina dar iki 8 valandos ryto. Pasnigus sniegą nuo kelių turime nuvalyti ir pabarstyti per dvi valandas nuo kritulių pabaigos. Kartais žmonės pyksta, kodėl kelių nebarstome sningant, bet tokiomis sąlygomis tai daryti nenaudinga – mat krintantis sniegas prie dangos priploja smėlio-druskos mišinį ir ji tampa dar slidesnė.
Iš viso krašto keliai mūsų rajone sudaro 110 kilometrų. Tai keliai Kupiškis – Panevėžys, Kupiškis – Utena, Kupiškis – Rokiškis, Kupiškis – Antašava – Vabalninkas – Biržai, Skapiškis – Pandėlys, Pagojė – Viešintos – Nociūnai bei Kupiškio aplinkkelis, vedantis Krasnavos, Kapų gatvėmis iki Aukštupėnų.
Kaip krašto kelias mūsų rajone prižiūrima ir atkarpa nuo Antašavos kelio iki Drūlėnų sankryžos. Mat čia eismo intensyvumas per parą siekia daugiau nei 1000 automobilių. Eismo intensyvumas keliuose paprastai matuojamas kas pusmetį.
Rajoniniuose keliuose mūsų tarnyba privalo rūpintis, tik kad jie būtų išvažiuojami. Jie valomi nuo 8 iki 19 valandos. Tačiau jų priežiūra vykdoma tik pasirūpinus krašto keliais. Todėl jei būna pūga ar kitos ekstremalios oro sąlygos, kai mes visas pajėgas sutelkiame į krašto kelius, rajoniniuose gali net nutrūkti eismas iki 2 – 4 parų. Tuomet, aišku, sulaukiame daug skambučių. Bet tokios mūsų darbo taisyklės.
Taip pat esame įsipareigoję kartkartėmis pabarstyti stačias rajono įkalnes ir staigius posūkius. Tačiau tai darome ypač sudėtingomis sąlygomis, kai būna lijundra, ir, žinoma, tik baigę valyti krašto kelius.
Tenka išgirsti, kad vairuotojai lygindami kaimyninių rajonų kelius negaili pastabų Kupiškio kelininkams.
Mes taip pat gauname skundų, esą važiuojant keliu Kupiškis – Panevėžys, kaimyniniame rajone jis geriau nuvalytas. Iš tiesų, tai nulemia ir eismo intensyvumas. Mūsų rajono minėto kelio atkarpoje jis siekia 2 tūkst. automobilių per parą. Tuo tarpu Panevėžio rajono dalyje intensyvumas dukart didesnis. Todėl pabarstyta slidumą mažinanti medžiaga ten suaktyvinama greičiau ir sniegas nutirpsta per trumpesnį laiką.
O kaltinti, kad mes mažiau barstome kelius nei kiti rajonai, klaidinga. Mūsų transporto priemonėse įrengta moderni aparatūra fiksuoja, kada jos išvažiuoja, kiek druskos išbarsto, kur sustoja ir apsisuka. Mes galime visą darbą sekti tiesiogiai savo kompiuteriuose.
Plačiau skaitykite „Kupiškėnų mintyse“
——-
Autorius: Ingrida NAGROCKIENĖ