2024/11/01

Kainų šokis suprantamas ne visiems

Kiekvienas žmogus, atėjęs į prekybos centrą, nori nusipirkti pigesnę prekę, todėl net ir menkiausias netikėtumas atsiskaitant prie kasos tik pakursto nepasitikėjimą. O jeigu dar piktesnis pardavėjo žodis smalsiam pirkėjui – konfliktas garantuotas.

Viena kaina ant prekės, kita – prie prekystalio

Spalio 29 dieną kupiškėnas Gintautas užsuko į „Bikuvos“ prekybos centrą pirkti rankinio spaustuvo – išsirinko net du, nes, pasak pirkėjo, ant jo buvo užklijuotas lipdukas su visai padoria kaina – 6,60 Lt. Tiesa, šalia, ant to paties lipduko, buvo dar ir kita kaina – 7,60 Lt. Lyg to dar būtų maža, ant tos pačios prekės buvo priklijuotas dar vienas lipdukas, kuris informavo, kad prekė kainuoja 7,70 Lt. Nuėjęs Gintautas prie kasos sulaukė dar vienos naujienos. Kasos aparatas rodė, kad pasirinktoji prekė kainuoja jau 8,20 Lt.

Žmogus ėmė aiškintis, kodėl taip yra. „Nepatinka – nepirk. Eik į „Senukus“ ir nusipirk ten, – sulaukė netikėto pasiūlymo pirkėjas. – Nespėjome pakeisti kainų, todėl taip ir yra“.

Pasak pirkėjo, po tokio „mandagaus ir išsamaus“ atsakymo sunku ką ir bepridurti, nors tuo metu parduotuvėje buvo du pirkėjai ir gal septyni pardavėjai – taigi laiko perkainuoti prekes buvo. Paprašęs pakviesti vedėją, Gintautas išgirdo atsakymą, kad šiuo metu jos nėra, grįš po pusvalandžio.

Klaidų pasitaiko

Pasak „Bikuvos“ prekybos centro savininko Gintaro Sadaunyko, taip galėjo atsitikti dėl apskaitos sistemos netobulumo. Tiekėjas nustato prekės pardavimo kainą, o po kiek laiko, jam informavus apie pasikeitusias kainas, jos pirmiausiai pakeičiamos kompiuteriuose esančiose duomenų bazėse, o kol būna pakeičiamos ant prekių, praeina daugiau laiko.

„Dabar stengiamės ant prekių nebelipdyti lipdukų su kaina. Prekės dedamos atskirai į lentyną, kur nurodoma kaina ir prekės brūkšninis kodas“, – sakė G. Sadaunykas.

Pasak „Bikuvos“ savininko, pardavėjo darbas sunkus, nes tenka bendrauti su įvairių charakterių žmonėmis, tačiau bet koks netaktiškas pardavėjų elgesys nepateisinamas. „Mes turime priimti pirkėjo nepasitenkinimą ir jo nekaltinti dėl charakterio ydų, – sakė pašnekovas. – Šiuo metu Kupiškyje dirbantis kolektyvas tikrai geresnis, padaugėjo pardavimų, sumažėjo pirkėjų skundų. Gavę informaciją apie netinkamą pardavėjų elgesį, stengiamės tai patikrinti. Gerai dirbantys pardavėjai yra skatinami, o prastai – baudžiami“.

Atėjo išsikrauti

„Prekės dar nebuvo perkainuotos, kai įvyko šis incidentas, tačiau pirkėjui pardavėjos pasiūlė nuolaidą, o jis nesutiko, – sakė Kupiškio „Bikuvos“ prekybos centro padalinio vadovė Jūratė Radzevičienė. – Pasak pardavėjų, žmogus triukšmavo, vartojo necenzūrinius žodžius, o į pasiūlymus nesistengė įsiklausyti – išgirdo tai, ką norėjo girdėti. Jo buvo atsiprašyta, kad įvyko toks nesusipratimas“. Pasak padalinio vadovės, buvo peržiūrėtas vaizdo įrašas, iš kurio matyti, kad žmogus ginčijasi, gestikuliuoja rankomis. Atėjęs apsaugos darbuotojas pirkėjui pasiūlė kultūringai elgtis ir viską išsiaiškinti be emocijų.

Komentaras

Pasak Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Viešųjų ryšių skyriaus vyriausiojo specialisto Kęstučio Stirbio, Civilinio kodekso 6.353 straipsnio 1 dalyje nustatyta, kad pardavėjas nurodydamas daikto etiketėse ar kitokiu būdu privalo suteikti pirkėjui būtiną, teisingą ir visapusišką informaciją apie parduodamus daiktus: jų kainą, kokybę, vartojimo būdą ir saugumą, kokybės garantijos terminą bei kitas daiktų ir jų naudojimo savybes, atsižvelgiant į daiktų pobūdį, jų paskirtį, vartotojo asmenį bei mažmeninės prekybos reikalavimus.

Ant parduodamo daikto turi būti nurodyta teisinga kaina – turi būti tik vienas lipdukas su kaina, kuri turi atitikti ir kasos aparato rodomą kainą. Taip pat turi būti aiškiai nurodyta, kurioms prekėms parduotuvėje taikoma akcija (kainų nuolaida). Kaip tai padaryti – sprendžia pardavėjas, tačiau tai neturi klaidinti pirkėjų – jiems turi būti aišku, kurioms prekėms ir kokio dydžio taikomos nuolaidos.

Civilinio kodekso 6.353 straipsnio 9 dalyje nurodyta, kad jeigu pardavėjas nesudarė galimybės daiktų pardavimo vietoje gauti teisingą informaciją, pirkėjas turi teisę vienašališkai nutraukti pirkimo-pardavimo sutartį ir pareikalauti grąžinti sumokėtą kainą bei atlyginti kitus nuostolius.

Teisės aktai nenurodo, kad kilus ginčui dėl prekės kainos, pardavėjas privalo pirkėjui parodyti prekės įsigijimo dokumentus (sąskaitą-faktūrą ar kt.). Prekės kainą nustato pardavėjas.

——-
Autorius: Nida ŠULCIENĖ

Dalintis
Komentarų nėra

Sorry, the comment form is closed at this time.

Rekomenduojami video