2024/12/25

Rinkis blogiausią!

< b>Pirminį vaizdą apie miestą, jo bendravimo kultūrą galima susidaryti apsilankius prekybos centruose. Ir svečiui, ir vietos gyventojui, užsukusiam į pačiame Kupiškio centre įsikūrusią “Saulutės„ parduotuvę, šis vaizdas iškart apkarsta. Didmiesčiuose tobulėjant pirkėjų aptarnavimo servisui ir kultūrai, mes liekame gūdžių, sovietinių laikų įkaitais, kai vyravo visagalių, netašytų pardavėjų kultas, prasta pirkėjų aptarnavimo kultūra.

Vietoje “prašau„ – “eik tu…„

Nors prekių asortimentas pakito (tiesa, jis nė iš tolo neprilygsta analogiškoms to paties tinklo parduotuvėms didmiesčiuose), Vytauto gatvėje esančioje “Saulutėje„ negalima išvengti ilgų eilių, lėto, vangaus ir nemandagaus pardavėjų aptarnavimo ar nuolat stringančio atsiskaitymo banko kortelėmis. Čia neegzistuoja tokie civilizuotam prekybininkui privalomi žodžiai, kaip “prašau„ ar “atsiprašau„, o jei netyčia pareikši pelnytą priekaištą, be jokių ceremonijų būsi “ištujintas„, kreipinys “jūs„ – taip pat nenaudojamas mūsų centrinės “Saulutės„ prekybininkų kalboje.

Tai tik dalis skaitytojų nusiskundimų, kurie vos ne kasdien pasiekia redakciją.

Neretai šiame prekybos centre, kuris dažnai diskredituoja viso “VP Market„ tinklo vardą, esant net ir didesniam pirkėjų srautui tedirba viena kasa, pareikalavus iškviesti kitus kasininkus, sulaukiama neadekvataus pardavėjų (kasininkų) vertinimo, neretai net demonstratyvaus pirkėjų ar jų pageidavimų ignoravimo.

“Mūsų tikslas!..„

“Mintys„, paprašytos skaitytojų, į “Saulutės„ parduotuvę nusiuntė korespondentę, kuri, radusi niekuo nesiskiriančią situaciją, nutarė pasinaudoti čia pat skelbiama galimybe: “Mūsų tikslas, kad kiekvienas pirkėjas būtų patenkintas. Mes neatidėliodami išspręsime problemas„ – skelbiama parduotuvėje. Tad nedelsiant ir buvo kreiptasi į šio prekybos centro vedėją Virginiją Vanagienę. Moteris, vos sužinojusi, su kuo turi garbės bendrauti, motyvuodama, jog nėra įpareigota duoti interviu, rekomendavo kreiptis į “VP Market„ vadovybę Vilniuje. Taigi, kalbėti apie problemos sprendimą “neatidėliotinai„ netenka prasmės.

Kaip ir buvo pasiūlyta, “Mintys„ susisiekė su “VP Market„ atstove ryšiams su visuomene Viktorija Jakubauskaite. Jai buvo pateikti klausimai apie labai dažnai neveikiantį atsiskaitymą kortelėmis, neprofesionalų šio proceso organizavimą, taip pat apie prastą pardavėjų kultūrą bei apie dažnai šiame prekybos centre vyraujančias ilgas pirkėjų eiles.

V. Jakubauskaitė situacijos žodžiu nekomentavo, kitą dieną atsiuntė atsakymus elektoriniu paštu.

Virtualus parduotuvės situacijos įvertinimas

“VP Market„ atstovė ryšiams su visuomene atsakė, kad “atsiskaitymas kortelėmis kartais stringa ne tik Kupiškyje esančiose parduotuvėse, bet ir kituose miestuose dėl galimų įvairių ryšio trukdžių. Visais atvejais kreipiamės į ryšio paslaugą teikiančią įmonę “Teo„, kurios specialistai trukdžius pašalina. Atsiprašome pirkėjų Kupiškyje dėl šio nepatogumo. Apskritai vis daugiau pirkėjų atsiskaito kortelėmis, o ši procedūra užtrunka šiek tiek ilgiau nei atsiskaitymas grynaisiais„.

Visa tai, žinoma, suprantama. Be abejo, Vilniuje esanti atstovė net nežino, kad Kupiškyje organizuojant šią atsiskaitymo formą stinga elementarios tvarkos. Normaliuose prekybos centruose apie neveikiantį terminalą yra informuojama raštu. Vytauto gatvės “Saulutėje„ tokia praktika, be abejo, neegzistuoja. Pirkėjui, prisikrovusiam pilną krepšį pirkinių, liepiama pačiam išsispręsti problemą. Pačiam šių eilučių autoriui teko stebėti, kaip negailestingai pardavėja vaikė dviem krepšiais pirkinių nešiną nėščią moterį. Kasos darbas buvo suparalyžiuotas vos ne pusvalandžiui. Apie jokią aptarnavimo kultūrą čia jau negali būti nė kalbos.

