2024/12/26

 

10 KEISČIAUSIŲ KELIŲ EISMO TAISYKLIŲ, KURIAS REIKĖTŲ ŽINOTI KELIAUJANT Į UŽSIENĮ

Shutterstock nuotrauka

Kiekviena šalis turi daugybę vairuotojams skirtų kelių eismo taisyklių, kurios, pirmiausia, turėtų užtikrinti saugumą keliuose ir pagarbą aplinkiniams. Visgi pasaulyje gausu kontroversiškų įstatymų, kurie stebina ir vietinius vairuotojus, ir svečius iš užsienio.

Automobilių duomenų įmonės „carVertical“ ekspertai skelbia pačius įdomiausius vairavimo įstatymus, kuriuos reikėtų žinoti keliaujant į kitas šalis.

Per balas – iš lėto

Tikriausiai ne vienas praeivis pateko į nemalonią situaciją, kai per lietų dideliu greičiu skriejantis automobilis juos aptaškė. Jungtinėje Karalystėje tokie neatsakingi vairuotojai gali sulaukti administracinės baudos.

Atsižvelgiant į aplinkybes, jiems gali grėsti bauda nuo 100 iki 5 000 svarų sterlingų, o už piktybinių situacijų sukėlimą gali būti skiriami ir baudos taškai. Panašus įstatymas galioja ir Japonijoje.

Nulinė tolerancija triukšmui

Šveicarai itin gerbia nakties ramybę ir turi daugybę triukšmą ribojančių įstatymų. Pavyzdžiui, nuo 22 val. vakaro iki 7 val. ryto Šveicarijoje draudžiama stipriai trenkti automobilio dureles, variklio gaubtą ar bagažinės dangtį.

Gyvenamuosiuose rajonuose vairuotojams taip pat draudžiama stipriai spausti greičio pedalą ir taip trikdyti miestiečių ramybę. Sustojus prie šviesoforo, privaloma išjungti variklį.

Keisčiausi eismo įstatymai – JAV

Daugiausia keistų automobiliams skirtų įstatymų galioja Jungtinėse Amerikos Valstijose (JAV). Jongstouno mieste, Ohajaus valstijoje, baudžiama už tai, kad baigėsi degalai. Miesto valdžia taip siekia skatinti vairuotojus pasirūpinti reikiamu degalų kiekiu bake, kad užgesę automobiliai neblokuotų kelių, sankryžų ir nekeltų pavojaus kitiems eismo dalyviams. Toks įstatymas taikomas ir Vokietijoje.

Naujajame Džersyje griežtai kontroliuojama vardinių numerių išdavimo tvarka. Jei vairuotojas buvo pagautas apsvaigęs ar baustas už neatsakingą vairavimą, jam 10 metų atimama galimybė užsisakyti vardinius numerius.

Delavero valstijoje esančioje Fenviko saloje draudžiama savo transporto priemonėje miegoti, persirenginėti ar virti valgį.

Vairuojant – jokių pašalinių veiksmų

Pašaliniai veiksmai vairuojant gali trukdyti tinkamai valdyti automobilį, todėl kai kurios šalys bando apsaugoti vairuotojus nuo jų pačių. Antai Kipre draudžiama valgyti ir gerti vairuojant automobilį.

Draudžiama iškišti galūnes

Tolimojoje Australijoje vairuotojams draudžiama vairuoti iškišus per langą ranką ar kitą kūno dalį. Šiuo įstatymu siekiama užkirsti kelią įvairioms nelaimėms, kai automobilis prasilenkia su kitomis transporto priemonėmis.

Vienintelė išimtis taikoma, kai neveikia automobilio posūkių signalai ir vairuotojas nori pranešti kitiems eismo dalyviams apie planuojamą manevrą.

Vaizdo registratoriai toleruojami ne visur

Šveicarijoje draudžiama vaizdo registratoriumi filmuoti eismą visą laiką, įjungti jį galima tik norint fiksuoti svarbius kelyje vykstančius įvykius. Filmuojami žmonės taip pat turi būti informuoti, kad jų veiksmai bus fiksuojami. Kaip tai įgyvendinama praktikoje, turbūt sunku atsakyti ir patiems šveicarams.

