Sulaukėme ne vieno skambučio iš mūsų rajono gyventojų, kurie pasakojo savo patirtas nuoskaudas mūsų parduotuvėse ar prekybos centruose. Žmonės niekaip negalėjo suprasti, kad jau praėjus dvidešimčiai metų, kai išsivadavome iš sovietinės santvarkos, niekaip negalime išsivaduoti nuo deficito sąvokos ar pardavėjo nepagarbos pirkėjui.
Dvi skirtingos istorijos, skirtingose parduotuvėse, o bendras tik vienas bruožas – įvykęs nesusipratimas, kurio galėjo nebūti, jei ne elementarios darbo kultūros ir geranoriškumo stoka bendraujant abiem konfliktuojančioms pusėms.
Ar užrašai atitinka tikrovę?
„Atėjau į „Maximos“ prekybos centrą apsipirkti ne viena – su trejų metų vaiku. Nors ir labai skubėjau, tačiau mažajam vis tiek atsibodo vaikštinėti. Didžiulės eilės prie kasų taip pat nežadėjo nieko gero. Pastebėjau, kad prie vienos iš kasų didelėmis raidėmis parašyta, jog šioje kasoje aptarnaujami tėveliai su mažais vaikais – apsidžiaugiau, nes tikėjausi, kad būsiu greitai aptarnauta, – pasakojo jauna mama. – Deja, įvyko ne taip kaip maniau, nes prie tos kasos driekėsi didelė eilė paprastų pirkėjų. Mandagiai pasakiau, kad galbūt galėčiau nelaukti eilės gale, nes esu su mažu vaiku, tačiau išgirdau tik pasipiktinusius pirkėjų balsus. Kasoje sėdinti pardavėja taip ir „nepastebėjo“, kodėl kilo triukšmas“.
Kita pašnekovė pasakojo, kad ir „Express“ kasoje niekas nekreipia dėmesio, kiek prekių turi pirkėjas, nors skelbiama, kad čia aptarnaujami pirkėjai, turintys ne daugiau kaip septynias prekes. Juk tai kasa, skirta tiems, kurie neperka daug prekių. Iš „Maximos“ atstovės spaudai sulaukėme paaiškinimo, kad „Expreso“ kasose neturėtų būti aptarnaujami asmenys, perkantys daug prekių, o taip vadinamose mamyčių kasose yra tokia tvarka: trijų iksų „Maximos“ parduotuvėse aptarnaujami tik tėvai su mažais vaikais ir nėščios moterys, o dviejų ir vieno ikso „Maximose“ – pirmenybė tėvams su mažais vaikais – pardavėjos prie kasos turėtų pakviesti juos be eilės.
Dėvėti – irgi deficitas
„Atėjau į „Humanos“ dėvėtų drabužių parduotuvę. Ieškojau sau tinkamo drabužio, tačiau pasijutau labai įskaudinta, kai nugirdau pardavėjų pokalbį, kad reikia palaukti, kol išeisiu – tada iškels ir geresnių prekių, – pasakojo telefonu moteriškė. – Nejaugi ir tokioje parduotuvėje vyksta deficito dalybos iš po prekystalio, o „išpardavimo“ valandos draugams palankiu laiku?„
Pasiteiravus ten dirbančių pardavėjų, ar daug tenka išklausyti pirkėjų priekaištų, jos tik nusistebėjo – apie tai girdinčios pirmą kartą. „Taip kalbėti gali tik tokie pirkėjai, kurie perka prekes ne sau, o urmu ir paskui perparduoda, – svarstė pardavėjos.
Apie taip vadinamų „išpardavimų“ tvarką ir bendravimą su pirkėjais ne ką daugiau išgirdome ir iš save vadybininke Neringa prisistačiusios pašnekovės. Pasirodo bendrauti ir informaciją teikti gali tik „Humanos“ generalinis direktorius arba jo pavaduotoja, o jie kaip tyčia – išvykę…
Vietoj komentaro
Visas šias iš pažiūros graudžiai juokingas istorijas paprašėme pakomentuoti Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Panevėžio apskrities skyriaus vedėjos Loretos Čerauskienės.
Plačiau skaitykite „Kupiškėnų mintyse“
——-
Autorius: Nida ŠULCIENĖ