Kupiškio technologijos ir verslo mokykla džiaugiasi, kad jau 10 metų sėkmingai įgyvendina tarptautinius Erasmus+ projektus. Projektai pradėti įgyvendinti 2013 metais, o už kokybišką jų įgyvendinimą 2021 metais mokykla gavo Kokybės pažymėjimą bei jai suteikta Erasmus+ akreditacija, kuri leidžia iki 2027 metų programoje dalyvauti palengvintomis sąlygomis, užtikrinant, kad mokykla gaus pakankamą finansavimą savo tarptautiškumo strategijos įgyvendinimui.
Pavyzdžiui, per praėjusius mokslo metus mokykla įgyvendino Erasmus+ projektą už 123 816 Eur, o ateinantiems mokslo metams turime 161 798 Eur biudžetą, kuris bus skirtas mokinių ir pedagogų profesiniam tobulėjimui. Esame aktyviausiai Erasmus+ projektuose dalyvaujanti rajono ugdymo įstaiga.
Per šį laikotarpį įgyvendinta apie 200 mokytojų, administracijos darbuotojų ir daugiau nei 300 mokinių mobilumo vizitų. Iš viso aplankyta 17 valstybių.
Mokiniams tai nepakeičiama patirtis. Dalyvavimas Erasmus+ projektuose jiems suteikia galimybę net iki 3 mėnesių praktiką atlikti užsienyje, realioje darbo vietoje pagal jų studijuojamą mokymo programą. Pavyzdžiui, virėjo mokymo programos mokiniai turi galimybę išvykti į Italiją, Ispaniją ar bet kurią kitą Europos Sąjungos (ES) šalį ir praplėsti savo žinias, išbandyti jėgas kitos šalies virtuvėje, dirbti su kitos šalies virtuvės šefais, bendrauti su kitų kultūrų kolegomis.
Apdailininko profesiją įgyti siekiantys mokiniai savo žinias gali gilinti Vokietijoje ir kitose šalyse, išbandyti kitos šalies statybines medžiagas, įvertinti savo specialybę kitos šalies darbo rinkos kontekste.
Erasmus+ projektai suteikia galimybę į stažuotes vykti nemokamai, t. y. visos stažuotės išlaidos apmokamos iš projekto lėšų: kelionė, draudimas, apgyvendinimas, maitinimas, kultūrinė programa, mokiniams nuperkami darbo drabužiai ir dar skiriama lėšų asmeninėms išlaidoms. Tai unikali galimybė, kurią gali suteikti mūsų mokykla.
Kupiškyje sėkmingai veikiančio restorano „Provinsalis“ vadovas Šarūnas Pažemys džiaugiasi mūsų mokiniais, baigusiais virėjo mokymo programą. Šiame restorane net trys mūsų mokyklos auklėtiniai sėkmingai įsiliejo į kolektyvą.
Tai V. Stukaitė, A. Sviderskis ir T. Jakaitis. Pasak šio restorano vadovo, visi šie darbuotojai yra atsakingi, gerai dirba. Galbūt ir šiems mokiniams padėjo tai, kad jie visi dalyvavo Erasmus+ projektuose – trumpalaikiuose 3–4 savaičių vizituose Italijoje. T. Jakaitis taip pat stažavosi ir Lenkijoje.
T. Jakaitis sako: „Tai buvo gera patirtis. Patiko pamatyti, kaip dirba geri virtuvės šefai, taip pat patobulinau savo anglų kalbos žinias. Lenkijoje buvo įdomu susipažinti, kaip mokosi kitos šalies virėjo mokymo programos mokiniai. Kitaip sakant, iš Erasmus+ tik geriausi atsiminimai“.
Džiaugiamės kartu su mokiniais, kad ši patirtis jiems padėjo sustiprėti profesinėje srityje, įgyti daugiau pasitikėjimo savo jėgomis, o įgijus kvalifikaciją sėkmingai integruotis į darbo rinką gimtajame krašte. Taigi Kupiškyje gali ne tik įgyti paklausią specialybę, bet ir čia daryti karjerą, tapti savo srities profesionalu.
Tarptautinėse stažuotėse dalyvauja ir tie mokiniai, kurie siekia įgyti ne pirmą specialybę. Pavyzdžiui, socialinio darbuotojo padėjėjo mokymo programos mokinės A. Vapšienė ir L. Lalaitė, šių metų absolventės, dvejus metus iš eilės vyko į 3 savaičių stažuotes pagal jų studijuojamą specialybę. A. Vapšienė įvardijo, kad praktika vaikų ir jaunimo socializacijos centre „Peter Pan“ padėjo įgyti naujos patirties.
Dalijamės L. Lalaitės įspūdžiais: „Praktiką atlikau „Centro diurno URIA“ senelių dienos centre, Carpino miestelyje, Italijos Apulijos regione. Susipažinome su puikiais seneliais ir centro darbuotojais, kurie mus priėmė labai šiltai ir visada palaikydavo bet kurioje situacijoje. Dalyvavimas Erasmus+ projekte padėjo suprasti, kad man lengvai sekasi bendrauti su bet kokio amžiaus žmonėmis ir nejaučiu didelės baimės imtis naujų dalykų, kurių dar nesu dariusi“.
