Lapkričio 17-osios ankstyvą rytą netilo redakcijos budintis telefonas – žmonės skundėsi, kad Palėvenėlėje į nedidelį maršrutinį autobusiuką nebetilpo žmonės. Ir tai jau nebe pirmas kartas! Jie buvo priversti vėluoti į darbą bei į mokyklą. Kai kurie pasipiktinę tokia situacija reikalavo netgi rajono mero pasiaiškinimo dėl tokios netvarkos, nes UAB „Kupiškio autobusų parkas“ yra Savivaldybės bendrovė.
UAB „Kupiškio autobusų parkas“ direktorius Petras Remeikis tų faktų nepaneigė. Anot jo, praėjusį penktadienį buvo susiklosčiusi tokia situacija: du autobusai buvo remontuojami, vienas vairuotojas sirgo. Trumpai tariant, važiuoti maršrutu Kupiškis-Alizava-Kupiškis nebuvo tinkamos transporto priemonės. Problemą bandyta spręsti į šį reisą išleidžiant 16-kos vietų autobusiuką. Palėvenėlėje į jį netilpo keli suaugusieji ir vaikai. Tačiau vairuotojas jiems pažadėjo nuvežęs keleivius tuoj pat grįžti atgal jų paimti. Kai antrą kartą sukorė į Palėvenėlę, ten jau stotelėje nebelaukė nė vienas žmogus. (Matyt, nebepasitiki paslaugos teikėjais? – Aut. past.) Beliko grįžti tuščiomis.
Panaši padėtis vieną kartą buvo susiklosčiusi važiuojant ir Maskvyčių kryptimi.
Daugiau tokių bėdų neturėtų būti. Prieš keletą dienų autobusų parkas Švenčionyse aukcione įsigijo 2000 m. rusų gamybos „paziką“. Tokios markės autobusų parkas turi ir daugiau. P. Remeikio nuomone, rusiška technika labiausiai yra pritaikyta važinėti vietomis dar ne itin geros kokybės mūsų kaimo (Lukonių, Vainiūniškio, Žadeikių link) keliais.
P. Remeikis, kaip ne kartą, pabrėžė, jog jie iš esmės atlieka socialinį darbą – pagrindiniai keleiviai yra moksleiviai ir įvairias važiavimo lengvatas turintys asmenys. Praktiškai išgyvenama tik iš Savivaldybės dotacijos. Bilietų kaina paskutinį kartą kelta prieš pusantrų metų.
„Švenčionyse šiuo metu priimtas sprendimas visus maršrutus atiduoti į privatininkų rankas. Įdomu, kiek šis eksperimentas gyvuos? Juk privatininkas niekada nedirbs labdaringai. Mes ne tik važiavimo lengvatas taikom, bet ir nors dėl kelių vaikų užsukame, pavyzdžiui, ir į Terpeikius, ir į Varaniškius, kurie yra toliau nuo pagrindinio mūsų maršruto į Lukonis. Koks privatininkas dėl to gins savo transportą prastu žvyrkeliu?, – retoriškai klausė autobusų parko direktorius.
Paklaustas, ar užtenka vairuotojų, P. Remeikis sakė, kad šių darbuotojų pertekliaus tikrai nėra. Kol visi sveiki, rodos, ir pakaktų. Iš ko rinkti jų pamainą, Kupiškyje tikrai nėra. Stinga ir šaltkalvių bei kitų kvalifikuotų darbininkų. Vairuotojų atlyginimai jų bendrovėje nėra patys mažiausi palyginus su kitais šalies mažesnių rajonų autobusų parkais. Į rankas gaunama apie 1 000-900 Lt. Žinoma, tai nėra daug, bet kai kurie darbuotojai dar ir ūkininkauja. Tam palankus darbo grafikas.
Nuo šio mėnesio pradžios yra tikrinamas visų vairuotojų, išvykstančių į reisą, blaivumas, ar nevartoję psichotropinių medžiagų. Apie tai pažymima jų kelionės lape.
Rajono meras Leonas Apšega paprašytas įvertinti UAB „Kupiškio autobusų parkas“ veiklą sakė, kad jis esąs nuo Savivaldybės uždarųjų akcinių bendrovių veiklos nušalintas. Dėl domėjimosi šiais reikalai vos kėdės nepraradęs. Pagal įstatymą šiuo metu – tai Savivaldybės administracijos direktoriaus ir ir UAB-ų valdybos kompetencija. Galįs pasakyti tik tiek, jog keleivių vežimas – labai nuostolinga veikla. Kasmet autobusų parko dotacijoms iš rajono biudžeto skiriama 100-150 tūkst. litų. Nelengva yra įvertinti keleivių srautus. Dalis žmonių į darbą važinėja nuosavais automobiliais, beveik visos rajono mokyklos mokinius vežioja savo transportu. Dažnai galima matyti, kad didžiuliame maršrutiniame autobuse sėdi viso labo trys keleiviai. Kitą kartą išleidus į reisą mažą autobusiuką – visi nesutelpa. Žinoma, ieškoma ekonomiškiausio sprendimo.
Jei nutinka panašūs dalykai, kaip čia paminėta, tai greičiausiai yra ir autobusų parko administracijos vadovo aplaidumo. Tai turėtų aiškintis UAB-ų valdyba.
——-
Autorius: Banguolė ALEKNIENĖ