2024/12/21

 

MOBILUMO PAKETAS – TAI BANKROTAS ARBA VERSLO IŠKELDINIMAS IŠ LIETUVOS

Kai Europos Parlamentas galutinai pritarė Mobilumo paketui, UAB „Velseka“ direktorius Aidas Rudinskas teigė, kad Vakarams nereikia smulkių tarptautinio krovinių vežimo įmonėlių. Autorės nuotrauka

Europos Parlamentas galutinai pritarė Mobilumo paketui, kuriam priešinosi Lietuva ir kitos aštuonios šalys narės. Atnaujintomis vairuotojų komandiravimo, jų poilsio laiko ir rinkos prieigos taisyklėmis siekiama gerinti vairuotojų darbo sąlygas ir užkirsti kelią nesąžiningai konkurencijai gabenant krovinius Europos Sąjungos keliais, tačiau reikalavimas kas 8 savaites grąžinti vilkikus į registracijos šalį Lietuvos vežėjams apsunkins veiklą.

Mobilumo paketo nuostatoms nepritariančios šalys įžvelgia, kad bus apribotas jų konkurencingumas. Jos dar tikisi, kad, atlikus vertinimą, Europos Komisija pateiks atitinkamus pakeitimus. Šios nuostatos įsigalios ne anksčiau kaip 2022 metais.

Kaip šią žinią vertina Kupiškio rajone veikiančių tarptautinio krovinių vežimo įmonių vadovai?

Banguolė ALEKNIENĖ-ANDRIJAUSKĖ

Vakarams nereikia smulkių firmelių

„Bus prastai ir mums, ir Lietuvos biudžetui“, – išgirdęs klausimą iš karto teigė Kupiškyje veikiančios UAB „Velseka“ direktorius Aidas Rudinskas. Verslininkas prognozavo, kad daug tarptautiniu krovinių vežimu užsiimančių šalies įmonių bus uždarytos, o stambesnės savo veiklą perkels į Lenkiją, Vokietiją, kad bent grįžimo į registracijos vietą kelias būtų trumpesnis. Tų įmonių darbuotojai irgi bus įdarbinti minėtose šalyse ir ten mokės mokesčius. Tokių pavyzdžių jau yra. Antai į Lenkiją perkelti įmonę apsimoka dėl minimalios algos ir transporto draudimo.

„Krovinius „Velseka“ vežioja maršrutu Prancūzija–Italija. Tai mums geriausia verslą būtų perkelti į Vokietiją. Prancūzijoje jį registruoti būtų per daug sudėtinga. Dėl to patys prancūzai Italijoje jį neretai registruoja.

Svarstant Mobilumo paketą akcentuotas vairuotojų darbo sąlygų gerinimas, nauda žmogui, bet už viso to slypi siekis iš rinkos išstumti rytiečius, pigią darbo jėgą. Jau seniai krovinių vežimo kainos nukritusios. Tai lėmė didžiulė pigios darbo jėgos pasiūla iš Ukrainos, Baltarusijos, Bulgarijos.

Vakarų rinkai nereikia tokių smulkių firmelių kaip „Velseka“ ar „Gilota“. Didžiųjų verslo ryklių tikslas perimti pigią darbo jėgą, atnaujinti vilkikų parką ir iš rinkos išstumti Rytų Europos vežėjus.

Lietuvos vežėjus prispaudė gerokas minimalios algos vairuotojams didinimas, o dabar visiškai sutraiškys Mobilumo paketas.“

Plačiau skaitykite liepos 18 d. „Kupiškėnų mintyse“

Gali būti aktualus krovinių gabenimas

Dalintis
Vėliausi komentarai
  • O tai ką,furistu dirbt Velsekoj joks prestižas? Tai jie negauna nei 2 gabalų oficialiai? Tai kokias pensijas vargšiukai teužsidirbs?

    • Mažas pensijas gaus. Nuo komandiruotpinigių pensija neskaičiuojama, nes mokesčiai nuo jų nemokami.

  • nežinau , kodėl blokuojama komentaras , bet bandysiu , gal trumpiau išdėstyti mintį – ,, vairai “ neraudokit , gaunat prie ,, minimumo “ vokelį ,( kalba patirtis ) ir dygsta priemiesčiuose prestižiniai kvartalai . o verslinikas , sukuriantis Jums darbo vietą , kiek sumoka mokesčių , kiek naktų nemiegotų , jis vistiek Jums bus blogas . gal tiesiog atsigręžkite į save . Geros dienos .

    • Nezinau kokia patirtis ir kokioj virtuvej verdi panasu kad ant sofos.Vokeliu nieks nedalina.Velseka moka 62-65eurus us diena reise ir viskas.6savaites dirbi 3namie usdyka minimumas rodomas is tu paciu 62-65,vidurkis gaunas apie 1300 i rankas kekviena menesi.Us tokius pinigus prestiziniam rajone buda suniui gali pastatyt galbut…

  • Servisą geriau susitvarkyk. Nuvarai mašiną ,tai dar daugiau sugadina negu buvo. Iš meistrų nulis. Vienas Vilius dar kažką numano. Ką tas kitas veikia? Šaltkalviai kur?

  • Jei nesugebi normaliu algu moket, bankrutuok, tavo vieta uzims kiti kurie gali moket, kam tokie ubagai reikalingi, vaziuok kur nori su savo verslu dar bilieta nupirksim.

  • Tai ir gerai, ir labai normalu, kad pagal Europos įstatymus , nejaugi norėtųsi pagal Rusijos ?

  • Pagaliau vairuotojai pasijus žmonėmis. O verslininkai parodys tikrus savo veidus, kelkit tuos savo verslus nors į Ameriką, nes vairuotojams net vidutinių atlyginimų negebat sumokėt, juk dienpinigiai neapmokęstinami;)

  • Neberaudok Aidai, algas numusei kuras atpigo net pas tave,gausi pelno keleis procentais maziau ir viska. O Gilotoj irtaip daugumoj skeltanagei dirba nieks ir nepastebes jei bankrutuos

  • Tai yra melas šis paketas sutramdys pervežimo oligarchų ir kitų turtuolių sutramdymas, bei nors šiokios teisės elinems furu vairuotojams, busit ponai priversti mokėti vairuotojams padoresni us atlyginimus panašius kokius gauna europiečiai, o ne ieškot vergų šaunuoliai ES parlamentarai

    • Teisingai

    • būsiu nepopuliarus – yra gi vieša paslaptis ( kodėl meluojat sau ) atlyginimus , vairai , gaunate ,, minimumą “ ant popieriaus , o kiek dar gaunate vokelyje ? ( kalbu iš patirties , nes pats truputį verdu toje virtuvėje ) nepavydžiu , bet iš fūristo uždirbto minimumo – dygsta prestižiniai kvartalai priemiesčiuose 🙂 nepatiko … :). o verslą – reikia palaikyti – Jūs kartais nepamąstote , kad žmogus , sukūręs N darbo vietų , sumokėjo mokesčius , iš kurių , beja , mūsų vaikai turi gerą mokyklą , gatvės apšviestos , ir t.t. galų gale gražus mūsų Miestas . Na manau , tuoj būsiu ,, sulęstas “ už komentarą .o reziumė – būkime teisingi Sau , nemeluokime , sau , na nebūkim tautiečiais , kuriam geriausias desertas – kaimynas .

      • Tu pats sau prieštarauji. Tai kalbi apie mokamus mokesčius, tai apie vokelius. Tai verslas moka mokesčius ar dirba juodai?

      • matos kad dar zalias,kokie vokeliai,kokie kvartalai cia tipo,,viena boba sake“ania

Rekomenduojami video