„Nors vienos šalys leidžia vairuotojams naudoti vaizdo registratorius, siekiant įrodyti eismo įvykio aplinkybes, kitose – vaizdo registratorių naudojimas smarkiai kontroliuojamas ar išvis draudžiamas. Tiems, kurie keliauja su automobiliuose įrengtais vaizdo registratoriais, reikėtų pasidomėti tų šalių įstatymais. Dažnai reikalaujama, kad vaizdo registratoriaus objektyvas būtų uždengtas dangteliu“, – sako „carVertical“ automobilių rinkos ekspertas Matas Buzelis.

Bene griežčiausiai šiuo klausimu nusiteikusi Portugalijos teisėsauga – fiksuoti kitus eismo dalyvius draudžiama, o kameros net negalima turėti automobilyje. Naudoti vaizdo registratorius taip pat draudžiama Liuksemburge, tačiau juos bent galima turėti automobilyje.

Vokietijoje ir Belgijoje vaizdo registratoriai leidžiami, bet įstatymai aiškiai apibrėžia vaizdo medžiagos naudojimą, siekiant apsaugoti filmuojamų asmenų privatumą.

Pokalbiams automobilyje ne vieta

Reikšminga dalis eismo įvykių kelyje įvyksta dėl elementaraus žioplumo ar dėmesio stokos. Siekiant sumažinti avarijų skaičių šalyje, 2015 m. Prancūzijoje įvestas įstatymas, draudžiantis vairuojant naudotis ausinėmis.

Įstatymo autorių manymu, telefonu kalbantis vairuotojas, net ir naudodamas laisvų rankų įrangą, negali sutelkti viso dėmesio į vairavimą ir rizikuoja sukelti avariją. Toks pat draudimas taikomas ir kitų transporto priemonių vairuotojams, įskaitant ir dviratininkus.

Naudotis keliais galima tik tam tikromis dienomis

Siekiant kovoti su dideliais automobilių srautais, Filipinų sostinėje Maniloje kontroliuojama, kuriomis savaitėmis dienomis galima važinėti tam tikrais keliais. Atsižvelgiant į tai, ar automobilių valstybiniai numeriai baigiasi lyginiu skaičiumi, ar nelyginiu, jiems draudžiama važiuoti bendro naudojimo keliais pirmadieniais nuo 7 val. iki 19 val. Tiesa, kai kurie vairuotojai apeina šį įstatymą naudodami du automobilius ir važiuoja tuo, kuriuo konkrečią dieną leidžiama važiuoti.

Azijos šalyse yra ir daugiau bandymų riboti automobilių judėjimą. Pavyzdžiui, Džakartoje, Indonezijoje, kai kuriomis gatvėmis ir keliais leidžiama važiuoti automobiliu tik tada, jeigu jame yra bent trys asmenys. Tokiu būdu norima neapkrauti gatvių tuščiomis transporto priemonėmis.

Įpareigoja rūpintis automobilio švara

Keliaudami Rumunijoje vairuotojai turėtų reguliariai pasirūpinti automobilio švara. Jei policijos pareigūnai pamatys, jog transporto priemonės langai nešvarūs ir gali trukdyti matomumui, vairuotojui bus skirta bauda.

Įstatymas neapibrėžia, kokio nešvarumo langai užtraukia administracinę baudą, ir kiekvieną atvejį eismo priežiūros pareigūnai vertina individualiai.

Saugos diržas reikalingas ne visada

Estijoje žiemą įrengiami specialūs ledo keliai, kuriais tam tikrose vietose leidžiama kirsti vandens telkinius ir greičiau pasiekti savo kelionės tikslą. Įstatymai griežtai reguliuoja keliavimą ledu ir reglamentuoja, koks yra saugiausias būdas važiuoti šia danga. Draudžiama lenkti kitas transporto priemones, o keisčiausia tai, kad per visą kelionę draudžiama segėti saugos diržą.

Naudotis ledo keliais galima tik šviesiu paros metu, o matomumas turi būti ne mažesnis nei 300 metrų. Ūkanotą dieną, kai matomumas keliasdešimt metrų ar mažiau, važiuoti ledo keliais draudžiama.

„Nors reikalavimas nesegėti saugos diržo važiuojant ledu gali skambėti keistai, tačiau įvykus nelaimei ir automobiliui įlūžus, neprisisegęs vairuotojas turi didesnę tikimybę išsigelbėti“, – sako M. Buzelis.

„Potissimus“ inf.

Dalintis
Komentarų nėra

PALIKTI KOMENTARĄ

Rekomenduojami video