2024/12/26

 

KODĖL PRASTĖJA PAMOKŲ LANKYMAS?

Artūro Žuko nuotrauka

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija reaguoja į vis gilėjančią pamokų nelankymo problemą, kuri Lietuvos švietimo sistemą kamuoja ne vienerius metus. Planuojamas pamokų lankymo griežtinimas. Ketinama nustatyti jų skaičių, kuris galės būti pateisinamas tėvų rašteliais.

Ar tai kelia susirūpinimą ir Kupiškio rajono mokyklų vadovams? Kokių sprendimų jie tikisi?

Jurga BANIONIENĖ

Žingsnių imtasi, sprendimų dar nėra

Švietimo, mokslo ir sporto ministrės Jurgitos Šiugždinienės teigimu, intensyviai diskutuojama su Sveikatos apsaugos ministerija ir ieškoma būdų, kaip mokyklos galėtų gauti informaciją, ar vaikas serga, ar ne, kad būtų aiški jo pamokų nelankymo priežastis.

Šį klausimą su Sveikatos apsaugos ministerija tikimasi išspręsti taip, kad nebūtų pažeista duomenų sauga ir gydymo įstaigos nebūtų apkrautos papildomomis pažymomis.

Anot jos, ministerija žada siūlyti lankomumo griežtinimo sąlygas įtraukti ir į sutartis tarp mokyklos ir mokinių tėvų. „Mes norime, kad mokyklų bendruomenė, mokyklos vadovas, tėvai kalbėtų šia tema ir būtų aiškiai susitarta. Taip pat siūlysime įtraukti į sutartis tarp mokinio tėvų ir mokyklos griežtesnius lankomumo dalykus. Taigi tikrai yra priemonių, kurias įgyvendinsime“, – teigia ministrė.

Anot J. Šiugždinienės, pamokų nelankymas daro įtaką ir mokinių pasiekimams.

„Daug dėmesio skiriame ugdymo kokybei stiprinti, bet kalbantis su mokyklų vadovais, mokytojais išryškėjo opi problema, kuriai įveikti neužtenka tik mokytojų pastangų. Jos neišsprendus sunku tikėtis didesnės ugdymo kokybės ir geresnių mokinių pasiekimų. Turi įsivyrauti nulinė tolerancija pamokų nelankymui be pateisinamos priežasties. Kalbame apie lankomumą, o iš tiesų sprendžiame ugdymosi spragų ir vaiko gerovės problemas. Nepagerinsime vaikų ugdymo rezultatų, kol mokiniai praleidinės pamokas“, – sako ministrė.

Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos pateikiamais duomenimis, iš 15 savivaldybių surinkti pastarųjų 6 mėnesių elektroninių dienynų duomenys rodo, kad 65 tūkst. mokinių praleido beveik 4 mln. pamokų, iš jų 20 proc. nepateisintos. Vidutiniškai vienas mokinys per šį laikotarpį praleido 60 pamokų, t. y. daugiau nei 2 savaites.

Plačiau skaitykite balandžio 18 d. „Kupiškėnų mintyse“ arba prenumeruokite PDF

Dalintis
Komentarų nėra

Sorry, the comment form is closed at this time.

Rekomenduojami video