L. Lalaitę dauguma Kupiškio gyventojų pažįsta iš malonaus aptarnavimo viename prekybos centre, o mes džiaugiamės galėdami suteikti naujų žinių ir gražių įspūdžių savo auklėtinei.
Mokyklos pedagogai ir administracijos darbuotojai stažuočių metu stebi ugdymo procesą užsienio valstybių mokyklose, bendrauja su kolegomis, semiasi patirties iš stipriausių. Pirmųjų stažuočių metu vis girdėdavome apie pameistrystę, tokią mokymo formą, kurios mūsų šalyje prieš 10 metų dar net nebuvo, o dabar jau džiaugiamės šios mokymo formos plėtra ir populiarumu savo mokykloje.
Švietimo sistema keičiasi, profesinis mokymas per pastarąjį dešimtmetį išgyvena didelius pokyčius: perėjome prie modulinių mokymo programų, atnaujinome mokymo bazes, jas papildėme naujausia technika. Pavyzdžiui, vien mūsų mokykla per pastaruosius metus įgyvendinusi infrastruktūros projektą „Kupiškio technologijos ir verslo mokyklos profesinio mokymo(si) infrastruktūros plėtra“ įsigijo įrangos už 499 455,43 Eur. Taip pat džiaugiamės mokyklos plėtojamu bendradarbiavimu su vietos verslo atstovais, mokinių sėkminga integracija į darbo rinką.
Mūsų mokiniai nuolat atlieka praktikas pas vietos ir regiono verslo atstovus, plečiame pameistrystės mokymo formą, džiaugiamės mokinių sėkmės istorijomis, kai darbdaviai irgi patenkinti jų gebėjimais.
Vienas iš tokių Deividas Rudokas, dabar jau mūsų absolventas, šiais mokslo metais baigęs technikos priežiūros verslo darbuotojo mokymo programą. Vaikinas džiaugiasi sėkmingai įsidarbinęs UAB „Autorevyta“ autoservise, kuriam vadovaujantis R. Stančikas teigiamai vertina mūsų ugdytinio gebėjimus.
Deividas taip pat yra ir mūsų Erasmus+ projektų dalyvis, jis vyko į stažuotes Ispanijoje, Malagos mieste, ir Italijoje, Rodi Garganico mieste.
Matome, kad mokinys po stažuočių grįžo labiau savimi pasitikintis, lengviau bendraujantis, kupinas gražių emocijų ir pasisėmęs naujų žinių, kurias galės sėkmingai pritaikyti teikdamas paslaugas autoservise.
Kupiškio technologijos ir verslo mokyklos įgyta projektinė patirtis, kokybiškas profesinis ir bendrasis ugdymas lemia mokyklos veikos tęstinumą. Esame viena iš mažiausių šalies mokyklų, tačiau sugebėjusi išlikti dėl gebėjimo atsinaujinti, prisitaikyti prie švietimo, verslo, darbo rinkos pokyčių. Kasmet siūlomos ir naujos, ne tik darbo rinkos poreikius, bet ir visų asmenų mokymosi poreikius tenkinančios programos.
Mokykloje nuo rugsėjo 1 d. galima mokytis apskaitininko, individualios priežiūros darbuotojo, ikimokyklinio ugdymo pedagogo padėjėjo, suvirintojo, apdailininko, virėjo, padavėjo ir barmeno, transporto priemonių remontininko modulines profesinio mokymo programas. Kviečiami ir tie, kurie nori įgyti jau antrąją kvalifikaciją, t. y. persikvalifikuoti.
Nauja pastarųjų metų mokyklos patirtis – profesinių kompetencijų mokykla jau suteikia ir tiems, kurie čia ateina mokytis pagal pagrindinio ugdymo programą į 1 gimnazijos (9) klasę. Tai leidžia jaunam žmogui, baigus profesijos modulį, vietoj technologijų dalyko įgyti ir pagrindinį išsilavinimą mokykloje, tikslingiau pasirinkti profesiją, apsispręsti dėl vidurinio išsilavinimo ar tolesnių studijų.
Mokykla viena iš pirmųjų šalyje įgyti profesinių kompetencijų šiemet į Italiją išsiuntė 4 dešimtokus, kurie mokosi pagal profesijos modulį.
Mokykloje sudarytos galimybės ir kitų gimnazijų I–IV ar bendrojo ugdymo mokyklų 9–12 klasių mokiniams, nekeičiant ugdymo įstaigos, mokytis profesijos modulių mūsų mokykloje. Šiemet pirmą kartą, siekdami užtikrinti visų rajono gyventojų poreikį įgyti profesinį išsilavinimą, mokykloje įgyvendinsime ir virėjo modulinę profesinio mokymo programą kartu su socialinių įgūdžių programa (tai programa, skirta specialiųjų ugdymosi poreikių mokiniams).
Svarbu žinoti, kad pagrindinis priėmimo (vasaros) etapas visiems, kurie stoja į mūsų mokyklą, baigiasi rugpjūčio 7 dieną.
Mokykloje laukiami visi, kurie nori įgyti pagrindinį ar vidurinį išsilavinimą, profesinę kvalifikaciją ar kompetencijų, o galbūt ir išvykti į stažuotes pagal Erasmus+ įgyvendinamus projektus.
KTVM inf. ir nuotraukos
Užs. Nr.848