Norite sužinoti, ar laikas pakeisti automobilio amortizatorius? Nežinote, kokie yra blogo ar sugedusio amortizatoriaus simptomai? Pirmiausia turite šiek tiek žinoti, kaip suprojektuotas amortizatorius. Amortizatoriaus paskirtis ir konstrukcija yra padėti išlaikyti padangas ant žemės nelygiuose keliuose, kad jūs, kaip vairuotojas, galėtumėte kontroliuoti transporto priemonę. Atramos ir amortizatoriai yra suprojektuoti vienodai, išskyrus tai, kad transporto priemonės svoris yra ant paties statramsčio, o amortizatorius yra tik jungtis tarp dviejų pakabos dalių. Jie susideda iš cilindro, vadinamo rezerviniu vamzdžiu, užpildytu hidrauliniu skysčiu, kito vamzdžio, vadinamo slėgio cilindru tame cilindre, stūmoklio, einančio per vidinį cilindrą, ir vožtuvo, kuris matuoja skysčio srautą iš vienos stūmoklio pusės į kiti susiduria su nelygumais kelyje. Jie pritvirtinami prie transporto priemonės varžtais ir guminėmis įvorėmis.
Su amortizatoriumi ilgainiui gali atsirasti įvairūs gedimai, todėl aptarkime kelias priežastis, kad padėtume jums nustatyti, kokie yra blogų arba neveikiančių amortizatorių / statramsčių simptomai, kad galėtumėte priimti pagrįstą sprendimą, ar jums reikia juos pakeisti, ar ne.
Vibracija vairuojant
Jei amortizatoriaus viduje esantis vožtuvas arba stūmoklio sandariklis susidėvi, jis gali netinkamai įsitaisyti, todėl skystis gali nekontroliuojamai tekėti pro vožtuvo arba stūmoklio sandariklį ir dėl to kiekvienas mažas kelio nelygumas gali sukelti pernelyg didelę reakciją, kurią iš tikrųjų pajusite rankas uždėję ant vairo.
Blogas stabdymas
Jei amortizatoriaus viduje esantis vožtuvas arba stūmoklio sandariklis susidėvi, skystis teka nekontroliuojamai ir net menkiausias vairo judesys ar menkiausias vairuotojo stabdys leidžia ekstremaliam stūmoklio judėjimui cilindre. Tai reiškia, kad jei, pavyzdžiui, pasukate į dešinę, posūkio metu transporto priemonės svoris labiau pasislinks į kairę ir vairuotojas turės jį pakoreguoti, o tai sukels negražų automobilio stabdymą. Stabdant svoris pasislinks toliau, nei tikėtasi, sukeldamas nestabilumą.
Ilgesnis automobilio stabdymas
Be to, kad nuspaudžiant stabdžius, reikia papildomo laiko, kad transporto priemonė užimtų visą stūmoklio koto ilgį, jei ji nekontroliuojama, o tai prideda laiko ir pailgina stabdymo kelią, kurio reikia norint visiškai sustoti, stabdymas pailgėję, o tai gali būti ženklas, kad amortizatorius yra sugedęs.
Netolygus padangų susidėvėjimas
Susidėvėjęs amortizatorius negali tvirtai išlaikyti padangos ant kelio dangos. Tai sukelia nedidelį atšokimą, kai transporto priemonė juda kelio paviršiumi. Padangos dalis, kuri liečiasi su keliu, susidėvės, o su keliu nesiliečianti padangos dalis taip pat susidėvės, todėl padangos susidėvės netolygiai. Kai padanga sukasi, šis kontaktinis plotas nuolat kinta priklausomai nuo kelio greičio, atšokimo dažnio ir t. t. Besikeičiantis kontaktinis plotas bus rodomas kaip pernelyg susidėvėję padangos protektoriaus dėmės.
Signeda.lt informacija
Užs. Nr.1603