Į klausimą apie netinkamą pardavėjų elgesį, nemokėjimą ir nesugebėjimą atlikti savo darbo “VP Market„ atstovė atsakė, jog “Mūsų kolektyve dirbančios darbuotojos (mūsų prekybos centre yra ir vyriškos lyties darbuotojų) yra apmokomos, kaip bendrauti su pirkėjais. Sulaukę pastabų visuomet papildomai instruktuojame.Taip bus padaryta ir šįkart„.

Įdomu kokio instruktažo sulaukė Kupiškyje, Vytauto gatvėje, esančios “Saulutės„ pardavėjai. Kas instruktavo?! Parodys laikas.

Oras sąlygoja pardavėjų darbo našumą!

Probleminį pirkėjų srauto klausimą „VP Market“ atstovė V. Jakubauskaitė paaiškino taip: “Pastaruoju metu Kupiškio centre veikiančioje parduotuvėje “Saulutė„ padidėjo pirkėjų srautai, nes

aplink užsidarė kitos veikusios maisto parduotuvės. Dėl to ne tik padaugėjo perkamų

prekių kiekis, bet ir atsiskaitymo kortelėmis apimtys. Kadangi vasara – atostogų metas,

atostogauti išeina ir mūsų darbuotojai. Stengiamės sureguliuoti eilių srautus, papildomai į

darbą priimame moksleivius ir studentus (šiuo metu šioje konkrečioje parduotuvėje dirba

studentas), bet eilės visgi neišvengiamos. Atsiprašome pirkėjų ir prašome kantrybės.

Juolab dėl dabar tvyrančio karščio darbuotojų, kaip ir daugumos gyventojų, darbo

našumas sumažėja„.

Viskas būtų labai pozityvu, jei ne vienas “bet„. Atstovė iš Vilniaus, be abejo, nežino, kad

tai nuolatinė minėtosios parduotuvės problema. Matyt, centrinės Kupiškio “Saulutės„

darbuotojai ir jų darbo našumas priklauso nuo bet kokių oro pokyčių, nepriklausomai nuo

metų laikų!

Kaltas gamintojas!

Beje, šįkart “VP Market„ atstovei nebuvo pateiktas klausimas apie parduodamų prekių

tinkamumą vartoti. Štai liepos 11 d. Kupiškio gyventojas I. Ž. dukrai nupirko “Kubuš„

sulčių. Išėjus iš parduotuvės paaiškėjo, kad sultys – ne tik senstelėjusios (data ant taros

buvo neįskaitoma), jos tiesiog dvokė. Grįžus į parduotuvę, pardavėjos atsisakė pakeisti

sultis ar grąžinti pinigus, motyvuodamos, kad vedėjos darbe jau nėra, o kasa rengiama

pridavimui (tai įvyko prieš darbo pabaigą).

Problemine “karštoji„ savaitė buvo ir parduotuvėje “Leader Price„. Aišku, čia bent jau

netenka kankintis eilėse ir kęsti nemalonaus bendravimo su prekybininkais. Žmonės

skundėsi, jog prekiaujama pasenusiais pieno bei kitais hermetiškose pakuotėse esančiais

produktais. Tuo liepos 10 d. vakare įsitikino ir “Mintys„. Vaisinio jogurto pakuotė buvo

gerokai išsipūtusi, nors data ant indelio nurodė, kad produktą galima naudoti iki liepos 11

d. Panašiai atrodė ir dar kelių pieno produktų pakuočių indeliai.

Vėliau telefonu kalbinta “Leader Price„ parduotuvės vedėja Vanda Jokubkienė teigė,

kad nėra įpareigota kalbėtis su žiniasklaida sakė, jog jų prekybos tinklas labai preciziškai

rūpinasi produktų kontrole. Jų tinkle net nėra prekiaujama paskutinės dienos produktais.

Tai yra, jeigu produkto galiojimo terminas yra iki 10 d., iš apyvartos jis išimamas jau 9 d.

vakare. Minėtiejo nesklandumai buvo užfiksuoti dėl pačių gamintojų pažeistų technologijų.

Analogiškai situaciją komentavo ir Kupiškio rajono valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos specialistė M. Burokienė. Specialistė teigė, kad nusiskundimų dėl prekiavimo sugedusiais ir netinkamais vartoti produktais jų tarnyba šiuo karštymečiu kol kas nėra gavusi nė vieno. Pavasarį buvo gauta nusiskundimų dėl prekybos tokiais produktais parduotuvėje “Leader Price„. Patikrinus paaiškėjo, kad parduotuvėje visų maisto produktų laikymo sąlygos optimalios. Produktų kokybė ir tąkart nebuvo tinkama dėl gamintojo pažeistų gamybos technologijų.

Žinoma, šio prekybos tinklo vadovybei reikia pasidomėti, kodėl būtent jų prekybos centre ne pirmą kartą susiduriama su “gamintojo pažeista produkto gamybos technologija„?!

Viena yra akivaizdu, iki šiol Kupiškyje egzistuojantys prekybos centrai nei kupiškėnams, nei mūsų svečiams garbės nesuteikia. Apie pirkėjų teises ir normalius, europietiškus, poreikius kalbėti dar labai anksti!

——-
Autorius: Ovidijus PETKEVIČIUS

Dalintis
Komentarų nėra

Sorry, the comment form is closed at this time.

Rekomenduojami video